ДОСВІД ВПРОВАДЖЕННЯ МЕТОДУ НАВЧАННЯ НА КАФЕДРІ ПАТОЛОГІЧНОЇ АНАТОМІЇ, ОСНОВАНОГО НА ПРИНЦИПІ РОЗБОРУ КЛІНІЧНИХ ВИПАДКІВ (CASE-BASED LEARNING). ЧАСТИНА 1: ОПИС МЕТОДУ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.2.7827Ключові слова:
медична освіта, патоморфологія, case-based learning, інтерактивне навчання.Анотація
Мета роботи. Стаття присвячена опису методу викладання, основаного на принципі розбору клінічних випадків, що проводилося на кафедрі патологічної анатомії ДЗ “ДМА МОЗ України” протягом 2016–2017 академічного року.
Метою даного впровадження була модернізація методології навчання, оптимізація та стандартизація навчального процесу. Досліджуваний метод викладання був впроваджений на практичних заняттях серед груп англомовних студентів медичного факультету третього курсу.
Основна частина. Для проведення занять за даною методикою ми відбирали і адаптували клінічні випадки з відкритих баз даних USMLE, MCCEE та інших джерел, які найбільш широко і актуально охоплювали відповідну тему заняття. До обраного клінічного випадку будувалося завдання: тест з множинним вибором, тестові зображення мікро- та макропрепаратів, опис обраних макро- та мікропрепаратів і проблемні запитання, які залучали аналітичні та синтетичні здібності мислення і найширше освітлювали теоретичну базу захворювань та станів, згаданих у даному випадку.
Висновки. Показано, що викладання, основане на вивченні клінічних випадків, може бути конкурентоспроможною альтернативою традиційній методиці викладання патологічної анатомії, оскільки беззаперечно покращує логічні навички студентів, стимулює клінічне мислення, сприяє розвитку автономності, розвиває комунікативні навички, приводить до кращого збереження знань та стимулює мотивацію студента до навчання.
Посилання
Vernigorods'kiy S.V. & Zhuchenko P.S. (2015). Problemnі pitannya vikladannya patomorfologії ta sektsіyno-bіopsіynogo kursu v ramkakh realіzatsії Natsіonal'noї strategії pobudovi novoї sistemi okhoroni zdorov’ya [Problem issues of Pathmorphology and biopsy-sectional course teaching in the National Strategy new health system building]. In: Problemi ta perspektivi vishchoї medichnoї shkoli u rozrobtsі ta realіzatsії natsіonal'noї strategії pobudovi novoї sistemi okhoroni zdorov’ya v Ukraїnі na perіod 2015-2025 rr. [Problems and prospects of higher medical education in developing and implementing a national strategy of building a new health care system in Ukraine for the period 2015-2025 years]. Vіnnitsya, pp. 21-22. [in Ukrainian].
Marshall, R, Cartwright, N, Mattick, K. Teaching and learning pathology: a critical review of the English literature. Medical Education, 2004, vol. 38, no. 3, pp. 302–313. doi:10.1111/j.1365-2923.2004.01775.x
Buch, AC, Chandanwale, SS, Bamnikar, SA. Interactive teaching: Understanding perspectives of II MBBS students in Pathology. Medical Journal of Dr D Y Patil University, 2014, vol. 7, pp. 693-5. doi: 10.4103/0975-2870.144828.
Stahl, SM, Davis, RL. (2011). Best Practices in Medical Teaching. NY: Cambridge University Press, 178 p.
Quadri, SSS, Shyamala, S, Mahesh, S, Bheeshma, B. (2016). Undergraduate medical students’ feedback and perceptions on teaching learning methodology in Pathology at Government Medical College. IAIM, 3(7), 28-35.
Klatt, E, Kumar, V. (2014). Robbins and Cotran Review of Pathology. 4th ed. Saunders, 504 p.
Le, T, Bhushan, V. (2015). First Aid for the USMLE Step 1, 2016. McGraw Hill Professional, 760 p.
Chowdhury, J, Cozma, AI, Chowdhur, JH. (2016). Essentials for the Canadian Medical Licensing Exam, Part 1. 2nd ed. Wolters Kluwer, 784 p.