ШЛЯХИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ВИКЛАДАННЯ МЕДИЧНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ В СУЧАСНИХ УМОВАХ

Автор(и)

  • I. R. Mysula ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І.Я.Горбачевського МОЗ України»
  • A. O. Golyachenko ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І.Я.Горбачевського МОЗ України»
  • T. G. Bakalyuk ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І.Я.Горбачевського МОЗ України»
  • O. Ya. Zyatkovska ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І.Я.Горбачевського МОЗ України»
  • Yu. V. Zavidnyuk ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І.Я.Горбачевського МОЗ України»
  • G. O. Sirant ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І.Я.Горбачевського МОЗ України»

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.1.8832

Ключові слова:

медична освіта, новітні освітні концепції, медична реабілітація, практичні навички, наукова робота.

Анотація

Мета роботи – представити напрямки вдосконалення викладання медичної реабілітації в сучасних умовах.

Основна частина. На практичному занятті, яке як правило проходить в санаторному закладі або у відділені реабілітації студенти активно залучаються до опанування нової апаратури і технічних засобів. Це не тільки закріплює інтерес, який виник до інформації, але і мобілізує студента на активне оволодіння технікою проведення методик та дає можливість зрозуміти адекватність застосування методів на різних етапах реабілітації.

Обов’язковою умовою успішного навчання студентів є їх залучення до наукової роботи кафедри.

Висновки. 1. Викладачу медичної реабілітації сьогодні потрібно постійно вдосконалювати власні знання про методи навчання, впроваджувати у власну викладацьку практику новітні освітні концепції. 2. Необхідно активно залучати студентів до опанування нової апаратури і технічних засобів, що закріплює інтерес та мобілізує студента на активне оволодіння новими методами реабілітації, техніки їх виконання та дає можливість зрозуміти адекватність застосування методів на різних етапах реабілітації. 3.Студент як активний елемент системи навчання, повинен брати активну участь в науково-дослідній роботі кафедри, що сприяє поглибленню теоретичних та практичних знань з медичної реабілітації.

Біографії авторів

I. R. Mysula, ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І.Я.Горбачевського МОЗ України»

 професор, доктор медичних наук, завідувач кафедри медичної реабілітації ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І.Я.Горбачевського МОЗ України», mysulaigor@ukr.net

A. O. Golyachenko, ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І.Я.Горбачевського МОЗ України»

професор, доктор медичних наук, професор кафедри медичної реабілітації ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І.Я.Горбачевського МОЗ України», golyachenko@tdmu.edu.ua

T. G. Bakalyuk, ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І.Я.Горбачевського МОЗ України»

доцент, доктор медичних наук, доцент кафедри медичної реабілітації ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І.Я.Горбачевського МОЗ України», bakalukth@tdmu.edu.uaЗятковська Олена Ярославівна – доцент, кандидат медичних наук, доцент кафедри медичної реабілітації ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І.Я.Горбачевського МОЗ України», zyatkovskao@tdmu.edu.ua

O. Ya. Zyatkovska, ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І.Я.Горбачевського МОЗ України»

доцент, кандидат медичних наук, доцент кафедри медичної реабілітації ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І.Я.Горбачевського МОЗ України», zyatkovskao@tdmu.edu.ua

Yu. V. Zavidnyuk, ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І.Я.Горбачевського МОЗ України»

асистент кафедри медичної реабілітації ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І.Я.Горбачевського МОЗ України», zavidnyukyv@tdmu.edu.ua

G. O. Sirant, ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І.Я.Горбачевського МОЗ України»

асистент кафедри медичної реабілітації ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І.Я.Горбачевського МОЗ України», sirant@tdmu.edu.ua

Посилання

Zolotarova, T.A., & Babov, K.D. (2012) Meditsinskaya reabilitatsiya [Medical rehabilitation]. Kyiv: KIM [in Russian].

