ВПРОВАДЖЕННЯ ОНЛАЙН-НАВЧАННЯ ЯК ШЛЯХ УДОСКОНАЛЕННЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ НА КАФЕДРІ ПЕДІАТРІЇ

Автор(и)

  • G. O. Lezhenko Запорізький державний медичний університет м. Запоріжжя, Україна
  • O. E. Pashkova Запорізький державний медичний університет м. Запоріжжя, Україна
  • O. M. Lebedynets Запорізький державний медичний університет м. Запоріжжя, Україна
  • I. V. Sidorova Запорізький державний медичний університет м. Запоріжжя, Україна
  • H. V. Kraynya Запорізький державний медичний університет м. Запоріжжя, Україна

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.3.8870

Ключові слова:

онлайн-курси, змішане навчання, технологія “перевернутого класу”, вища медична освіта, педіатрія.

Анотація

Мета роботи – вивчення ефективності використання змішаної технології (технології “перевернутого класу”) для удосконалення навчання студентів медичного факультету на кафедрі педіатрії.

Основна частина. Проведено аналіз засвоєння матеріалу та довготривалого збереження знань при вивченні теми “Цукровий діабет у дітей” у 92 студентів медичного факультету в 2016–2017 роках. Студенти навчалися як за традиційною системою (45 студентів, перша група), так і з використанням змішаної технології навчання (технології “перевернутого класу”) (47 студентів, друга група). Проводилась оцінка вивчення теми у студентів 5 курсу у весняному семестрі та через 6 місяців у цих же студентів при продовженні навчання вже на 6 курсі в осінньому семестрі. Для оцінки якості засвоєння матеріалу використовували коефіцієнт засвоєння: задовільним засвоєння матеріалу вважалося при значенні коефіцієнта засвоєння 0,7, добрим – від 0,8 до 0,9 та відмінним – від 0,9 до 1,0.

Згідно з отриманими даними, визначалося краще засвоєння теми студентами другої групи порівняно з групою студентів, які навчаються за традиційною методикою, за рахунок збільшення частки студентів, що освоїли матеріал на “добре” і “відмінно” як при первинному вивченні теми, так і після закінчення 6 місяців після вивчення теми.

Висновки. Таким чином, порівняльні дані оволодіння студентами матеріалів свідчать про підвищення якості підготовки при змішаному навчанні, за рахунок кращого збереження отриманих знань. Це дозволяє говорити про перевагу змішаної форми навчання з використанням технології “перевернутого класу”, при якій учні мають можливість опрацьовувати онлайн-матеріали різної спрямованості при підготовці до лекцій і практичних занять.

Біографії авторів

G. O. Lezhenko, Запорізький державний медичний університет м. Запоріжжя, Україна

 Леженко Геннадій Олександрович д.м.н., професор, зав. каф. госпітальної педіатрії Запорізького державного медичного університету,
м. Запоріжжя, пр. Маяковського, 26, роб. тел. (0612) 22–21–37

O. E. Pashkova, Запорізький державний медичний університет м. Запоріжжя, Україна

Пашкова О. Є. д.м.н., доц. каф. госпітальної педіатрії ЗДМУ, м. Запоріжжя, пр. Маяковського, 26, роб. тел. (0612) 22–21–37

I. V. Sidorova, Запорізький державний медичний університет м. Запоріжжя, Україна

Сидорова І. В. к.м.н., ас. каф. госпітальної педіатрії ЗДМУ,
м. Запоріжжя, пр. Маяковського, 26, роб. тел. (0612) 22–21–37

H. V. Kraynya, Запорізький державний медичний університет м. Запоріжжя, Україна

Крайня Г. В. ас. каф. госпітальної педіатрії ЗДМУ, м. Запоріжжя, пр. Маяковського, 26, роб. тел. (0612) 22–21–37

Посилання

Linchevskyi, O.V., Chernenko, V.M., Piatnytskyi, Yu.S., & Bulakh, I.Ye. (2017). Shliakhy reformuvannia systemy vyshchoi medychnoi osvity v Ukraini v suchasnykh umovakh [The ways of higher medical education system reforming in Ukraine in the modern context]. XIV Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii z mizhnarodnoiu uchastiu, prysviachenoi 60-richchiu TDMU “Suchasni pidkhody do vyshchoi medychnoi osvity v Ukraini (z dystantsiinym pidiednanniam VM(F)NZ Ukrainy za dopomohoiu videokonferents-zviazku)” – Materials of the XIV All-Ukrainian Scientific-Practical Conference on International Participation devoted to the 60th anniversary of the State Duma “State-of-the-art approaches to higher medical education in Ukraine (with the remote connection of VM (F) NZ of Ukraine with the help of videoconferencing)”, Ternopil [in Ukrainian].

