ІННОВАЦІЙНІ МЕТОДИ НАВЧАННЯ У ПІДГОТОВЦІ УЧАСНИКІВ ПРОФЕСІЙНО-ОРІЄНТОВАНИХ ОЛІМПІАД

  • L. R. Shostakovich-Koretskaya ДЗ “Дніпропетровська медична академія МОЗ України”, м. Дніпро
  • V. V. Mavrutenkov ДЗ “Дніпропетровська медична академія МОЗ України”, м. Дніпро
  • A. V. Cherhinets’ ДЗ “Дніпропетровська медична академія МОЗ України”, м. Дніпро
  • I. V. Budaieva ДЗ “Дніпропетровська медична академія МОЗ України”, м. Дніпро
  • K. Yu. Lytvyn ДЗ “Дніпропетровська медична академія МОЗ України”, м. Дніпро
  • M. S. Suremenko ДЗ “Дніпропетровська медична академія МОЗ України”, м. Дніпро
  • T. A. Gayduk ДЗ “Дніпропетровська медична академія МОЗ України”, м. Дніпро
  • O. M. Yakunina ДЗ “Дніпропетровська медична академія МОЗ України”, м. Дніпро
  • V. P. Diadyk ДЗ “Дніпропетровська медична академія МОЗ України”, м. Дніпро
Ключові слова: вища медична освіта, інновації, активні методи навчання, професійно-орієнтовані олімпіади

Анотація

Мета роботи – представити власний досвід застосування різних варіантів імітаційної технології при підготовці учасників студентських олімпіад з професійного циклу “інфекційні хвороби”.

Основна частина. Розглянуто інноваційні методики викладання курсу інфекційних хвороб у вищій медичній школі, впроваджені авторами з метою підвищення ефективності навчання. Докладно висвітлені питання проведення медичних студентських олімпіад з навчальних дисциплін професійного циклу. Проаналізовано власний досвід застосування варіантів імітаційної технології: методів case-study, рольових ігор, “мозкової атаки”.

За останні 5 років на базі студентського наукового гуртка кафедри інфекційних хвороб ДЗ “Дніпропетровська медична академя МОЗ України” пройшла підготовка 53 студентів-бакалаврів. З них 14 студентів брали безпосередню участь у змаганнях на щорічних всеукраїнських олімпіадах з інфекційних хвороб. Результатом плідної підготовки стало здобуття 6 призових місць в індивідуальних змаганнях і 8 призових місць у командних змаганнях.

Висновки. На відміну від традиційних форм навчання, впровадження активних методів, на прикладі підготовки до олімпіади, дозволяє формувати професійні вміння і діяльну реалізацію набутих знань, моделювати цілісний зміст самостійної роботи, при цьому зміщується центр значущості з процесу передачі, переробки і засвоєння інформації на самостійну творчу діяльність. Саме такий підхід може дозволити студенту набути високих результатів як під час змагання на студентській олімпіаді, так і надалі у практичній діяльності при формуванні особистості конкурентоспроможного фахівця.

Біографія автора

L. R. Shostakovich-Koretskaya, ДЗ “Дніпропетровська медична академія МОЗ України”, м. Дніпро
 

д.мед.н., професор, завідувач кафедри інфекційних хвороб ДЗ «ДМА МОЗ України», тел.: +38(056) 726-44-71;

Посилання

Rudnev, V.V., Aksenova, L.N., & Khasanova, M.L. (2017). Olimpiada kak odin iz sposobov innovatsionnoy deyatelnosti obuchayushchikhsya v vuze [Olympics as a way of students’ innovative activity in high school]. Mezhdunarodnyy nauchnyy zhurnal “Innovatsionnaya nauka” – International Scientific Journal “Innovative Science”, 10, 77-79 [in Russian].

Zmiyevskaya, E.V. (2011). Delovaya igra kak metod aktivnogo obucheniya [Business game as a method of active learning]. – Retrieved from: http://www.superinf.ru/view_helpstud.php?id=1076 (accessed 13 April 2018). [in Russian].

Forman, J. (1999). The genre system of the Harvard case method. Journal of Business and Technical Communication, 13 (10), 373-400.

Garvin, D. (2003). Making the Case: Professional education for the world of practice. Harvard Magazine, 106 (1).

(2016). Vvedenie v keys-metod: chto takoe keysy i zachem oni nuzhny [Introduction to the case-study method: what are cases and why they are needed]. – Retrieved from: http://changellenge.com/chto-takoe-keysy/ [in Russian].

Blagg, D. (2008). Chris Christensen: Legend of the Classroom. – Retrieved from: https://hbswk.hbs.edu/item/chris-christensen-legend-of-the-classroom (Harvard Business School Working Knowledge).

(2000). Trening dlya trenerov. Metody. Rekomendatsii [Training for trainers. Methods. Recommendations.] Street Law, Inc. [in Russian].

Cooper, J.B., & Taqueti, V.R. (2008). A brief history of the development of mannequin simulators for clinical education and training. Postgrad. Med. J., 84 (997), 563-570.

Ogden, P.E., Cobbs, L.S., & Howell, M.R. (2007). Clinical simulation: importance to the internal medicine educational mission. Am. J. Med., 120 (9), 820-824.

Опубліковано
2018-10-02
Номер
Розділ
Вдосконалення вищої медичної освіти