ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ЛОГОПЕДІВ ЯК МЕДИЧНА І ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА В ІСТОРИЧНОМУ КОНТЕКСТІ

Автор(и)

  • I. M. Melnychuk ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України»

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.3.10657

Ключові слова:

інклюзивна освіта, порушення мовлення, логопедія, медицина, педагогіка, фахівці-логопеди, історія, професійна підготовка майбутніх логопедів

Анотація

У статті аргументовано, що державницький підхід в Україні до врахування проблем у розвитку осіб з проявами деструктивних змін у психофізіологічному та фізичному розвитку спрямовує до розширення інклюзивної освіти. До групи фахівців, які працюють у сфері інклюзивної освіти, відносяться логопеди, покликані вирішувати проблеми мовленнєвих розладів різної складності, починаючи з дитячого віку. Історичний екскурс-аналіз свідчить, що проблема порушень мовлення розглядалася ще філософами, медиками, риторами Стародавнього Світу в сукупності з питаннями світогляду, збереження здоров’я і виховання людини. Історичний аналіз наукової літератури засвідчує, що з моменту зародження логопедії як науки спостерігалася її диференціація на дві галузі – медичну і педагогічну, що й зумовлює постійну спільну участь і лікарів, і педагогів у вивченні етіології, симптоматології і терапії порушень мовлення. Сучасні статистичні дані свідчать, що в Україні існує проблема забезпеченості фахівцями, які мають професійну підготовку логопеда. Тому на державному рівні  визначено короткострокові та середньострокові перспективи розвитку інклюзивної освіти, в яких відображено і проблему підготовки майбутніх логопедів.

Посилання

Vprovadzhennia inkliuzyvnoi osvity v Ukraini [Intro­duction of inclusive education in Ukraine]. Retrieved from: http://ircenter.gov.ua [in Ukrainian].

Drevnyaya Gretsiya i Rim [Ancient Greece and Rome]. Retrieved from: https://mydocx.ru/10-66890.html [in Russian].

Sableva, S.A. (2009). Istoriya logopedii: uchebno-metodicheskoye posobiye [History of speech therapy: training manual]. Yaroslavl: Publishing House YaGPU [in Russian].

Nakopleniye lingvo pedagogicheskikh predstavleniy o razvitii pravilnoy rechi u detey [Accumulation of linguistic pedagogical ideas about the development of children’s correct speech]. Retrieved from: https://mydocx.ru/10-66891.html [in Russian].

Pro zatverdzhennia Poriadku orhanizatsii diialnosti inkliuzyvnykh hrup u zakladakh doshkilnoi osvity [On approval of the Procedure for organizing activities of inclusive groups in pre-school education institutions]. Retrieved from: http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/KP190530.html [in Ukrainian].

Pro stvorennia inkliuzyvno-resursnykh tsentriv v Ukraini [On creation of inclusive-resource centers in Ukraine]. Retrieved from: http://nvkdnz10.varashosvita.rv.ua/%D0%BF%D1%80%D0%BE-%D1%96%D0%BD%D0%BA%D0%BB%D1%8E%D0%B7%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D0%BE-%D1%80%D0%B5%D1%81%D1%83%D1%80%D1%81%D0%BD%D0%B8%D0%B9-%D1%86%D0%B5%D0%BD%D1%82%D1%80/ [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-03

Як цитувати

Melnychuk, I. M. (2019). ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ЛОГОПЕДІВ ЯК МЕДИЧНА І ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА В ІСТОРИЧНОМУ КОНТЕКСТІ. Медична освіта, (3), 123–127. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.3.10657

Номер

Розділ

РОЗВИТОК АКАДЕМІЧНОЇ КУЛЬТУРИ В МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