Moroz, V.M., Huminskyi, Yu.Y., Fomina, L.V., & Polesia, T.L. (2015). Problemy ta perspektyvy vyshchoi medychnoi osvity u realizatsii Natsionalnoi stratehii reformuvannia systemy okhorony zdorovia Ukrainy [Problems and prospects of higher medical education in the implementation of the National Strategy for Health Reform in Ukraine]. Navchalno-metodychna konferentsiia “Problemy ta perspektyvy vyshchoi medychnoi shkoly u rozrobtsi ta realizat­sii Natsionalnoi stratehii pobudovy novoi systemy okhorony zdorovia v Ukraini na period 2015-2025 rr” – Materials of Teaching Method. Conference “Problems and Prospects of the Higher Medical School in the Development and Implementation of the National Strategy for the Construction of a New Health Care System in Ukraine for the Period 2015-2025”, Vinnytsia [in Ukrainian].

Melnyk, I.V., & Polishchuk, M.O. (2017). Navchalno-metodychne zabezpechennia pidhotovky studentiv u vyshchykh navchalnykh zakladakh MOZ Ukrainy: stan ta pershocherhovi zavdannia [Educational and methodological provision of students’ training in higher educational establishments of the Ministry of Health of Ukraine: state and priority tasks]. Materialy XIV Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii z mizhnarodnoiu uchastiu, prysvyachenoi 60-richchiu TDMU “Suchasni pidkhody do vyshchoi medychnoi osvity v Ukraini (z dystantsiinym pidiednanniam VM(F)NZ Ukrainy za dopomohoiu videokonferents-zviazku)” – Materials of the XIV All-Ukrainian Scientific and Practical Conference with International Participation devoted to the 60th anniversary of the State Duma of Ukraine “Modern Approaches to Higher Medical Education in Ukraine (with VM (F) Remote Connection of the National University of Ukraine by means of videoconferencing)”, Ternopil, pp. 11-14 [in Ukrainian].

Piatnytskyi, Yu.S., Melnyk, I.V., Polishchuk, M.O., & Fysun, Yu.I. (2016). Orhanizatsiia navchalnoho protsesu u vyshchykh navchalnykh zakladakh Ministerstva okhorony zdorovia Ukrainy v umovakh vprovadzhennia Zakonu Ukrainy “Pro vyshchu osvitu” (za pidsumkamy monitorynhu v 2016 r.) [Learning process organization at higher educational institutions of Ministry of Healthcare of Ukraine under the conditions of Higher Education Act of Ukraine introduction]. Aktualni pytannia yakosti medychnoi osvity: materialy XIII Vseukr. nauk.-prakt. konf. z mizhnar. uchastiu – Current Issues of Medical Education Quality: Proceedings of XIII All-Ukrainian Scientific and Practical Conference with International Participation. Ternopil, pp. 22-26 [in Ukrainian].

Kolesnyk, Yu.M., Neruianov, Yu.M., Vizir, V.A., Tumanskyi, V.O., Avramenko, M.O., & Krut, Yu.Ya. (2015). Deiaki pytannia implementatsii Zakonu Ukrainy “Pro vyshchu osvitu” u diialnist vyshchykh navchalnykh zakladiv [Some issues of the implementation of the Law of Ukraine “On Higher Education” in the activities of higher educational institutions]. Materialy Vseukrainskoi navchalno-naukovoi konferentsii z mizhnarodnoiu uchastiu “Realiza­tsiia Zakonu Ukrainy “Pro vyshchu osvitu” u vyshchii medychnii ta farmatsevtychnii osviti Ukrainy” – Materials of the All-Ukrainian Educational and Scientific Conference with International Participation “Implementation of the Law of Ukraine” On Higher Education “in the Higher Medical and Pharmaceutical Education of Ukraine”, Ternopil, p. 57 [in Ukrainian].