Bondaruk, O., Drach, I., Kalashnikova, S., Kovalenko, O., Kurbatov, S., Nevmerzhytska, N., Palamarchuk, O., Chervona, L. (2017). Optymalni shliakhy ta modeli rozvytku instytutsiinoho potentsialu universytetiv v konteksti hlobalnoho liderstva: metodychni rekomendatsii [Optimal ways and models of institutional capacity development of universities in the context of global leadership: methodological recommendations]. Kyiv: TOV “Vydavnychyi dim “Pleiady” [in Ukrainian].

Butvilovskiy, A.V., Karmalkova, E.A., Butvilovskiy, V.E., & Karmalkova, I.S. (2013). Razvitiye professionalnogo vrachebnogo myshleniya [Development of professional medical thinking]. Meditsinskiy zhurnal (Respubliki Belarus) – Medical Journal (Republic of Belarus), 2, 157-158 [in Russian].

Shinkaruk-Dykovytska, M.M., Poberezhna, H.M., Fedyk, T.V., & Kovalchuk, L.O. (2017). Kompetentnisnyi pidkhid ta formuvannia kliuchovykh kompetentnostei v pidhotovtsi studentiv vyshchykh navchalnykh medychnykh zakladiv [Competency approach and formation of key competencies in the training of students of higher educational institutions]. Visnyk Vinnytskoho natsionalnoho medychnoho universytetu – Journal of Vinnytsia National Medical University, 21, 1(2), 319-323 [in Ukrainian].

Vasilyev, A.P., & Streltsova, N.N. (2014). Meditsina na puti k integratsii [Medicine on the way to integration]. Sibirskiy meditsinskiy zhurnal – Siberian Medical Journal, 29 (2), 7-14 [in Russian].

Baluieva, O.V. (2013). Formuvannia stratehichnykh napriamiv diialnosti vyshchykh medychnykh navchalnykh zakladiv, spriamovanykh na udoskonalennia pidhotovky medychnykh kadriv [Forming trategic directions for activities of higher medical education institutions, implemented Отримано 05.01.18

Електронна адреса для листування: mysulaigor@ukr.net to medical personnel training improvement]. Derzhavne upravlinnia: udoskonalennia ta rozvytok – Public administration: improvement and development, 12 [in Ukrainian].

Skrobach, N.V., Havryk, I.T., & Delva, Yu.V. (2014). Samostiina robota studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv yak vazhlyvyi element suchasnoi pidhotovky fakhivtsiv [Independent work of students of higher educational institutions as an important element of modern training of specialists]. Halytskyi likarskyi visnyk − Galician Medical Journal, (2), 110-111 [in Ukrainian].

Meretskyi, V.M. (2015). Rol samostiinoi roboty studentiv v orhanizatsii navchalnoho protsesu [The role of individual work of students in the organization of the educational process]. Medychna Osvita – Medical Education, 3, 113-115 [in Ukrainian].

Khrebtii, H.I. (2015). Innovatsiini tehnolohii, napravleni na rozvytok klinicnoho myslennia u studentiv vyshchykh medycnykh navchalnykh zakladiv Ukrainy [Innovative technologies aimed at the development of clinical thinking among students of higher medical educational institutions of Ukraine]. Bukovynskyi medychnyi visnyk – Bukovyna Medical Journal, 9, 2, 252-255 [in Ukrainian].

Kudryavaya, N.V., Ukolova, Е.М., & Smirnova, Е.А. (2014). Pedagogika v meditsine: uchebnoe posobie [Pedagogy in medicine: textbook]. Byulleten sibirskoy meditsiny – Journal of Siberian Medicine, 13 (3), 126-131 [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-12

Як цитувати

Mysula, I. R., Golyachenko, A. O., Bakalyuk, T. G., Zyatkovska, O. Y., Zavidnyuk, Y. V., & Sirant, G. O. (2018). ШЛЯХИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ВИКЛАДАННЯ МЕДИЧНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ В СУЧАСНИХ УМОВАХ. Медична освіта, (1). https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.1.8832

Номер

Розділ

Вдосконалення вищої медичної освіти