НАВЧАЛЬНІ МУЗЕЇ ТЕРНОПІЛЬСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО МЕДИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ І. Я. ГОРБАЧЕВСЬКОГО МОЗ УКРАЇНИ ТА ЇХ РОЛЬ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ І ВИХОВАННЯ МАЙБУТНІХ СПЕЦІАЛІСТІВ МЕДСЕСТРИНСТВА
DOI:
https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2021.3.12613Ключові слова:
навчальні музеї, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, музейна педагогікаАнотація
Значне місце серед нових підходів до організації навчальної діяльності посідає музейна педагогіка, що має важливе значення в системі освіти, сприяючи всебічному розвитку особистості студента. Важливе значення для навчання мають натуральні об’єкти і їх зображення, які створюють найповніше уявлення будови організму людини. З огляду на це, певне місце в навчально-виховному процесі займають музеї. Метою навчальних музеїв є створення найповнішої уяви змісту оточуючої нас живої природи, морфології людини, тварин, рослин, а також як осередку освіти й виховання. У Тернопільському національному медичному університеті імені І. Я. Горбачевського МОЗ України є ряд музеїв навчального профілю: музей кафедри анатомії людини, музей кафедри патологічної анатомії з секційним курсом і судової медицини, навчально-біологічний музей імені І. І. Яременка. Музей кафедри анатомії містить унікальну колекцію анатомічних препаратів, які відображають форму органів, їх топографічні взаємовідносини, проекції судин і нервів, що служать невід’ємною теоретичною базою для студентів медичного, стоматологічного та фармацевтичного факультетів, а також для студентів Навчально-наукового інституту медсестринства. Досягти високого практичного рівня професійної підготовки неможливо і без вивчення музейних макропрепаратів кафедри патологічної анатомії з секційним курсом та судової медицини. Навчально-біологічний музей імені І. І. Яременка представляє натуральні об’єкти і їх зображення, які створюють найповніше уявлення взаємозв’язку людини з оточуючим навколишнім природним середовищем. Отже, музеї ТНМУ займають вагоме місце в навчально-виховному процесі, завдяки їм теорія і практика дають високий позитивний результат у формуванні професіоналізму лікаря.
Посилання
Verbytska, P.V., & Pasichnyk, R.E. (2017). Muzey yak komunikatyvnyy ta osvitniy prostir: navch. posib. [Museum as a communicative and educational space: textbook. way]. Lviv : Vyd-vo Lviv. politekhniky [in Ukrainian].
Korda, M.M., Fedonyuk, L.Ya., Palamarchuk, A.I., Mysula, I.R., Avdeev, O.V., Andreychyn, M.А., … Ya¬shan, О.I. (2017). Kriz pryzmu mynuloho do sohodennya [Through the prism of the past to the present]. Ternopil: TDMU [in Ukrainian].
Andreychyn, M.A., Andreychyn, S.M., Babinets, L.S., Banadyha, N.V., Bedenyuk, A.D., Bodnar, Ya.Ya., … Yashan, O.I. (2012). Maybutnye tvorytsya sohodni (2007–2012) [The future is created today (2007–2012)]. Ternopil: TDMU [in Ukrainian].
Fedonyuk, L.Ya., Palamarchiuk, A.I., Fajfura, V.V., Lototska, O.V., Bondarenko, Ju.I., & Palasiuk, B.O. (2019). Muzeyi Ternopilskoho derzhavnoho medychnoho universytetu imeni I. Ya. Horbachevskoho – bahatstvo istorychnoyi spadshchyny navchalnoho zakladu [Museums of Ternopil State Medical University named after I. Horbachevsky – the richness of the historical heritage of the educational institution]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 176-180 [in Ukrainian].
Dovhyy, S.O. (Eds.). (2020). Muzeyna pedahohika v naukoviy osviti: zbirnyk tez dopovidey uchasnykiv II Vse-ukrayinskoyi naukovo-praktychnoyi konferentsiyi [Museum pedagogy in scientific education: a collection of abstracts of participants of the II All-Ukrainian scientific-practical conference]. Kyiv: Natsionalnyy tsentr «Mala akademiya nauk Ukrayiny» [in Ukrainian].
