ДОСВІД ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ-ІНОЗЕМЦІВ НА КЛІНІЧНІЙ КАФЕДРІ МЕДИЧНОГО ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ПАНДЕМІЇ COVID-19

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2021.3.12596

Ключові слова:

освіта, дистанційне навчання, студенти, медичний заклад вищої освіти, Moodle

Анотація

За час поширення коронавірусної інфекції у світі відбулася зміна звичного ритму життя із вимушеною необхідністю обмеження соціальної активності. При цьому гостро постала необхідність реалізації освітніх програм у повному обсязі для всіх навчальних закладів, у зв’язку з чим освітній процес було переведено на дистанційний формат навчання. Така форма навчання в сучасних умовах має ряд переваг, та, водночас, ряд педагогічних обмежень, що може вплинути на засвоєння матеріалу та якість освіти в цілому.

Метою нашого дослідження було вивчити ставлення іноземних студентів до онлайн-навчання та використання системи Moodle, оцінити якість сприйняття курсу і зручність у вивченні представленого матеріалу.

Студенти відповідали на блоки запитань щодо їх ставлення до досвіду застосування та участі в дистанційному навчанні, методів, що застосовували викладачі протягом онлайн-навчання, та ставлення до онлайн-навчання в цілому. На думку опитаних студентів, позитивними моментами у застосуванні дистанційного навчання є підвищення якості освітнього процесу, можливість студентів проявити самостійність та індивідуальність, доступність інформації в будь-який час, можливість урізноманітнити заняття та зробити їх цікавими, а також висока технологічність представленого матеріалу, обʼєктивізація системи оцінювання знань студентів, сприяння інтенсивній розумовій діяльності викладача та студента, також сприйняття самоаналізу (рефлексії) своїх знань та досвіду.

З огляду на наш досвід та отримані результати аналізу проведеного дослідження, ми вбачаємо перспективним розвиток інформаційно-освітнього середовища медичного університету з використанням дистанційних форм навчання та контролю знань за рахунок розширення інструментів персоніфікованого навчання, однак як додаткового методу, який не може замінити проведення практичних занять студентами за звичною формою навчання.

Біографії авторів

Л. В. Журавльова, Харківський національний медичний університет

ResearcherID ABA-2191-2020
Scopus Author ID 57176056300

М. О. Олійник, Харківський національний медичний університет

ResearcherID AAX-8046-2021
Scopus Author ID 57195737688

Ю. К. Сікало, Харківський національний медичний університет

ResearcherID T-3797-2019
Scopus Author ID 57215507505

І. В. Летік, Харківський національний медичний університет

ResearcherID AAX-8145-2021
Scopus Author ID 6507472482

Посилання

Avacheva, T.G., & Kadyrova, E.A. (2018). Razvitiye distantsionnykh obrazovatelnykh tekhnologiy dlya formirovaniya informatsionno-obrazovatelnoy sredy v meditsinskom vuze [Development of distance educational technologies for the formation of an information and educational environment in a medical university]. Coll. of Works International Scientific and Technical Forum: Sovremennyye tekhnologii v nauke i obrazovanii – Modern Technologies in Science and Education. Milovzorov O. V. Eds. Ryazan: Ryazan. Gos. Radiotekhn. Un-t [in Russian].

Avdeev, О.V. (2015). Vykorystannya dystantsiynoyi systemy moodle dlya optymizatsiyi navchalnoho protsesu u vyshchiy shkoli [The use of remote moodle system to optimize the educational process in higher education]. Medychna osvita – Medical Education, 1. https://doi.org/10.11603/me.v0i1.4156 [in Ukrainian].

Dronova, E.N. (2017). Organizatsionno-pedago¬gicheskiye usloviya effektivnogo ispolzovaniya sistemy distantsionnogo obucheniya Moodle v uchebnom protsesse magistratury v pedagogicheskom vuze [Organizational and pedagogical conditions for the effective use of the Moodle distance learning system in the educational process of magistracy in a pedagogical university]. Informatika i obrazovanie – Informatics and Education, 7, 51-57 [in Russian].

Nikonenko, O.S., Shapoval, S.D., Dmitrieva, S.M., & Gritsun, T.O. (2019). Zastosuvannya kompetentnisnoho pidkhodu pry orhanizatsiyi ochno-zaochnoho navchannya na riznykh etapakh pidhotovky likariv [Application of the competence approach at the organization of full-time and correspondence training at different stages of preparation of doctors]. Medychna osvita – Medical Education, 3, 55-58. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.3.10125 [in Ukrainian].

Overview of the BigBlueButton interface. Retrieved from: bigbluebutton.org.

Website: Moodle. Retrieved from: https://www.moodle.ro.

Sleptsova, L.N., & Nikolayev, Ye.V. (2017). Vnedreniye sistemy distantsionnogo obucheniya dlya raboty so studentami s individualnym grafikom obucheniya kak klyuchevoye napravleniye razvitiya obrazovatelnykh uchrezhdeniy professionalnogo obrazovaniya [Implementation of a distance learning system for working with students with an individual training schedule as a key direction in the development of educational institutions of vocational education]. Pedagogicheskiye nauki – Pedagogical Sciences, 4 (25), 110-112 [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-16

Як цитувати

Журавльова, Л. В., Олійник, М. О., Сікало, Ю. К., & Летік, І. В. (2021). ДОСВІД ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ-ІНОЗЕМЦІВ НА КЛІНІЧНІЙ КАФЕДРІ МЕДИЧНОГО ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ПАНДЕМІЇ COVID-19 . Медична освіта, (3), 40–48. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2021.3.12596

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