ЗАБЕЗБЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ ОСВІТИ У АВСТРІЇ

  • H. I. Klishch Тернопільський державний медичний університет, Тернопіль
  • N. O. Fedchyshyn
  • N. I. Yelahina
Ключові слова: забезпечення якості, вища освіта, управління якістю, аудит.

Анотація

Мета дослідження – проаналізувати процедуру, цілі та ефективність забезпечення якості вищої освіти у Австрії.

Основна частина. На початку ХХІ століття у розвинутих країнах світу актуалізується проблема забезпечення якості вищої освіти. Забезпечення високоякісної освіти на всіх її етапах і рівнях, оцінювання її результативності та управління якістю – одне з основних завдань сьогодення. Аудит якості – це систематичний і незалежний аналіз, що дозволяє визначити відповідність діяльності і результатів в області якості запланованих заходів; процедура з оцінки і сертифікації внутрішньої системи управління якістю вищого навчального закладу.

Висновки. У статті проаналізовано підходи до аудиту в Австрії. Представлено різні підходи до впровадження аудиту у освітню систему Австрії і висвітлено проблему забезпечення якості як з погляду відповідних органів, так і з погляду закладів вищої освіти. У статті розглянуто питання термінології, цілей аудиту, національного законодавства та процедури аудиту.

Посилання

Audit procedure. Retrieved from https://www.aq.ac.at/en/audit/audit-procedure.php.

Bernhard, A. (2011). Quality Assurance on the Road: Finland and Austria in comparison European. Educational Research Journal, 10(4), 583-594.

Guideline for the audit of higher education institution’s quality management systems. Retrieved from https://www.aq.ac.at/en/audit/dokumente-audit-verfahren/Guideline-Audit_2015_en.pdf?m=1446128972

Pechar, H., & Pellert, A. (2004). Austrian Universities under Pressure from Bologna. European Journal of Education, 39(3), 317-330.

Quality Audit Austria. Retrieved from http://www.zeva.org/international/information-in-english/quality-audit-austria

Regulation on Quality Assurance Agencies. Retrieved from https://wissenschaft.bmwfw.gv.at/home/science-higher-ducation/regulation-on-quality-assurance-agencies

Rhoades, G., & Sporn, B. (2002). Quality assurance in Europe and the U.S.: Professional and political economic framing of higher education policy. Higher Education, 43(3), 355–390.

Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area (ESG). Retrieved from https://www.aq.ac.at/de/akkreditierung/dokumente-akkreditierung/ESG_endorsedMay2015.pdf?m=1446129015

The European Association for Quality Assurance in Higher Education (ENQA). Retrieved from http://www.enqa.eu/index.php/agency-for-quality-assurance-and-accreditation-austria/.

Wodak, R., & Fairclough, N. (2010). Recontextualizing European higher education policies: the cases of Austria and Romania. Critical Discourse Studies, 7(1), 19–40.

Опубліковано
2017-10-24
Як цитувати
Klishch, H. I., Fedchyshyn, N. O., & Yelahina, N. I. (2017). ЗАБЕЗБЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ ОСВІТИ У АВСТРІЇ. Медична освіта, (2). https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.2.7921
Номер
Розділ
Досвід з організації навчальної роботи