Vahennik, O.M. (Eds.). (2020). Muzeyna sprava u zakla¬dakh osvity. Metodychni rekomendatsiyi [Museum business in educational institutions. Methodical recommendations]. Zaporizhzhya [in Ukrainian].
Fedonyuk, L.Ya., Rybitska, L.N., Tusyk, O.T. (2013). Pedahoh i doslidnyk biolohichnoho tsyklu [Educator and researcher of the biological cycle]. Ternopil: TDMU [in Ukrainian].
Prozhoha, V.M. (2018). Muzeyna pedahohika: zaluchennya molodi do vyvchennya ta zberezhennya istorychnoyi spadshchyny [Museum pedagogy: involving young people in the study and preservation of historical heritage]. Pedahohichna maysternya – Pedagogical Workshop, 2, 23-27 [in Ukrainian].
Udovychenko, I.V. (2017). Muzeyna pedahohika: teoriya i praktyka: naukovo-metodychnyy posibnyk [Museum pedagogy: theory and practice: scientific and methodical manual]. Kyiv: Lotos, Natsionalnyy muzey istoriyi Ukrainy [in Ukrainian].
Udovychenko, I. (2019). Pryntsypy muzeynoyi pedahohiky v period pereosmyslennya roli muzeyu v suspilʹstvi [Principles of museum pedagogy in the period of rethinking the role of the museum in society]. Muzeyna pedahohika v naukoviy osviti: zbirnyk tez dopovidey uchasnykiv I Vseukrayinskoyi naukovo-praktychnoyi konferentsiyi – Museum pedagogy in scientific education: a collection of abstracts of the participants of the I All-Ukrainian scientific-practical conference. (рр. 99-102). Kyiv; Bila Tserkva: Vydavnytstvo «Avtorytet» FOP Kurbanova Yu. [in Ukrainian].
Fedonyuk, L.Ya. (2018). Zhyttya dlya nauky: mono¬hrafiya [Life for science: monograph]. Ternopil: TDMU [in Ukrainian].
Fedonyuk, L.Ya. (2021). Muzey TNMU – tsennoe nasledye y hordostʹ unyversyteta [Museums of TNMU – a valuable heritage and pride of the university]. Materialy Mezhdunarodnoy nauchno-metodycheskoy konferentsyy «Ékolohycheskoe obrazovanye y ustoychyvoe razvytye. Sostoyanye, tsely, problemy y perspektyvy» – Materials of the International scientific-methodical conference “Environmental education and sustainable development. Status, goals, problems and prospects”. (рр. 351-353). Minsk, Respublika Belarus [in Russian].
Fedonyuk, L.Ya. (2018). Navchalno-biolohichnyy muzey kafedry medychnoyi biolohiyi – tsinnyy skarb i hordist universytetu [Educational and Biological Museum of the Department of Medical Biology – a valuable treasure and pride of the university]. Medychna osvita – Medical Education, 1 141-145 [in Ukrainian].
Fedonyuk, L.Ya., & Byts, Y.D. (2016). Éstetyka zhyvoy pryrody – tsennost uchebno-byolohycheskoho muzeya kafedry medytsynskoy byolohyy [Aesthetics of living nature – the value of the educational biological museum of the department of medical biology]. Materialy naukovo-praktychnoyi konferentsiyi «Stav, problémy a perspektívy pedagogického štúdia a sociálnej práce» – Materials of the scientific-practical conference «Stav, problémy a perspek¬tívy pedagogického štúdia a sociálnej práce». (рр. 67-71). Slovatska res¬publika, Sládkovičovo [in Russian].
Filipchuk, N.O. (2017). Muzeyna pedahohika v optymizatsiyi kulturno-osvitnoho protsesu [Museum pedagogy in the optimization of the cultural and educational process]. Dukhovnist osobystosti: metodolohiya, teoriya i praktyka – Spirituality of Personality: Methodology, Theory and Practice, 2, 256-265 [in Ukrainian].
Fedonyuk, L.Ya., & Pryvrotska, I.B. (2018). Biological Educational Museum Collection Value of I. Horbachevsky Ternopil State Medical University for Learning About Wildlife. Biolohichni systemy – Biological Systems, 9(2), 29-36.
Milovanov, K. (2017). The creative potential of museum pedagogy within the modern society. Education, 38(40), 11.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Медична освіта
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.