ВПРОВАДЖЕННЯ КЕЙС-МЕТОДУ ПРИ ВИКЛАДАННІ ТЕМИ “КОМИ ПРИ ЦУКРОВОМУ ДІАБЕТІ” ЛІКАРЯМ-ІНТЕРНАМ ЗІ СПЕЦІАЛЬНОСТІ “АНЕСТЕЗІОЛОГІЯ”
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.3.8767Ключові слова:
медична освіта, кейс-метод, цукровий діабет, кома.Анотація
Мета роботи – визначити ефективність впровадження кейс-методу при викладанні теми “Коми при цукровому діабеті”, його дієвість щодо засвоєння конкретних питань.
Основна частина. Розглядається ситуація виникнення коми у пацієнта з цукровим діабетом, казус, який стався при різних життєвих обставинах. Виокремлюється низка практичних завдань, що витікають із логіки невідкладної медичної допомоги та інтенсивної терапії коми при цукровому діабеті. Інтернам необхідно проаналізувати ситуацію, розібратися у суті проблеми та запропонувати можливі варіанти рішень – визначити вид коми та вибрати протокол надання допомоги.
Висновки. Впровадження кейс-методу дає можливість лікарям-інтернам застосувати теоретичні знання з різних дисциплін для вирішення практичних завдань з діагностики та лікування цієї патології. Його також доцільно застосовувати при організації навчання лікарів-інтернів суміжних спеціальностей із подальшим обговоренням особливостей конкретної клінічної ситуації. За допомогою цього методу майбутні спеціалісти мають можливість проявити та вдосконалити аналітичні навички з надання невідкладної медичної допомоги при цукровому діабеті, знаходити найраціональніше вирішення поставленої задачі, навчитися командно працювати. Викладач стає творцем умов, за яких лікарі-інтерни мають змогу змістовніше оволодіти фаховими знаннями з діагностики та надання медичної допомоги при загрозливих ускладненнях цукрового діабету – комах, що визначає їх професійну компетентність. Застосована інноваційна технологія є перспективним напрямком і завдяки інтерактивності покращить якість освітнього процесу на післядипломному етапі навчання.
Посилання
Loban, G.A., Komishan, I.V., & Hancho, O.V. (2015). Dosvid vykladannia anhlomovnym studentam mikrobiolohii, virusolohii ta imunolohii na suchasnomu etapi rozvytku medychnoi osvity v Ukraini [Teaching experience for English-speaking students of microbiology, virology and immunology at the present stage of medical education development in Ukraine]. Materialy Vseukrainskoi navchalno-naukovoi konferentsii z mizhnarodnoiu uchastiu “Osnovni napriamky udoskonalennia pidhotovky medychnykh kadriv u suchasnykh umovakh” – Materials of the All-Ukrainian Educational-Scientific Conference with International Participation “Basic Directions of Improvement of Training of Medical Personnel in Modern Conditions”. (pp.147-149). Poltava [in Ukrainian].
Shyrobokov, V.P., Voitsekhovskyi, V.H., & Salata, O.V. (2017). Mikrobiolohiia, virusolohiia ta imunolohiia. Prymirna prohrama navchalnoi dystsypliny pidhotovky fakhivtsiv druhoho (mahisterskoho) rivnia vyshchoi osvity kvalifikatsii osvitnoi “Mahistr medytsyny” kvalifikatsii profesiinoi “Likar” [Microbiology, Virology and Immunology. Probationary program of training of specialists of the second (master’s) level of higher education qualification of educational “Master of Medicine”professional qualification “Doctor”]. Kyiv [in Ukrainian].
Shyrobokov, V.P., Voitsekhovskyi, V.H., & Salata, O.V. (2017). Mikrobiolohiia, virusolohiia ta imunolohiia. Prymirna prohrama navchalnoi dystsypliny pidhotovky fakhivtsiv druhoho (mahisterskoho) rivnia vyshchoi osvity kvalifikatsii osvitnoi “Mahistr stomatolohii” kvalifikatsii profesiinoi “Likar-stomatoloh” [Microbiology, Virology and Immunology. Ad hoc program of study discipline for the training of specialists of the second (master’s) level of higher education qualification of the educational “Master of dentistry” professional qualification “Doctor-dentist”]. Kyiv [in Ukrainian].