ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ В СИСТЕМІ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ (ПЕРШИЙ ДОСВІД КАФЕДРИ НОРМАЛЬНОЇ ФІЗІОЛОГІЇ ЗДМУ)

Автор(и)

  • О. G. Kushch Запорізький державний медичний університет, м. Запоріжжя
  • V. M. Omelyanchik Запорізький державний медичний університет, м. Запоріжжя
  • G. I. Bessarab Запорізький державний медичний університет, м. Запоріжжя
  • N. P. Zhernova Запорізький державний медичний університет, м. Запоріжжя
  • N. V. Stepanova Запорізький державний медичний університет, м. Запоріжжя
  • M. A. Tykhonovska Запорізький державний медичний університет, м. Запоріжжя
  • O. V. Morozova Запорізький державний медичний університет, м. Запоріжжя
  • I. Ye. Sukhomlinova Запорізький державний медичний університет, м. Запоріжжя

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.4.8283

Ключові слова:

електронне навчання, масова відкрита освіта, масові відкриті онлайн-курси, дистанційні освітні технології, інформаційні технології, система управління навчанням, соціальна мережа.

Анотація

Мета роботи – дослідження доцільності впровадження масових відкритих онлайн-курсів у систему вищої медичної освіти.

Основна частина. У даній статті поставлена проблема переходу вузів України від традиційного дистанційного навчання до масового електронного навчання на основі відкритих онлайн-курсів, обґрунтована її актуальність. Проведено аналіз найважливіших передумов для успішного переходу на даний вид навчання (затребуваність освітніх інтернет-ресурсів, які використовуються з мобільних пристроїв; наявність великої кількості різних електронних ресурсів, які успішно використовуються вузами на практиці в дистанційних освітніх технологіях; наявність досвіду ведення електронних журналів успішності студентів для планування й оцінювання результатів навчання). Визначені ключові завдання переходу до розробки онлайн-курсів.

Висновки. Впровадження масових відкритих онлайн-курсів дозволяє:

1) урізноманітнити методи подання інформації, а саме використання текстових, графічних, ілюстрованих та відеоматеріалів, що дозволяє викладачеві підвищити рівень доступності інформації до сприйняття студентами;

2) спростити процес контролю кінцевого рівня знань за допомогою системи тестового контролю Ратос;

3) здійснити диференціацію та індивідуалізацію навчання, забезпечити вибір індивідуальної траєкторії навчання;

4) надати вільний доступ до значної кількості наочних та дидактичних матеріалів, що сприяє підвищенню рівня зацікавленості предметом і рівня знань взагалі;

5) використання сучасних засобів комунікації між викладачами та студентами дозволяє урізноманітнити форми навчання.

Біографія автора

О. G. Kushch, Запорізький державний медичний університет, м. Запоріжжя

 

Посилання

Kravchenko, O.I. (2012). Upravlinnіa rozvytkom dystantsiinogo navchannіa u pedagogichnomu universyteti [Distance learning development management in pedagogical university]. Candidate’s thesis. Luhansk [in Ukrainian].

Hryhoryshyn, P.M., Mahkrova, Ye.H., & Khodorov­skyi, V.M. (2013). Dystantsiini tekhnolohii navchannia: dosiahnennia, problemy ta perspektyvy rozvytku [Distance learning technologies: advances, problems and development prospects]. Visnyk problem biolohii i medytsyny – Bulletin of Biology and Medicine Issues, 2 (100). Retrieved from: https://elibrary.ru/elibrary_20413099.pdf [in Ukrainian].

Divnych, T.Ya. (2015). Dystantsiina forma navchannia u vyshchomu navchalnomu zakladi yak odna iz technolohii organizatsii navchalnoho protsesu [Distance learning in higher education institution as one of the learning management techniques]. Visnyk problem biolohii i medytsyny – Bulletin of Biology and Medicine Issues, 1 (117). Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/Vpbm_2015_1_13.pdf [in Ukrainian].

Dashchuk, A.M., & Pustova, N.O. (2014). Dystantsiina forma navchannіa na pisliadyplomnomu etapi pidhotovky likariv: realii ta perspektyvy [Distance learning on the postgraduate stage of doctors training: reality and prospects]. Navch.-nauk. konf. “Dosiahnennіa i perspektyvy vprovadzhennіa kredytno-modulnoi systemy orhanizatsii navchalnoho protsesu u vyshchykh medychnykh (farmatsevtychnomu) navchalnykh zakladakh Ukrainy – Educational and Scientific Conference “Advances and Prospects of Implementation of Credit-transfer system of Educational Process Management in Higher Medical (Pharmaceutical) Education Institutions of Ukraine”. (pp. 423-425). Ternopil: TDMU [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-01-18

Як цитувати

Kushch О. G., Omelyanchik, V. M., Bessarab, G. I., Zhernova, N. P., Stepanova, N. V., Tykhonovska, M. A., … Sukhomlinova, I. Y. (2018). ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ В СИСТЕМІ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ (ПЕРШИЙ ДОСВІД КАФЕДРИ НОРМАЛЬНОЇ ФІЗІОЛОГІЇ ЗДМУ). Медична освіта, (4). https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.4.8283

Номер

Розділ

Досвід з організації навчальної роботи