INTERACTIVE EDUCATIONAL TECHNOLOGY – INNOVATIVE METHODS OF COMBINED EDUCATION

Authors

  • T. O. Pertseva Dnipropetrovsk Medical Academy, Dnipro
  • L. I. Konopkina Dnipropetrovsk Medical Academy, Dnipro
  • T. V. Kireyeva Dnipropetrovsk Medical Academy, Dnipro
  • K. Y. Bogatska Dnipropetrovsk Medical Academy, Dnipro
  • O. G. Cherkasova Dnipropetrovsk Medical Academy, Dnipro
  • O. V. Myronenko Dnipropetrovsk Medical Academy, Dnipro
  • O. V. Fesenko Dnipropetrovsk Medical Academy, Dnipro
  • L. A. Botvinikova Dnipropetrovsk Medical Academy, Dnipro
  • K. O. Belosludceva Dnipropetrovsk Medical Academy, Dnipro

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.4.9321

Keywords:

interactive learning technologies, professional motivation, organization of educational process

Abstract

The aim of the work – to determine the efficiency of introducing innovative technologies into the educational process at the Department of Internal Medicine 1 of the State Institution “Dnipropetrovsk Medical Academy of the Ministry of Health of Ukraine” (SI “DMA”).

The main body. New approaches to student learning envisage the activation of creative abilities. Creativity involves a new vision, that is, the willingness to abandon the usual teaching materials teaching curriculum and readiness for self-transformation. One of the most important tasks of a higher school is that the forms and methods of teaching contribute to the discovery of creative abilities, and continuous self-improvement. The introduction of innovative educational technologies within the framework of a higher medical school – including interactive approaches to teaching students, interns in modern conditions is an important step that involves activating their creative abilities, a new vision of a problem willing to abandon the usual learning schemes and readiness for self-transformation. Interactive technologies are also aimed at creating motivation in different periods of professional development and are especially important in the training of doctors, including internists, for whom training is one of the key stages in the path of becoming an independent specialist.

Conclusion. The application of interactive forms of training among medical students effectively influences on the process of assimilating them to a complex of clinical knowledge, characterized by the individualization of educational approaches, is a powerful factor in optimizing the educational process, which provides greater manageability and efficacy of training.

Author Biographies

T. O. Pertseva, Dnipropetrovsk Medical Academy, Dnipro

Член-кореспондент НАМНУ, професор, д.мед.н.,

Ректор Державного закладу «Дніпропетровська медична академія

Міністерства охорони здоров’я України»,

професор кафедри внутрішньої медицини 1 Державного закладу «Дніпропетровська медична академія

Міністерства охорони здоров’я України»,

тел. 0503209215

L. I. Konopkina, Dnipropetrovsk Medical Academy, Dnipro

професор, д.мед.н.,

завідувач кафедри внутрішньої медицини 1 Державного закладу «Дніпропетровська медична академія

Міністерства охорони здоров’я України»

тел. 067-289-59-77

T. V. Kireyeva, Dnipropetrovsk Medical Academy, Dnipro

к.мед.н.,

 доцент кафедри внутрішньої медицини 1 Державного закладу «Дніпропетровська медична академія

Міністерства охорони здоров’я України»

тел. 067-565-58-26

K. Y. Bogatska, Dnipropetrovsk Medical Academy, Dnipro

к.мед.н.,

 доцент кафедри внутрішньої медицини 1 Державного закладу «Дніпропетровська медична академія

Міністерства охорони здоров’я України»

тел. 097-279-71-26

O. G. Cherkasova, Dnipropetrovsk Medical Academy, Dnipro

к.мед.н.,

 доцент кафедри внутрішньої медицини 1 Державного закладу «Дніпропетровська медична академія

Міністерства охорони здоров’я України»

тел. 050-886-40-29

O. V. Myronenko, Dnipropetrovsk Medical Academy, Dnipro

к.мед.н.,

 доцент кафедри внутрішньої медицини 1 Державного закладу «Дніпропетровська медична академія

Міністерства охорони здоров’я України»

тел. 097-928-51-49

O. V. Fesenko, Dnipropetrovsk Medical Academy, Dnipro

к.мед.н.,

 доцент кафедри внутрішньої медицини 1 Державного закладу «Дніпропетровська медична академія

Міністерства охорони здоров’я України»

тел. 097-928-51-49

K. O. Belosludceva, Dnipropetrovsk Medical Academy, Dnipro

к.мед.н.,

асистент кафедри внутрішньої медицини 1 Державного закладу «Дніпропетровська медична академія

Міністерства охорони здоров’я України»

тел. 068-939-09-88

References

Ailamazian, A.M. (2000). Aktualni metody vykhovannia i navchannia: dilova hra [Actual methods of education and training: business game]. Moscow: Vlados-pres [in Ukrainian].

Dychkivska, I.M. (2004). Innovatsiini pedahohichni tekhnolohii [Innovative pedagogical technologies]. Kyiv: Akademvydav [in Ukrainian].

Kolomiiets, V.S. (1999). Ihry v strukturi profesiinoi pidhotovky: Zb. nauk. prats [Games in the structure of professional training: collection of scientific works]. Kapska, A.Y. (Ed.). Kyiv [in Ukrainian].

Novolokova, N.P. (2012). Entsyklopediia pedaho­hichnykh tekhnolohii ta innovatsii [The еncyclopedia of рedagogical technologies and innovations]. Kharkiv: “Osnova” [in Ukrainian].

Nosachenko, I.M. (Ed.) (1992). Dyferentsiiovanyi pidkhid do navchannia uchniv za dopomohoiu ihrovykh metodiv: nauk.-metod. zb. [Differentiated approach to teaching students through game techniques: scientific method. save]. Kyiv: NDI pedahohiky [in Ukrainian].

Published

2018-09-11

How to Cite

Pertseva, T. O., Konopkina, L. I., Kireyeva, T. V., Bogatska, K. Y., Cherkasova, O. G., Myronenko, O. V., … Belosludceva, K. O. (2018). INTERACTIVE EDUCATIONAL TECHNOLOGY – INNOVATIVE METHODS OF COMBINED EDUCATION. Medical Education, (4), 73–76. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.4.9321

Issue

Section

Вдосконалення вищої медичної освіти