МІЖДИСЦИПЛІНАРНА ІНТЕГРАЦІЯ ЯК СКЛАДОВА ПРОБЛЕМНО-ОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАННЯ У МЕДИЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.4.9342Ключові слова:
міжпредметна інтеграція, оптимізація навчального процесу, медична біологія, медична біохімія, фармакологіяАнотація
Мета роботи – обґрунтувати важливість застосування міждисциплінарної інтеграції при підготовці майбутніх медиків.
Основна частина. У статті висвітлено питання міждисциплінарної інтеграції підготовки лікарів, розглянуто фактори оптимізації процесу підготовки фахівців на основі міжпредметних зв’язків. Показано, що застосування інтегративних навчальних технологій дозволяє формувати у майбутніх медиків клінічний тип мислення, комплексно вирішувати завдання медичної практики на основі широкого інтегрування знаннями, отриманими при вивченні теоретичних дисциплін.
Висновок. Застосування міждисциплінарних технологій підготовки лікаря дозволить підняти його на якісно новий рівень клінічного мислення, дасть можливість комплексно вирішувати завдання медичної практики на основі широкого інтегрування знаннями, отриманими при вивченні різноманітних дисциплін.
Посилання
Levkivskyi, K.M. (2004). Pro stan i perspektyvy rozvytku vyshсhoi osvity v Ukraini: dopovid na parlamentskykh sluhanniakh [About the state and prospects for the development of higher education in Ukraine: Report at the parliamentary hearings]. Kyiv: Parlam. vyd-vo, p. 184 [in Ukrainian].
Zakon Ukrainy “Pro vyshchu osvitu” [About Higher Education: Law of Ukraine]. Retrieved from: zakon. rada.gov.ua.
Proshkin, V.V. (2010). Intehratsiia universytetskoi nauky i osvity: istorychnyi aspekt [Integration of university science and education: Historical aspect]. Pedahohichna nauka: istoriia, teoriia, praktyka, tendentsii rozvytku – Pedagogical Science: History, Theory, Practice, Trends of Development, 2. Retrieved from: http://intellect-invest.org.ua/pedagog_editions_e-agazine_pedagogical_s. [in Ukrainian].
Ivanchuk, M.H. (2001). Osnovy tekhnolohii intehrovanoho navchannia v pochatkovii shkoli: navch.-metod. posib. [Fundamentals of integrated learning technology in elementary school: manual]. Chernivtsi: Ruta [in Ukrainian].
Milerian, V.Ye. (2006). Metodychni osnovy pidhotovky ta provedennia navchalnyh zaniat u medychnyh vuzakh: metod. posibnyk [Methodical bases of training and conducting of training courses in medical universities: method. manual]. Kyiv: NMU [in Ukrainian].
Rozhdestvenskyi, E.Yu., Sydun, M.S., Kryvobok, A.H., Mytrofanova, T.A., & Pavlenko, V.I. (2009). Mizhdystsyplinarna intehratsiia vykladannia bioorhanichnoi khimii v medychnomu universyteti [Interdisciplinary integration of the teaching of bioorganic chemistry at the medical university]. Akt. probl. such. medytsyny: Visn. Ukr. med. stomatol. akademii – Current Problems of Modern Medicine: Bulletin of the Ukrainian Medical Stomatological Academy, 9, 4 (3), 249-251 [in Ukrainian].
Mykytiuk, O.Yu., Boiechko, V.F., & Olar, O.I. (2013). Mizhpredmetna intehratsiia pry vyvchenni medychnoi i biolohichnoi fizyky iak faktor formuvannia naukovoho svitohliadu maibutnoho likaria. Kredytno-modulna systema orhanizatsii navchalnoho protsesu u vyshchykh medychnykh (farmatsevtychnomu) navchalnykh zakladakh Ukrainy na novomu etapi [Interdisciplinary integration in the study of medical and biological physics as a factor in the formation of the scientific outlook of the future physician. Credit-transfer system of organization of the educational process in higher medical (pharmaceutical) educational institutions of Ukraine at a new stage]. Proceedings of the X jubilee educational sciences International Conference. Ternopil: TDMU [in Ukrainian].
Deminska, L.O. (2004). Mizhdystsyplinarni zviazky u protsesi profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury [Interdisciplinary connections in the process of professional training of future teachers of physical culture]. Candidate’s thesis. Donetsk [in Ukrainian].
Posokhova, K.A., Oleshchuk, O.M., & Shevchuk, O.O. (2012). Vykladannia farmakolohii – deiaki pidsumky i perspektyvy. Medychna osvita – Medical Education, 1, 146-150 [in Ukrainian].