ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА МЕДИЧНИХ ФІЗИКІВ У СВІТІ: ДОСВІД АВСТРІЇ

Автор(и)

  • Б. М. Паласюк Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-7684-8214
  • М. І. Паласюк Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя https://orcid.org/0000-0001-5888-584X

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2024.2.14814

Ключові слова:

медична фізика, природничо-наукові дисципліни, Віденський медичний університет, навчальна програма

Анотація

На підставі огляду наукової літератури та офіційного сайту Віденського медичного університету наведено основні дані про австрійський досвід із підготовки фахівців із медичної фізики. Наголошено, що у формуванні професійних знань і вмінь майбутніх лікарів базовим компонентом є їх природничо-наукова підготовка. Зазначено, що сьогодні у структурі підготовки лікарів намітилася тенденція зменшення загального відсотка природничо-наукових дисциплін. Водночас нові діагностичні та лікувальні методики, зокрема позитронно-емісійна томографія, магнітно-резонансна томографія, електронний парамагнітний резонанс, доплерографія, лапароскопічна та лазерна хірургія й інші потребують базових фізико-математичних знань. Обґрунтовано, що в Австрії медична фізика і повʼязані з нею напрями наукових досліджень вважаються сьогодні одними з найбільш перспективних у галузі природничих наук. Охарактеризовано зміст навчальної програми підготовки фахівців із медичної фізики у Віденському медичному університеті, основні форми навчальної діяльності, розкрито мету навчання.

Посилання

Klishch, H.I. (2014). Formy orhanizatsiyi navchannya u medychnykh universytetakh Avstriyi [Forms of educational organization in medical universities of Austria]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 56-59 [in Ukraininan].

Ostapovych, N.V. (2012). Vykorystannya dydaktychnykh intelektualnykh ihor u navchanni medychnoyi ta biolohichnoyi fizyky [The use of didactic intellectual games in the teaching of medical and biological physics]. Zbirnyk naukovykh prats Kamyanets-Podilskoho natsionalnoho universytetu imeni Ivana Ohiyenka – Collection of scientific papers of the Kamianets-Podilskyi National University named after Ivan Ohienko, 18, 176-179 [in Ukraininan].

Palasiuk, B.M. (2019). Dydaktychni aspekty vykladannya medychnoyi fizyky u vyshchomu medychnomu navchalnomu zakladi [Didactic aspects of teaching medical physics in a higher medical educational institution]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 98-102 [in Ukraininan].

Stuchynska, N.V. (2008). Intehratsiya fundamentalnoyi ta fakhovoyi pidhotovky maybutnikh likariv pry vyvchenni fizyko-matematychnykh dystsyplin [Integration of fundamental and professional training of future doctors when studying physico-mathematical disciplines]. Kyiv: Knyha plyus [in Ukraininan].

Mitteilungsblatt der Medizinischen Universität Wien. Retrieved from: https://www.meduniwien.ac.at/web/studium-weiterbildung/universitaere-weiterbildung/alle-lehrgaenge-und-kurse/medizinische-physik/ Studienjahr 2019/2020 17. Stück; Nr. 18.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-31

Як цитувати

Паласюк, Б. М., & Паласюк, М. І. (2024). ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА МЕДИЧНИХ ФІЗИКІВ У СВІТІ: ДОСВІД АВСТРІЇ. Медична освіта, (2), 66–70. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2024.2.14814

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