СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ ВИКЛАДАННЯ ТЕМИ «ФУНКЦІОНАЛЬНІ ГАСТРОІНТЕСТИНАЛЬНІ РОЗЛАДИ У ДІТЕЙ (ВІДПОВІДНО ДО РИМСЬКИХ КРИТЕРІЇВ ІV)» НА VI КУРСІ МЕДИЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.3.7782Ключові слова:
навчальний процес, інтерактивні методики, доказова медицина.Анотація
Мета роботи – на прикладі викладання теми «Функціональні гастроінтестинальні розлади у дітей (відповідно до Римських критеріїв ІV)» розглянути можливість застосування новітніх технологій у медичній освіті для розвитку клінічного мислення та професійної компетентності майбутніх лікарів, спонукання їх до самостійної роботи, ініціативного пошуку, аналізу досліджень міжнародної групи експертів з позицій доказової медицини та самореалізації.
Основна частина. Інтеграція України в міжнародне науково-освітнє співтовариство та реформування системи охорони здоров’я в Україні потребують впровадження в освітньо-інтегративний процес міжнародних медичних та освітніх стандартів, підвищення інтелектуального, науково-освітнього, професійно-орієнтованого рівня майбутніх лікарів, забезпечення їх сучасними інноваційними та інформативними медичними технологіями. Інноваційний навчально-виховний процес повинен базуватися на засадах доказової медицини та бути орієнтованим на самостійну діяльність щодо здобуття знань, із використанням інноваційних технологій викладання, інтерактивних методик, запровадженням у навчальний процес сучасних наукових розробок.
Висновки. Реформування медичної освіти в Україні та її модернізація на засадах світових стандартів та відповідно до вимог і потреб системи охорони здоров’я країни (впровадження інноваційних технологій, проблемно-орієнтоване навчання, використання світового досвіду) формує професійну компетентність майбутнього лікаря.
Посилання
Sybirtsev, V. (2010). Profesiina kompetentnist uchasnykiv innovatsiinoho navchalno-vykhovnoho protsesu u vyshchomu navchalnomu zakladi [Professional competency of innovative educational process members at higher educational institution]. Teoriia ta metodyka upravlinnia osvitoiu – Theory and methods of education management, 3, 1-10 [in Ukrainian].
Ministry of Healthcare of Ukraine (2010). Prohrama rozvytku vyshchoi medychnoi osvity do 2015 roku [Higher medical education development programme till 2015]. Retrieved from http://www.moz.gov.ua/ua/portal/dn_201012227_p.html41.[in Ukrainian].
Moroz, V.M., Huminskyi, Yu.Y., Fomina, L.V., & oth. (2015). Problemy ta perspektyvy vyshchoi medychnoi osvity u realizatsii Natsionalnoi stratehii reformuvannia systemy okhorony zdorovia v Ukraini [Problems and prospects for higher medical education within National reformation of healthcare system in Ukraine implementation]. Problemy ta perspektyvy vyshchoi medychnoi shkoly u rozrobtsi ta realizatsii Natsionalnoi stratehii pobudovy novoi systemy okhorony zdorovia v Ukraini na period 2015–2025 rr.: tezy dop. nauk.-metod. konf. – Problems and prospects of higher medical school within National strategy for building of the healthcare system in Ukraine for the period 2015-2025 development and implementation: notes for the statement at scientific and methodological conference. Vinnytsia [in Ukrainian].
Hyams, J.S., Di Lorenzo, C., Saps, M., Shulman, R.J., Staiano, A., & van Tilburg, M. (2016). Childhood functional gastrointestinal disorders: child/adolescent. Gastroenterology, 150 (6), 1456–1468.
Benninga, M.A., Nurko, S., Faure, C., Hyman, P.E., Roberts, I.S.J., & Schechter, N. L. (2016). Childhood functional gastrointestinal disorders: neonate/ toddler. Gastroenterology, 150 (6), 1443–1455.
Milerian, V.Ye. (2008). Metodychni osnovy pidhotovky ta provedennia navchalnykh zaniat v medychnomu VUZi [Methodical basis of training and classes at medical university]. Kyiv [in Ukrainian].