ДОСВІД ОРГАНІЗАЦІЇ КОМПЛЕКСНОГО ПРАКТИЧНО-ОРІЄНТОВАНОГО ІСПИТУ ЗІ СПЕЦІАЛЬНОСТІ “СТОМАТОЛОГІЯ” ЗА ПРИНЦИПАМИ OSCE

Автор(и)

  • T. O. Pertseva Державний заклад “Дніпропетровська медична академія Міністерства охорони здоров’я України”
  • I. S. Shponka Державний заклад “Дніпропетровська медична академія Міністерства охорони здоров’я України”
  • O. O. Hudarian Державний заклад “Дніпропетровська медична академія Міністерства охорони здоров’я України”
  • O. O. Fastovets Державний заклад “Дніпропетровська медична академія Міністерства охорони здоров’я України”

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.2.8959

Ключові слова:

стоматологія, об’єктивний структурований клінічний екзамен, симуляційне навчання, практичні навички.

Анотація

Мета роботи – висвітлити значення впровадження принципів OSCE для забезпечення адекватного підходу до контролю рівня компетентностей під час комплексного практично-орієнтованого іспиту зі стоматології.

Основна частина. Впровадження комплексного практично-орієнтованого екзамену (OSCE) дозволяє здійснити перевірку готовності випускника на реальному об’єкті майбутньої професійної діяльності (людині) до виробничих функцій, які важко оцінити методом стандартизованого тестування.

Впровадження симуляційних технологій у навчальний процес ДЗ “ДМА” допомагає вирішенню проблеми недостатньої кількості тематичних пацієнтів. Симуляційне обладнання дозволяє відтворити елементи OSCE, та знизити варіативність оцінки осіб, що екзаменуються. Стандартизація клінічних ситуацій із застосуванням методу кейс-стаді забезпечує повну ідентичність завдань, які дають студентам під час атестації, а перевірка комунікативних навичок проводиться екзаменатором, який одночасно виконує функцію імітатора. Демонстрацію рівня засвоєння основних умінь та практичних навичок зі стоматологічних спеціальностей студент здійснює на фантомах-тренажерах. Оцінювання студентів проводиться за загальноприйнятою методикою.

Висновки. Застосування принципів об’єктивного структурованого клінічного екзамену (OSCE) та елементів симуляційного навчання забезпечує високу ефективність контролю засвоєння “компетентностей” майбутнього фахівця та рівня оволодіння практичними навичками зі стоматологічних дисциплін. Залучення імітаторів у сукупності із застосуванням фантомів-тренажерів дозволяє удосконалити комплексний практично-орієнтований іспит зі стоматології.

Біографія автора

T. O. Pertseva, Державний заклад “Дніпропетровська медична академія Міністерства охорони здоров’я України”

 

Посилання

Zakon Ukrainy vid 01.07.2014 № 1556-VII Pro vyshchu osvitu [Higher Education Act of Ukraine № 1556-VII of July 1, 2014]. Retrieved from: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1556-18 [in Ukrainian].

Standart vyshchoi osvity Ukrainy (Druhyi (mahisterskyi)) na zvannia mahistra z haluzi znan 22 Okhorona zdorovia, spetsialnosti 221 Stomatolohiia.- http://umsa.edu.ua/pidrozdilhome/navmetlab/pdf/proekt_2017_galuz_standart_osv_stom221.pdf ] [in Ukrainian].

Udoskonalennia yakosti pidhotovky likariv u suchasnykh umovakh [Improvement of doctors’ training quality in modern conditions]. Materialy nauk. prakt. konf. z mizhnar. uchastiu – Materials of Scientific-practical Conference with International Participation. Poltava: VDNZU “UMSA” [in Ukrainian].

Muravyev, K.A., Khodzhayan, A.B., & Roy, S.V. (2011). Symulyatsyonnoe obuchenie v meditsinskom obrazovanii – perelomnyy moment Simultaneous studying in medical education – a crucial moment]. Fundamentalnye issledovaniya – Fundamental Researches, 10, 534-537 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-12

Як цитувати

Pertseva, T. O., Shponka, I. S., Hudarian, O. O., & Fastovets, O. O. (2018). ДОСВІД ОРГАНІЗАЦІЇ КОМПЛЕКСНОГО ПРАКТИЧНО-ОРІЄНТОВАНОГО ІСПИТУ ЗІ СПЕЦІАЛЬНОСТІ “СТОМАТОЛОГІЯ” ЗА ПРИНЦИПАМИ OSCE. Медична освіта, (2). https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.2.8959

Номер

Розділ

Матеріали конференції