ІМПЛЕМЕНТАЦІЯ КЕЙС-МЕТОДУ У ФОРМУВАННІ КЛІНІЧНОГО МИСЛЕННЯ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.2.10348Ключові слова:
кейс-метод, клінічне мислення, вище медичне навчанняАнотація
У статті висвітлено досвід впровадження кейс-методу в навчальний процес у вищих медичних навчальних закладах для підвищення якості підготовки студентів-медиків, формування та вдосконалення клінічного мислення.
У процесі роботи було використано об’ємний інформаційний матеріал та особистий досвід із урахуванням принципів системного підходу та аналізу. Наявність персонального клінічного архіву дозволить мати архівний матеріал для використання в навчальному процесі, при аналізі клінічного випадку та використанні даних у науковій роботі.
Кейс-метод як метод аналізу конкретного клінічного випадку дозволяє розкрити та сформувати необхідні для подальшої трудової діяльності якості та здібності студентів-медиків, формує клінічне мислення, аналітичні здібності, самостійність у прийнятті рішення, комунікативність, навички роботи з достатньо великим об’ємом інформації. Сучасні методи та засоби інформаційних технологій необхідно цілеспрямовано впроваджувати в клінічну практику та навчальний процес для розвитку професійних навичок, формування клінічного мислення, накопичення клінічного досвіду.
Посилання
Kaufman, I.M. (2013). Russkie biograficheskie i bibliograficheskie slovari. [Russian biographical and bibliographic dictionaries]. Rylol Classic [in Russian].
Mingairova, A.G., Pavlinova, E.B., Vlasenko, N.Yu., Polyanskaya, N.A., Savchenko, O.A., Kirshina, I.A., & Demchenko, V.I. (2017). Klinicheskoye myshlenie: problemy formirovaniya i vozmozhnosti razvitiya [Clinical thinking: the problems of formation and the possibility of development]. Meditsinskiy almanakh – Medical Almanac, 2 (47), 27-30 [in Russian].
Bazrafcan, L., Takmil, F., & Shokrpour, N. (2018). Assessing the effectiveness of problem-based learning as a new approach on health care provider ethical reasoning development in Shiraz University of Medical Sciences. The Health Care Manager, 1. doi:10.1097/hcm.0000000000000223. DOI: https://doi.org/10.1097/HCM.0000000000000223
Sule, R., Hunter, A., LaPierre, D., Jain, A., & Joseph, N. (2016). Context matters: Investigating a case-based learning intervention at an Indian Medical College. Consortium of Universities for Global Health, 1-9.
Muttappallymyalil, J., Mendis, S., John, L.J., Shanthakumari, N., Sreedharan, J., & Shaikh, R.B. (2016). Evolution of technology in teaching: Blackboard and beyond in medical education. Nepal Journal of Epidemiology, 6 (3), 588. doi:10.3126/nje.v6i3.15870. DOI: https://doi.org/10.3126/nje.v6i3.15870
Gade, S., & Chari, S. (2013). Case-based learning in endocrine physiology: an approach toward self-directed learning and the development of soft skills in medical students. Advances in Physiology Education, 37 (4), 356-360. doi:10.1152/advan.00076.2012. DOI: https://doi.org/10.1152/advan.00076.2012
Asmus, J., Bonner, C., Esterhay, D., Lechner, A., & Rentfrow, C. (2005). Instructional design technology trend analysis. Denver: University of Colorado. Retrieved from: http://eduspaces.net/collinb/=les/1136/2967/trendanalysisweb.pdf.
Irby, D.M. (1994). Three exemplary models of case-based teaching. Academic Medicine, 12, 947-953. DOI: https://doi.org/10.1097/00001888-199412000-00003
Lopina, N., & Zhuravlyova, L. (2018). Practically-oriented case-teaching methods in continuing medical education based on information web technologies. Continuing Professional Education: Theory and Practice (series: pedagogical sciences), 3-4, 67-73 [in Ukrainian].
Komenda, M., Schwarz, D., Feberová, J., Štípek, S., Mihál, V., & Dušek, L. (2012). Medical faculties educational network: Multidimensional quality assessment. Computer Methods and Programs in Biomedicine, 108 (3), 900-909. doi:10.1016/j.cmpb.2012.05.002. DOI: https://doi.org/10.1016/j.cmpb.2012.05.002
Li, Y.-Y., Li, K., Yao, H., Xu, X.-J., & Cai, Q.-L. (2015). Reform in teaching preclinical pathophysiology. Advances in Physiology Education, 39 (4), 254-258. doi:10.1152/advan.00165.2014. DOI: https://doi.org/10.1152/advan.00165.2014
Saeed, N., Yang, Y., & Sinnappan, S. (2009). Effects of сognitive style on user acceptance of blogs and podcasts. Ninth IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies. doi:10.1109/icalt.2009.83. DOI: https://doi.org/10.1109/ICALT.2009.83
Siau, K., Nah, F. F.-H., & Teng, L. (2002). Acceptable internet use policy. Communications of the ACM, 45 (1). doi:10.1145/502269.502302. DOI: https://doi.org/10.1145/502269.502302
Chen, H.C., Wamsley, M.A., Azzam, A., Julian, K., Irby, D.M., & O’Sullivan, P.S. (2016). The health professions education pathway: Preparing students, residents, and fellows to become future educators. Teaching and Learning in Medicine, 29 (2), 216-227. doi:10.1080/10401334.2016.123050016.
Van Raaij, E.M., & Schepers, J.J.L. (2008). The acceptance and use of a virtual learning environment in China. Computers & Education, 50 (3), 838-852. doi:10.1016/j.compedu.2006.09.001. DOI: https://doi.org/10.1016/j.compedu.2006.09.001
Whitcomb, M.E. (2016). Transforming medical education. Academic Medicine, 91 (5), 618-620. doi:10.1097/acm.0000000000001049. DOI: https://doi.org/10.1097/ACM.0000000000001049