Liyanagunawardena, T.R., Adams, A.A., & Williams, S.A. (2013). [MOOCs: A Systematic Study of the Published Lite­rature 2008–2012]. The International Review of Research in Open and Distance Learning, 3, 202-227.

Asekretov, O.K., Borisov, B.A., & Buhakova, N.Yu. (2015). Sovremennye obrazovatelnye tekhnologii: pedagogika i psikhologiya [Modern educational technologies: pedagogy and psychology]. Novosibirsk: Izdatelstvo TsRNS [in Russian].

Rowe, M., Frantz, J., & Bozalek, V. (2012). The role of blended learning in the clinical education of healthcare students: a systematic review. Med. Teach., 34 (4), 216-221.

Augustin, M. (2014). How to learn effectively in medical school: test yourself, learn actively, and repeat in intervals. Yale J. Biol. Med., 87(2), 207-212.

Martinelli, S.M., Chen, F., DiLorenzo, A.N., Mayer, D.C., & Fairbanks, S. (2017). Results of a flipped classroom tea­ching approach in anesthesiology residents. J. Grad. Med. Educ., 9(4), 485-490.

Riddell, J., Jhun, P., Fung, C.C., Comes, J., Sawtelle, S., Tabatabai, R., Joseph, D. et al. (2017). Does the flipped classroom improve learning in graduate medical education? J. Grad. Med. Educ., 9 (4), 491-496.

Wakabayashi, N. (2015). Flipped classroom as a stra­tegy to enhance active learning. Kokubyo Gakkai Zasshi, 81(3)-82(1), 1-7.

Rui, Z., Lian-Rui, X., Rong-Zheng, Y., Jing, Z., Xue-Hong, W., & Chuan, Z. (2017). Friend or foe? Flipped classroom for undergraduate electrocardiogram learning: a randomized controlled study. BMC Med Educ., 17(1), 53.

Martínez-Caro, E., Cegarra-Navarro, J.G., & Cepeda-Carrión, J.G. (2015). An application of the performance-evaluation model for e-learning quality in higher education. Total Quality Management & Business Excellence, 5-6 (26), 632-647.

Bulakh, I.Ye., Volosovets, O.P., & Mruha, M.R. (2011). Problemy otsiniuvannia znan studentiv u konteksti vymoh Bolonskoi deklaratsii [Problems of assessment of students’ knowledge in the context of the requirements of the Bologna Declaration]. Medychna osvita – Medical Education, 2, 2-22 [in Ukrainian].

Lezhenko, H.O., Reznichenko, Yu.H., Pashko­va, O.Ye., Hyria, O.M., Lebedynets, O.M., & Kamenshchyk, A.V. (2016). Otsinka yakosti zasvoiennia studentamy 5 kursu medychnoho fakultetu materialu dlia samostiinoi pidhotovky na kafedri hospitalnoi pediatrii [Assessment of the quality of students’ acquisition of the 5th year of the medical faculty of material for self-training at the Department of Hospital Pediatrics]. Zbirnyk naukovykh prats’ naukovo-praktychnoi konferentsii z mizhnarodnoiu uchastiu “Vyshcha medychna osvita: suchasni vyklyky ta perspektyvy” Collection of scientific works of scientific and practical conference with international participation “Higher medical education: modern challenges and perspectives”, Kyiv [in Ukrainian].

Frolova, E.V. (2010). Analiz stilevykh osobennostey vospri­yatiya: psikhologo-pedagogicheskie aspekty [Analy­sis of style features of perception: psychological and pedagogical aspects]. Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho universytetu imeni V.N. Karazina. Seria: Psykholohiia – Bulletin of Kharkiv National University named after V.N. Karazin. Series: Psychology, 913 (44), 419-425 [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-09-21

Як цитувати

Lezhenko, G. O., Pashkova, O. E., Lebedynets, O. M., Sidorova, I. V., & Kraynya, H. V. (2018). ВПРОВАДЖЕННЯ ОНЛАЙН-НАВЧАННЯ ЯК ШЛЯХ УДОСКОНАЛЕННЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ НА КАФЕДРІ ПЕДІАТРІЇ. Медична освіта, (3). https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.3.8870

Номер

Розділ

Вдосконалення вищої медичної освіти