ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ЛІКАРЯ НА ПРИКЛАДІ СТУДЕНТІВ МЕДИЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ ТДМУ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.3.8849Ключові слова:
студент, професійна компетентність, ефективність, майбутній лікар.Анотація
Мета роботи – оцінити значення професійної компетентності студентів, формування критеріїв оцінювання їх досягнень, готовності до майбутньої діяльності лікаря.
Основна частина. У нашому дослідженні необхідно з’ясувати змістове наповнення поняття “професійна компетентність майбутнього лікаря”. Аналіз змісту визначень понять “компетентність” і “компетенція” доводить нас до розуміння сутності цих понять, яке важливе для побудови моделі компетентного випускника вищого медичного навчального закладу, формування критеріїв оцінювання досягнень студентів, їх готовності до майбутньої діяльності лікаря. Формування професійної компетентності у контексті психології особистості становлення майбутнього лікаря потребує обґрунтування інтегрованої моделі та вдосконалення змісту, структури, форм і методів професійної підготовки студентів до виконання лікарської діяльності, визначення психолого-педагогічних умов підвищення професійної компетентності. Теоретичний аналіз дозволив нам використати модель і включити у неї всі необхідні, на нашу думку, фахові якості, які є складовими компонентами професійної компетентності майбутнього лікаря.
Висновок. Представлені нами матеріали професійної компетентності майбутнього лікаря – це важлива складова теоретичної і практичної підготовленості студента на основі особистих і професійно важливих якостей; стан сформованості професійних знань, умінь та навичок, необхідних для виконання діяльності лікаря в майбутньому.
Посилання
Lekhan, V.M., Slabkyy, H.O., & Shevchenko, M.V. (2009). Stratehiіa rozvytku systemy okhorony zdorovіa: ukrainskyi vymir [Health Care Development Strategy: Ukrainian Dimension] Ukraina. Zdorovia natsii – Ukraine. National Health, 1, 5-23 [in Ukrainian].
Hyrina, O.M., Siryk, V.O., Horobets, N.M., & Kaliuzhna, T.I. (2010). Dotsilnist reformuvannia ambulatorno-poliklinichnoi systemy ta perekhodu do praktyky simeinoho obsluhovuvannia naselennia [The expediency of reforming the outpatient-polyclinic system and the transition to the practice of family medicine in population]. Simeina medytsyna – Family Medicine, 3, 10-15 [in Ukrainian].
Krytska, H.A., Krytskyi, I.O., & Zahriichuk, H.Ya. (2017). Perspektyvy ta trudnoshchi efektyvnoho vykorystannia innovatsiinykh tekhnolohii dlia zabezpechennia profesiinoi pidhotovky studentiv-medykiv pry vyvchenni klinichnykh dystsyplin [Prospects and difficulties of effective use of innovative technologies for ensuring the professional training of medical students in the studying of clinical disciplines]. Medychna osvita – Medical Education, 2 (74), 33-36 [in Ukrainian].
Matiukha, L.F., Hoida, N.H., & Odrinskyi, V.A. (2013). Stanovlennia novoi modeli nadannia pervynnoi medyko-sanitarnoi dopomohy na zasadakh simeinoi medytsyny v Ukraini – ne danyna modi, a obiektyvna realnist [The formation of a new model of provision of primary health care on the basis of family medicine in Ukraine is not like a fashion, but like an objective reality]. Simeina medytsyna – Family Medicine, 4, 157-158 [in Ukrainian].
Lazoryshynets, V.V., Banchuk, M.V., & Volosovets, O.P. (2008). Vyshcha medychna osvita Ukrainy na suchasnomu etapi [Higher medical education in Ukraine at the present stage]. Problemy suchasnoi medychnoi nauky i osvity – Problems of Modern Medical Science and Education, 2, 5-10 [in Ukrainian].
Enn, K. Allen (2012). Research skills for Medical Students, SAGE Publication Inc., 264.
Dzhon Uyillison (2009). A Handbook for Research skills Development and Assessmentin the Curriculum, Centre for Learning and Professional Development Universityof Adelaide.