МЕТОДИЧНІ ПРИНЦИПИ ВИКЛАДАННЯ ТЕМИ “ДИХАЛЬНА СИСТЕМА” НА ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТТЯХ З ГІСТОЛОГІЇ

Автор(и)

  • S. S. Popko Запорізький державний медичний університет
  • V. M. Yevtushenko Запорізький державний медичний університет

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.3.8851

Ключові слова:

гістологія, практичні заняття, дихальна система, клітини Клара.

Анотація

Мета роботи – запропонувати методичні принципи, які лежать в основі проблемного навчання на практичних заняттях з гістології по темі “Дихальна система”.

Основна частина. Методичні принципи, які лежать в основі проблемного навчання на практичних заняттях з гістології по темі “Дихальна система”, є необхідними для правильного розуміння студентами морфологічного підґрунтя розвитку патологічних змін у легеневій тканині. У статті за допомогою викладення інформації методом проблемного навчання представлений сучасний навчальний матеріал щодо клітинного складу епітелію дихальних шляхів, гістофізіології бронхіолярних екзокриноцитів у нормі.

Висновок. Запропонований метод створює передумови для розуміння студентами в подальшому навчанні морфологічної основи розвитку запальних та онкологічних захворювань дихальної системи. 

Посилання

Kliuchko, S.S. (2015). Pryntsypy orhanizatsii problemno-oriientovanoho navchannia na kafedri histolohii, tsytolohii ta embriolohii v umovakh vprovadzhennia suchasnykh informatsiinykh tekhnolohii [Organization principles of problem-based learning at the Department of Histology, Cytology and Embryology in the conditions of modern information technologies]. Morfolohiia – Morphology, 9 (4), 91-93 [in Ukrainian].

Poliachenko, Yu.V. (2005). Medychna osvita u sviti ta Ukraini [Medical education in the world and in Ukraine]. Kyiv: Knyha plius [in Ukrainian].

Shulikin, D.E. (2011). Vyshcha osvita Ukrainy: vdoskonalyty normatyvnu bazu i pidvyshchyty yakist [Higher education in Ukraine: to improve the regulatory framework and improve the quality]. Osvita Ukrainy – Education in Ukraine, 13-14, 4–5 [in Ukrainian].

Reynolds, S.D., & Malkinson, A.M. (2010) Clara cell: progenitor for the bronchiolar epithelium. Int. J. Biochem. Cell Biol., 42, 1-4 [PMC free article][PubMed].

Hong, K.U., Reynolds, S.D., & Stripp, B.R. (2001). Clara cell secretory protein-expressing cells of the airway neuroepithelial body microenvironment include a label-retaining subset and are critical for epithelial renewal after progenitor cell depletion. Am. J. Respir. Cell Mol. Biol., 24, 671-681 [PubMed].

Firth, A.L., Dargitz, C.T., Qualls, S.J., Menon, T., Wright, R., Singer, O., …Verma, J.M. (2014). Generation of multi­ciliated cells in functional airway epithelia from human pluripotent stem cells. Proc. Natl. Acad. Sci., 111, E1723-E1730 [PMC free article][PubMed].

Weiss, D.J. (2014). Concise review: current status of stem cells and regenerative medicine in lung biology and diseases. Stem Cells, 32, 16-25 [PMC free article] [PubMed].

Wutzler, S., Backhaus, L., & Lauer, H. (2012) Clara cell protein 16: a biomarker for detecting secondary respiratory complications in patients with multiple injuries. J. Trauma Acute Care Surg., 73, 838-842 [PubMed].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-09-21

Як цитувати

Popko, S. S., & Yevtushenko, V. M. (2018). МЕТОДИЧНІ ПРИНЦИПИ ВИКЛАДАННЯ ТЕМИ “ДИХАЛЬНА СИСТЕМА” НА ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТТЯХ З ГІСТОЛОГІЇ. Медична освіта, (3). https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.3.8851

Номер

Розділ

Досвід з організації навчальної роботи