СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ ДЛЯ ОБ’ЄКТИВІЗАЦІЇ ТА СТАНДАРТИЗАЦІЇ ОЦІНЮВАННЯ ПРАКТИЧНИХ НАВИЧОК ЛІКАРІВ-ІНТЕРНІВ ХІРУРГІВ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.2.9991Ключові слова:
післядипломна медична освіта, «крива навчання», портфоліо лікаря-інтернаАнотація
Реформа охорони здоров’я України, яка сьогодні відбувається, інтеграція вітчизняної медичної науки і практики у світову потребують від закладів медичної освіти підготовки сучасних медичних фахівців. Велике значення при цьому відіграє післядипломна медична освіта. Метою роботи було теоретичне обґрунтування методики об’єктивізації оволодіння практичними навичками лікаря-інтерна хірурга за період навчання в інтернатурі, використовуючи сучасні досягнення обігу цифрової інформації. Період навчання після отримання диплома лікаря, на сьогодні, називається інтернатурою і складає 36 міс., з них лише 12 міс. очна форма навчання. У гонитві за засвоєнням різнопланового теоретичного матеріалу відбувається нехтування детальним розглядом питань, з якими частіше стикається молодий спеціаліст. Освоєння практичних навичок більшою мірою зміщене на самостійне опрацювання в період заочної інтернатури. Для вирішення поставленого завдання було проаналізовано ряд англомовних джерел і пропонується використати розгалужені цифрові технології, глобальну мережу «Інтернет» та смартфон, який є у кожного громадянина молодого віку. В основі запропонованої інновації знаходиться «крива навчання», а також розроблений механізм об’єктивізації оцінки набутих навичок та моніторинг їх набуття on-line. Запропоновано змінення формату єдиного документа, що засвідчує зайнятість інтерна, «Щоденник обліку роботи інтерна» на електронний. Висунута ідея не потребує значних фінансових затрат, але зможе підвищити самодисципліну серед молодих спеціалістів, полегшити облік освоєних практичних навичок, а також проводити дистанційний контроль за освоєнням практичних навичок незалежно від місця розташування відділення, в якому лікар-інтерн проходить заочну частину інтернатури. Соціальним наслідком цього буде усунення ряду прихованих проблем у набутті післядипломної освіти інтернами-хірургами і як результат якісно новий формат кваліфікації молодого спеціаліста.
Посилання
Safonova, I. (2015). Uzhasy meditsinskogo obrazovaniya, ili kak uchitsya vrach-2 [The horrors of medical education or how to become a doctor 2]. Ukrainian information portal ТSN [in Ukrainian].
Sovsun, I., & Linchevskyi, O. (2018). Reforma medychnoi osvity – tse krytychno vazhlyvo [The reformation of medical education is extremely importnant]. Dzerkalo tyzhnia – Weekly Mirror, 16 [in Ukrainian].
Ternova, S. (2017). Reforma medychnoi osvity: chy dosiazhna amerykanska mriia? [Reform of medical education: Can the American dream come true?]. Vashe zdorove – Your health [in Ukrainian].
Ulianytskyi, D. (2018). Vchyty po amerykansky: yak MOZ reformuie medychnu osvitu [American learning: How does the Ministry of Health reform medical education?]. Kyiv: “RBК-Ukraine” [in Ukrainian].
Daniel J. Reichenbach, Darrel Tackett, A., James Harris, Diego Camacho, Edward A. Graviss, Brendan Dewan, B.S., … John F. Sweeney (2006). Laparoscopic colon resection early in the learning curve. Ann. Surg., 243 (6), 730-737. DOI: https://doi.org/10.1097/01.sla.0000220039.26524.fa
Ritter, F.E., & Schooler, L.J. (2002). The learning curve. In International Encyclopedia of the Social and Behavioral Sciences. Amsterdam: Pergamon.