ОСНОВНІ НАПРЯМКИ ПІДГОТОВКИ ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ НА КАФЕДРІ НЕВІДКЛАДНОЇ ТА ЕКСТРЕНОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ

  • M. I. Shved ДВНЗ “Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України”
  • S. M. Geryak ДВНЗ “Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України”
  • S. Y. Lypovetska ДВНЗ “Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України”
  • R. M. Lyahovich ДВНЗ “Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України”
  • L. V. Levytska ДВНЗ “Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України”
  • O. L. Sydorenko ДВНЗ “Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України”
  • Y. M. Kitsak ДВНЗ “Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України”
  • L. P. Martynyuk ДВНЗ “Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України”
  • O. A. Prokopovich ДВНЗ “Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України”
  • V. T. Gurskyi ДВНЗ “Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України”
Ключові слова: навчальний процес, симуляційно-тренінгове навчання, віртуальні навчально-контролюючі програми

Анотація

Мета роботи – аналіз ефективності навчально-виховної роботи серед іноземних студентів на опорній кафедрі невідкладної та екстреної медичної допомоги щодо засвоєння ними клінічних знань та практичних навичок із невідкладної медицини, а також оцінка перспективи впровадження нових сучасних віртуальних навчально-контролюючих програм.

Основна частина. Апробовані на кафедрі невідкладної та екстреної медичної допомоги сучасні навчально-виховні методики роботи з іноземними студентами (єдиного навчального дня, проведення занять у навчальному симуляційно-тренінговому центрі, використання сучасних європейських віртуальних навчальних програм, групові та індивідуальні заняття з іноземними студентами з урахуванням їх етнічно-релігійних особливостей) є досить перспективними напрямками в педагогічному процесі. Так, використання в навчальному процесі на кафедрі системи єдиного навчального дня протягом 6 годин дає змогу не лише глибоко проаналізувати зі студентами теоретичні питання за темою заняття, але й впровадити в навчання елементи симуляційно-тренінгового засвоєння практичних навичок. Високий методичний рівень забезпечення навчального процесу на кафедрі, наявність університетського навчально-тренінгового центру симуляційного навчання за адаптованими європейськими віртуальними навчально-контролюючими програмами та широке залучення студентів-гуртківців у науковий, навчальний та тренінговий процес дозволяють забезпечити високий кінцевий рівень засвоєння ними теоретичних знань та практичних навичок.

Висновок. Навчання за системою єдиного навчального дня дає змогу враховувати етнокультурні та релігійні особливості іноземних студентів та впровадити елементи симуляційно-тренінгового засвоєння практичних навичок.

Біографії авторів

M. I. Shved, ДВНЗ “Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України”
 завідувач кафедри Кафедра невідкладної та екстреної медичної допомоги
S. M. Geryak, ДВНЗ “Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України”

Кафедра невідкладної та екстреної медичної допомоги

S. Y. Lypovetska, ДВНЗ “Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України”

асистент Кафедра невідкладної та екстреної медичної допомоги

R. M. Lyahovich, ДВНЗ “Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України”

доцент Кафедра невідкладної та екстреної медичної допомоги

L. V. Levytska, ДВНЗ “Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України”

Кафедра невідкладної та екстреної медичної допомоги

O. L. Sydorenko, ДВНЗ “Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України”

доцент Кафедра невідкладної та екстреної медичної допомоги

Y. M. Kitsak, ДВНЗ “Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України”

асистент Кафедра невідкладної та екстреної медичної допомоги

L. P. Martynyuk, ДВНЗ “Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України”

завуч доцент Кафедра невідкладної та екстреної медичної допомоги

O. A. Prokopovich, ДВНЗ “Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України”

асистент Кафедра невідкладної та екстреної медичної допомоги

V. T. Gurskyi, ДВНЗ “Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України”

старший лаборант Кафедра невідкладної та екстреної медичної допомоги

Посилання

Kovalchuk, L.Ya. (2011). Rezultaty realizatsii kontseptsii rozvytku Ternopilskoho derzhavnoho medychnoho universitetu im. I. Ya. Horbachevskoho na shliakhu yoho vhodzhennia u svitovyi osvitnii prostir [Results of realization of develop­ment concept of I. Horbachevsky Ternopil State Medical University on its way to world educational space]. Medychna osvita – Medical Education, 2, 12-20 [in Ukrainian].

