ВПРОВАДЖЕННЯ ОНЛАЙН-КУРСУ ЯК ЕЛЕМЕНТУ ДИСТАНЦІЙНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ У НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС КАФЕДРИ МІКРОБІОЛОГІЇ, ВІРУСОЛОГІЇ ТА ІМУНОЛОГІЇ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.1.8520Ключові слова:
дистанційна форма навчання, онлайн-курс, мікробіологія.Анотація
Мета роботи – розкрити особливості впровадження онлайн-курсу як елементу дистанційної форми навчання у навчальний процес кафедри мікробіології, вірусології та імунології Запорізького державного медичного університету.
Основна частина. У статті висвітлено питання необхідності використання дистанційного навчання як нової інноваційної технології організації освітнього процесу у викладанні дисципліни на кафедрі мікробіології, вірусології та імунології з метою інтенсифікації навчання, тобто передачі великого обсягу навчальної інформації при зниженій кількості аудиторних годин. Проте впровадження дистанційної форми навчання у навчальний процес кафедри є складним багатоаспектним питанням, яке передбачає наявність відповідного навчально-методичного, дидактичного та матеріально-технічного забезпечення.
Висновок. Перехід до сучасних дистанційних технологій навчання, створення умов для їх впровадження, розумне поєднання нових інформаційних технологій навчання з традиційними, формування інформаційної компетентності студентів – складне педагогічне завдання, що потребує розв’язання цілого комплексу психолого-педагогічних, навчально-методичних та організаційних завдань, основними з яких є розробка науково-методичного забезпечення навчально-виховного процесу, інформаційна грамотність викладачів і студентів (уміння орієнтуватись в інформаційному просторі для отримання й оперування інформацією), поширення використання сучасних інформаційних технологій навчання під час викладання предмета у медичному виші.
Посилання
Zhuravlieva, L. (2016). Otkrytye onlain-kursy v rabote klinicheskoy kafedry vysshego meditsinskogo obrazovatelnogo uchrezhdeniya [Opened online courses in the clinical department of the higher medical educational institution]. Problemy ta perspektyvy rozvytku nauky na pochatku III-ho tysiacholittia u krainakh Yevropy ta Azii: tezy dopovidei ХII Mizhnar. nauk.-prakt. internet-konferentsiia. Pereiaslav-Khmelnytskyi. (pp. 148-150). [in Ukrainian].
Zakon Ukrainy “Pro osnovni zasady rozvytku informatsiinoho suspilstva v Ukraini na 2007-2015 roky” [The Law of Ukraine “On the Basic Principles of Development of Information Society in Ukraine for 2007-2015”]. Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukraіny VVR – Information from the Verkhovna Rada of Ukraine, 12, 102-109 [in Ukrainian].
Komar, O. (2015). Distantsiine navchannia pry vykladanni kursu Metodyka vykladannia osvitnioi haluzi “Matematyka” na fakulteti pochatkovoi osvity [Distance education when teaching the course “Methodology of teaching the educational branch “Mathematics””at the Faculty of Primary Education]. Psykholoho-pedahohichni problemy silskoi shkoly – Psychological-pedagogical Problems of Rural School, 52, 115-120 [in Ukrainian].
Matviychuk, L.A. (2015). Metodyka vprovadzhennia navchalnoi kompiuternoi prohramy v navchalnyi protses pidhotovky maibutnikh inzheneriv-prohramistiv [Method of introduction of a training computer program into the educational process of the preparation of future engineers-programmers]. Information Technologies in Education, 23, 60-69 [in Ukrainian].
Poida, S.A. (2011). Vybir zasobiv upravlinnia samostiinoiu robotoiu slukhachiv kursiv pidvyshchennia kvalifikatsii ucheteliv informatyky [Selection of means of management of independent work of students of advanced training courses for informatics teachers]. Retrieved from: www.umo.edu.ua/images/content/nashi_vydanya/metod_upr_osvit/v_6/20.pdf [in Ukrainian].
Polozhennia pro dystantsiine navchannia [Regulations on distance learning]. Retrieved from: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13 [in Ukrainian].