ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ В СИСТЕМІ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ (ПЕРШИЙ ДОСВІД КАФЕДРИ НОРМАЛЬНОЇ ФІЗІОЛОГІЇ ЗДМУ)
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.4.8283Ключові слова:
електронне навчання, масова відкрита освіта, масові відкриті онлайн-курси, дистанційні освітні технології, інформаційні технології, система управління навчанням, соціальна мережа.Анотація
Мета роботи – дослідження доцільності впровадження масових відкритих онлайн-курсів у систему вищої медичної освіти.
Основна частина. У даній статті поставлена проблема переходу вузів України від традиційного дистанційного навчання до масового електронного навчання на основі відкритих онлайн-курсів, обґрунтована її актуальність. Проведено аналіз найважливіших передумов для успішного переходу на даний вид навчання (затребуваність освітніх інтернет-ресурсів, які використовуються з мобільних пристроїв; наявність великої кількості різних електронних ресурсів, які успішно використовуються вузами на практиці в дистанційних освітніх технологіях; наявність досвіду ведення електронних журналів успішності студентів для планування й оцінювання результатів навчання). Визначені ключові завдання переходу до розробки онлайн-курсів.
Висновки. Впровадження масових відкритих онлайн-курсів дозволяє:
1) урізноманітнити методи подання інформації, а саме використання текстових, графічних, ілюстрованих та відеоматеріалів, що дозволяє викладачеві підвищити рівень доступності інформації до сприйняття студентами;
2) спростити процес контролю кінцевого рівня знань за допомогою системи тестового контролю Ратос;
3) здійснити диференціацію та індивідуалізацію навчання, забезпечити вибір індивідуальної траєкторії навчання;
4) надати вільний доступ до значної кількості наочних та дидактичних матеріалів, що сприяє підвищенню рівня зацікавленості предметом і рівня знань взагалі;
5) використання сучасних засобів комунікації між викладачами та студентами дозволяє урізноманітнити форми навчання.
Посилання
Kravchenko, O.I. (2012). Upravlinnіa rozvytkom dystantsiinogo navchannіa u pedagogichnomu universyteti [Distance learning development management in pedagogical university]. Candidate’s thesis. Luhansk [in Ukrainian].
Hryhoryshyn, P.M., Mahkrova, Ye.H., & Khodorovskyi, V.M. (2013). Dystantsiini tekhnolohii navchannia: dosiahnennia, problemy ta perspektyvy rozvytku [Distance learning technologies: advances, problems and development prospects]. Visnyk problem biolohii i medytsyny – Bulletin of Biology and Medicine Issues, 2 (100). Retrieved from: https://elibrary.ru/elibrary_20413099.pdf [in Ukrainian].
Divnych, T.Ya. (2015). Dystantsiina forma navchannia u vyshchomu navchalnomu zakladi yak odna iz technolohii organizatsii navchalnoho protsesu [Distance learning in higher education institution as one of the learning management techniques]. Visnyk problem biolohii i medytsyny – Bulletin of Biology and Medicine Issues, 1 (117). Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/Vpbm_2015_1_13.pdf [in Ukrainian].
Dashchuk, A.M., & Pustova, N.O. (2014). Dystantsiina forma navchannіa na pisliadyplomnomu etapi pidhotovky likariv: realii ta perspektyvy [Distance learning on the postgraduate stage of doctors training: reality and prospects]. Navch.-nauk. konf. “Dosiahnennіa i perspektyvy vprovadzhennіa kredytno-modulnoi systemy orhanizatsii navchalnoho protsesu u vyshchykh medychnykh (farmatsevtychnomu) navchalnykh zakladakh Ukrainy – Educational and Scientific Conference “Advances and Prospects of Implementation of Credit-transfer system of Educational Process Management in Higher Medical (Pharmaceutical) Education Institutions of Ukraine”. (pp. 423-425). Ternopil: TDMU [in Ukrainian].