АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ПІДГОТОВКИ ЛІКАРЯ-ІНТЕРНА ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ «ОРТОПЕДІЯ І ТРАВМАТОЛОГІЯ»
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.4.11668Ключові слова:
навчальна програма, інтернатура, лікар ортопед-травматолог, ультразвукова діагностика, КТ, МРТАнотація
У статті проведено детальний аналіз складових частин навчального плану та програми підготовки лікаря-інтерна за спеціальністю «Ортопедія і травматологія» протягом дворічного періоду інтернатури. Виділені питання основного та суміжних блоків програми, які виносяться для вивчення за час інтернатури. Встановлені основні вимоги щодо знань та вмінь лікаря ортопеда-травматолога після закінчення інтернатури. Акцентована увага на необхідності забезпечення ортопедом-травматологом після закінчення інтернатури адекватного рівня обстеження та лікування хворих відповідно до сучасних досягнень медичної науки і техніки. Підкреслено, що до таких методів обстеження відносяться ультразвукова діагностика, КТ та МРТ. Також відмічено, що в кожному з теоретичних питань, що входять в основний блок, є посилання на характер та зміни цих обстежень. З іншого боку, при детальному вивченні переліку питань з підготовки ортопеда-травматолога, не знайдено розділу, присвяченого УЗД, КТ та МРТ. Розглянуто змодельовану ситуацію, коли необхідно самостійно проаналізувати МРТ- і КТ-зображення та правильно, точно, локально ввести необхідний препарат шляхом ін’єкції і виконати це під контролем сучасної апаратури з повною візуалізацією ушкодженої ділянки та препарату, що вводиться. Підкреслено, що проведення таких маніпуляцій потребує не лише знань, але і практичних навичок, отримання яких можливе лише після спеціальної теоретичної та практичної підготовки, не передбаченої в програмі підготовки ортопеда-травматолога. Отже, виявлено невідповідність між вимогами щодо знань та вмінь лікаря-спеціаліста за фахом «Травматологія та ортопедія» і змістом програми підготовки такого спеціаліста. Для вирішення даного питання запропоновано ввести в основний блок програми підготовки курс по вивченню додаткових методів обстеження опорно-рухового апарату, а саме УЗД, КТ та МРТ. Проводити даний курс паралельно з курсом клінічної топографічної анатомії, що сприятиме кращому клінічному розумінню. Розробити програму отримання основних практичних навичок, основаних на використанні даних методів.
Посилання
Zhulkevych, I.V. (1999). Metodyka doslidzhennia shchilnosti kistkovoi tkanyny proksymalnoho viddilu stehna podviinoiu renthenivskoiu absorbtsiometriieiu [Methods for the advancement of cyst tissue thickness and proximal tissue thickness by sublinear X-ray absorber]. Visnyk naukovykh doslidzhen – Bulletin of Scientific Research, 3, 37-39 [in Ukrainian].
Khvysiuk, O.M., Khvysiuk, M.I., Ryndenko, V.H., Popov, V.A., Bilonozhenko, A.V., & Pop, V.Yu. (2016). Typovyi navchalnyi plan ta prohrama internatury vypusknykiv vyshchykh medychnykh zakladiv osvity III–IV rivniv akredytatsii za spetsialnistiu «Ortopediia ta travmatolohiia» [Typical curriculum and internship program for graduates of higher medical educational institutions of III-IV levels of accreditation in the specialty “Orthopedics and Traumatology”]. Kharkiv [in Ukrainian].
Shevchenko, S.D., & Tankut, V.O. (2019). Rezoliutsiia XVIII zizdu ortopediv-travmatolohiv Ukrainy 9-11 zhovtnia 2019, m. Ivano-Frankivsk [Resolution of the XVIII Congress of Orthopedists-Traumatologists of Ukraine October 9-11, 2019, Ivano-Frankivsk]. Ortopediia, travmatologiia i protezirovanie – Orthopedics, Traumatology and Prosthetics, 4, 115 DOI: http://dx.doi.org/10.15674/0030-598720194115-116 [in Ukrainian].
Baldwin, K., Namdari, S., Donegan, D., Klamath, A.F., & Mehta, S. (2011). Early effects of resident work hour restictions on patient safety: systemic review and plea for improved studies. J. Bone Joint Surg., 93 (2), e5.
Huri, G., Cabuk, Y.S., Gursoy, S., Akkaya, M., Ozkan, S., Oztuna, V., ..., & Senkoylu, A. (2016). Evaluation of the orthopaedics and traumatology resident education in Turkey: A descriptive study. Acta Orthopaedica et Traumatologica Turcica, 5 (50), 567-571.
Fayaz, H.C., Smith, R.M., Ebrahimzadeh, M.H., Pape, H.Ch., Parvizi, J., Saleh, K.J., ..., & Jupiter, J.B. (2019). Improvement of orthopedic residency programs and diversity: Dilemmas and challenges, an international perspective. Arch. Bone Joint Surg., 7(4), 384-396.
Macknin, J.B., Brown, A., & Marcus,R.E. (2013). Does research participation make a difference in residency training? Clin Orthop. Relat. Res., 472 (1), 370-376.
McAlinden, M.G., & Dougherty, P.J. (2014). Orthopaedic education in the United Kingdom. Clin. Orthop. Relat. Res., 472, 1697-1702.
Orthop, Z.U. (2013). Chancen und Risiken einer neuen Weiterbildungsordnung für O&U. J. Orthopedics and Trauma Surg., 151, 126-128.
Pape, H., & Dougherty, P.J. (2015). CORR® Curriculum – orthopaedic education: the evolution of orthopaedic surgery education in Germany. Clin. Orthop. Relat Res., 473, 2464-2468.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Медична освіта
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.