СТУДЕНТСЬКИЙ НАУКОВИЙ ГУРТОК НА КАФЕДРІ КЛІНІЧНОЇ АНАТОМІЇ ТА ОПЕРАТИВНОЇ ХІРУРГІЇ ЯК ШЛЯХ ДО ВДОСКОНАЛЕННЯ ПРОФЕСІЙНИХ НАВИКІВ МАЙБУТНЬОГО ЛІКАРЯ

Автор(и)

  • V. A. Miesoedova ДВНЗ “Івано-Франківський національний медичний університет”, м. Івано-Франківськ

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.1.8385

Ключові слова:

студентський науковий гурток, науково-дослідна робота, оперативна хірургія, студенти.

Анотація

Мета роботи – охарактеризувати вагому частку студентського наукового гуртка (СНГ) у навчальному процесі студентів вищих медичних навчальних закладів та оцінити важливість роботи наукового гуртка з метою формування кваліфікованих наукових та практичних кадрів, які б працювали на благо пацієнта та нашої держави.

Основна частина. У статті розглянуто основні аспекти організації та діяльності СНГ на кафедрі клінічної анатомії та оперативної хірургії. Цілеспрямоване залучення студентів до поглибленого вивчення теоретичного матеріалу, відпрацювання практичних навичок, а також їх активної участі в науково-дослідній роботі, сприяє формуванню особистості як фахівця та науковця і мотивує до відповідальності щодо вибраної сфери діяльності. Метою СНГ є виявлення найбільш здібних і талановитих студентів, їх активна участь у наукових проблематичних дослідженнях кафедри, забезпечення формування теоретичного, клінічного та аналітичного мислення, підвищення ефективності навчального процесу й запрошення обдарованих студентів до подальшої післядипломної співпраці. Членом СНГ може стати будь-який студент, загальне керівництво веде завідувач кафедри, поточну роботу здійснює науковий керівник гуртка. Заняття проходить у декілька етапів: початковий – у вигляді міні-лекції викладач знайомить гуртківців з обраною темою, наступним етапом є зачитування студентами самостійно опрацьованої тематичної роботи, заключним етапом є жвава дискусія щодо почутого. Важливою складовою СНГ є робота в операційних кафедри, на експериментальних тваринах чи трупному матеріалі. Науково-дослідна робота гуртківців є різнонаправлена: вивчається зміна мікроциркуляторного русла, стан нервового та ендокринного апаратів тонкої кишки тощо.

Висновки. СНГ є необхідною ланкою для становлення і розвитку майбутнього фахівця. Студенти-гуртківці краще оволодівають теоретичними знаннями та практичними навичками порівняно з тими студентами, які не відвідували гурток і не брали участі у науковій роботі.

Біографія автора

V. A. Miesoedova, ДВНЗ “Івано-Франківський національний медичний університет”, м. Івано-Франківськ

 

Посилання

Vasylyuk, S.M., Shevchuk, A.H, Fedorchenko, V.M., Bitska, I.V. & Hudyvok, V.I. (2014). Naukovyi studentskyi hurtok na kafedri hirurhii yak forma naukovo diialnosti studentiv [Scientific student group at the department of surgery asa form of scientific activity of students]. Shpytalna khirurhiia – Hospital surgery, 3, 94-96 [in Ukrainian].

Voloshyna, L.O., Olinyk, O.Yu,. Kushnir, L.D. (2012). Studentskyi naukovyi hurtok – yak dopomizhna forma teoretychnoho ta praktychnoho navchannia za kredytno-modulnoiu systemoiu osvity. [Students’scientific circle as an auxiliary form of theoretical and practical training in the credit-module system of education]. Navch.-metod. konf “Aktualni pytannia vyshchoi medychnoi ta farmatsevtychnoi osvity: dosvid, problemy, innovatsii ta suchasni tekhnolohii” – Education-methodical conference “Topical Issues in Higher Medical and Pharmaceutical Education: experience, problems, innovation and contemporary technologies”, p. 24, Chernivtsi. [in Ukrainian].

Voloshchuk, N.I. & Denysiuk, O.M. (2014). Indyvidualna robota v studentskomu naukovomu hurtku kafedry farmakolohii yak faktor formuvannia profesiinykh kompetentsii. [Individual work at the students scientific circle of pharmacology department as a factor for professional competence formation]. Bukovynskyi medychnyi visnyk – Bukovinian medical messenger 4, 257-259 [in Ukrainian].

Herush, I.V., Yaremii, I.M. & Kushnir, O.Yu. (2014). Rol naukovo-doslidnytskoi roboty studentiv medychnykh VNZ III–IV rivniv akredytatsii v yikh stanovlenni yak maibutnikh fakhivtsiv [The role of research work of students of medical higher educational institutions of III-IV levels of accreditation in their formation as future specialists]. Materialy Vseukrainskoi navchalno-naukovoi konferentsii z mizhnarodnoiu uchastiu “Dosiahnennia i perspektyvy vprovadzhennia kredytno-modulnoi systemy orhanizatsii navchalnoho protsesu u vyshchykh medychnykh (farmatsevtychnomu) navchalnykh zakladakh Ukrainy” –Materials of the All-Ukrainian Educationai and Scientific Conference with International Participation “Achievements and Perspectives of the creation-modular system of the organization of the educational process in the Higher Medical (Pharmaceutical) institutions of Ukraine” pp. 186-188, Ternopil [in Ukrainian].

Zhurakivska, O.Ya. (2015). Navchalno-doslidna robota studentiv yak zasib pidvyshchennia efektyvnosti navchalnoho protsesu u vyshchykh medychnykh zakladakh Ukrainy [Educational and research work of students as a means of increasing the effectiveness of learning process in higher medical institutions of Ukraine]. Halytskyi likarskyi visnyk – Galician Medicinal Journal, 1, 106-107 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-12

Як цитувати

Miesoedova, V. A. (2018). СТУДЕНТСЬКИЙ НАУКОВИЙ ГУРТОК НА КАФЕДРІ КЛІНІЧНОЇ АНАТОМІЇ ТА ОПЕРАТИВНОЇ ХІРУРГІЇ ЯК ШЛЯХ ДО ВДОСКОНАЛЕННЯ ПРОФЕСІЙНИХ НАВИКІВ МАЙБУТНЬОГО ЛІКАРЯ. Медична освіта, (1). https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.1.8385

Номер

Розділ

Досвід з організації навчальної роботи