СТАРІСТЬ ЯК ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА
DOI:
https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2021.3.12612Ключові слова:
геронтопедагогіка, процес старіння, людина похилого віку, підготовка підростаючого поколінняАнотація
У статті зроблено спробу обґрунтувати теоретико-методологічні засади феномену старості. Проаналізовано позитивні та негативні стереотипи, які пов’язані зі старінням і старістю в аспекті відносин між поколіннями. Розглянуто характеристики феномену старості, змісту, форм ставлення до людей похилого віку. Це має значимість на рівні особистісного розвитку, раціональної взаємодії поколінь, не менш важливими є соціально-економічні аспекти. Особливої ваги ця проблематика набрала на початку XXI ст., коли люди похилого віку опиняються на позиції соціальних аутсайдерів, а це має значення як для суспільства в цілому, так і для кожної людини. Обґрунтовано значущість звернення до теми, оскільки розвиток багатьох аспектів соціального життя обумовив значне зростання кількості людей похилого віку, а співвідношення між працюючими і пенсіонерами викликало тривоги економістів. Звернено увагу на демографічні зміни, які означають, що наше суспільство продовжує старіти, і переважання думки, що стара людина більше не потрібна, закцентовано увагу на важливості визнання сильних сторін старості та їх використання.
Посилання
Antonov, V.M. (2016). Genderno-stateva akmeologiya [Gender and sexual acmeology]. Odesa [in Ukrainian].
Antonov, V.M., & Antonova-Rafi, Ju.V. (2017). Osvita ta nauka – yak rushiy staloho rozvytku tvorchogo gendernoho potencialu akme-osoby [Education and science – as a driver of sustainable development of creative gender potential of the acme-person]. Kyiv [in Ukrainian].
Vyhrushh, A.V. (2015). Pedahohika starosti v konteksti personolohiy [Pedagogy of old age in the context of personology]. Osvita doroslyh: teorija, dosvid, perspektyvy – Adult Education: Theory, Experience, Prospects, 1, 15-31 [in Ukrainian].
Gladkova, V.M., & Pozharskyi, S.D. (2011). Osnovy akmeolohii [Fundamentals of acmeology]. Lviv: Novyj Svit-2000 [in Ukrainian].
Kovalenko, O. (2019). Teoretychni ta metodychni zasady profesijnoi pidhotovky maibutnih psyholohiv iz socialnoi psyholohii starosti [Theoretical and methodological principles of professional training of future psychologists in social psychology of old age]. Pedagogika i psyhologija profesijnoi osvity – Pedagogy and Psychology of Vocational Education, 1, 38-45 [in Ukrainian].
Rybalka, V. (2009). Psyholohichna profilaktyka suitsydalnyh tendenciy problemnoi osobystosti [Psychological prevention of suicidal tendencies of a problem personality]. Kyiv: Shk. svit [in Ukrainian].
Shamne, A.V., & Jevpak, Ju.I. (2018). Uiavlennia pro starist i stavlennja do nei v yunackomu vitsi [The idea of old age and attitude to it in adolescence]. Humanitarian studios: Pedagogics, Psychology, Philisophy, 9(5), 78-85 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Медична освіта
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.