Koshelev, A.A. (2015). Medycyna katastrof. Teoriia i praktyka [Medecine of catastrophe. Theory and practice]. Saint-Petersburg: ELBI-SPb [in Russian].

Zozulia, I.S. (Ed.) (2012). Medytsyna nevidkladnykh staniv: shvydka i nevidkladna medychna dopomoha [Emergency medicine: emergency medical care]. Kyiv: VSV Medytsyna [in Ukrainian].

Nikonov, V.V. (Ed.). (2008). Meditsina neotlozhnykh sostoyaniy. Izbraniye klinicheskiye lektsii [Emergency medicine. Selected clinical lectures]. [in Russian].

Neiko, Ye.M., Hlushko, L.V., Miziuk, M.I., & Vakaliuk, I.P. (2007). Bolonskyi protsess i systema orhanizatsii praktychnoi pidhotovky studentiv [Bologna process and system of organization of students’ practical preparation]. Medychna osvita – Medical Education, 2, 56-58 [in Ukrainian].

Roshchin, H.H., Hudyma, A.A., & Kuzmin, V.Yu. (2012). Ekstrena medychna dopomoha: dohospitalnyi etap – alhorytm manipuliatsii (bazovyi riven) [Emergency medicine: prehospital stage – algorithm of manipulation (basic level)]. Kyiv [in Ukrainian].

Roshchin, H.H., & Kryliuk, V.O. (2014). Metodychni rekomendatsii dlia zaviduvachiv kafedr nevidlkadnoi ta ekstrenoi medychnoi dopomohy [Methodical instructions or leaders of departments of emergency and urgency medical care]. Kyiv: Medytsyna [in Ukrainian].

Sokov, L.P., & Sokov, S.L. (2015). Kurs meditsiny katasrof: Uchebnik [Course of medicine of catastrophe. Textbook]. Moscow: RUDN [in Russian].

Tarasiuk, V.S., Matviichuk, M.V., Palamar, I.V., Koroliva, N.D., Kuchanska, H.B., & Novitskyi, N.O. (2011). Medytsyna nadzvychainykh sytuatsii. Orhanizatsiia nadannia pershoi medychnoi dopomohy. Pidrichnyk [Emergency medicine. Textbook]. Kyiv: Medytsyna [in Ukrainian].

Shved, M.I., Hudyma, A.A., & Heriak, S.M. (2016). Ekstrena ta nevidkladna medychna dopomoha (2he vyd.) [Emergency and urgency medicine (2nd ed.) edition]. Ternopil: TDMU Ukrmedknyha [in Ukrainian].

Shved, M.I., Lіahovych, R.M., Martyniuk, L.P., & Kitsak, Ya.M. (2017). Symuliatsiino-treninhova pidhotovka studentiv na kafedri nevidkladnoi ta ekstrenoi medychnoi dopomohy – vazhlyva skladova u navchalnomu protsesi [Simulation and training preparation of students at the department of emergency and urgency medical care – impor­tant part in teaching precess]. Proceedings of the International Scientific and Practical Conference “Innovative technologies in science and education, European experience, 1, (pp. 177-183). Wien [in Ukrainian].

Evans, P., Suzuki, Y., Begg, M., & Lam, W. (2008). Can medical students from two cultures learn effectively from a shared web-based learning environment? Medical Education, 42, 27-33.

The wave of the future in clinical education. Body Interakt Clinical Education. [Internet]. Retrieved from : https://bodyinteract.com.

Roberts, J.H., Sanders, T., & Wass, V. (2008). Students’ perception of race, ethnicity and culture at two UK medical schools: a qualitative study. Medical Education, 42, 45-52.

Subbarao, I., Lyznicki, J., Hsu, E., Gebbie, K.M., Markenson, D., Barzansky, B., … James, J.J. (2008). A consensus-based educational framework and competency set for the discipline of disaster medicine and public health preparedness. Disaster Med. Public Health Preparedness, 2, 57-68.

Опубліковано
2018-09-11
Номер
Розділ
Вдосконалення вищої медичної освіти