ОСОБЛИВОСТІ НАВЧАННЯ ХІРУРГІЧНИХ ДИСЦИПЛІН МАЙБУТНІХ СТОМАТОЛОГІВ: ПОГЛЯД НА ОСВІТНЮ СИСТЕМУ США
DOI:
https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2024.4.15143Ключові слова:
студент, стоматологічна освіта, США, хірургічні дисципліни, інноваційні методи навчання, клінічна підготовка, міждисциплінарний підхід.Анотація
Анотація. Стоматологічна освіта в Україні перебуває у процесі постійного розвитку, і вивчення кращих практик міжнародної системи навчання є важливим кроком для покращення підготовки фахівців. Система стоматологічної освіти США є однією з найбільш розвинутих у світі, з численними медичними школами та університетами, що пропонують інноваційні програми підготовки стоматологів. Це включає висококваліфікованих викладачів, передові технології та міждисциплінарний підхід, що допомагає студентам опановувати складні хірургічні та імплантологічні дисципліни. Вивчення досвіду США у цій галузі є актуальним для України, де стоматологічна освіта також потребує удосконалення та адаптації до міжнародних стандартів. Одним із найбільш важливих аспектів стоматологічної освіти є підготовка до хірургічних дисциплін, адже вони безпосередньо впливають на практичну діяльність стоматолога. У США хірургічні дисципліни займають центральне місце в навчальних програмах, що включають курси з оральної хірургії, ортогнатичної хірургії, імплантології, а також реконструктивної хірургії. Важливим елементом є практична підготовка студентів через клінічні заняття в медичних закладах та симуляційні тренування, що дають змогу відпрацьовувати навички в безпечних умовах. Курсова підготовка включає як теоретичне вивчення основ хірургії, так і практичне освоєння технік виконання різноманітних хірургічних процедур. Особливу увагу у навчанні у США надають інтердисциплінарному підходу, що дає змогу студентам стоматології отримувати знання не лише в рамках своєї спеціальності, а й у суміжних медичних дисциплінах. Урахування таких аспектів, як анестезіологія та ортопедія, сприяє формуванню комплексного підходу до лікування пацієнтів. Ба більше, практичні заняття в реальних клінічних умовах, під час яких студенти працюють із пацієнтами, допомагають їм удосконалювати свої навички та отримувати досвід у вирішенні складних клінічних випадків. Для підвищення рівня стоматологічної освіти в Україні вивчення найкращих практик стоматологічних шкіл США має велике значення. Університети, такі як Гарвардська школа стоматології, Школа стоматології Каліфорнійського університету, Мічиганський університет та Пенсільванський університет, є яскравими прикладами вищих навчальних закладів, де застосовуються інноваційні методи та підходи, які можуть бути адаптовані для вдосконалення української системи стоматологічної освіти. Важливо також звернути увагу на постійне оновлення навчальних програм та клінічну підготовку студентів, що дає змогу майбутнім стоматологам ефективно працювати з пацієнтами. Загалом дослідження досвіду США у підготовці стоматологів допоможе Україні адаптувати найкращі світові практики в рамках національної освіти, що сприятиме підвищенню якості медичних послуг та розвитку стоматологічної галузі в країні.
Посилання
Мирошниченко В. Етапи розвитку вищої стоматологічної освіти в США. Проблеми підготовки сучасного вчителя. 2024. № 2(30). С. 89–100.
Best Dental Schools in the US: Where Dental Health Begins. https://bemoacademicconsulting. com/blog/best-dental-schools-us
Dental education. https://www.ada.org/ resources/research/health-policy-institute/dentaleducation
DMD program. https://hsdm.harvard.edu/ dmd-program
North American dental students’ perspectives about their clinical education / D. Henzi, E. Davis, R. Jasinevicius, W. Hendricson. Journal of Dental Education. 2006. № 70(4). P. 361–77. DOI: https://doi.org/10.1002/j.0022-0337.2006.70.4.tb04091.x
Reforming dental workforce education and practice in the USA / P.L. Davidson, T.T. Nakazono, D.C. Carreon, J.J. Gutierrez, S. Shahedi, R.M. Andersen. European Journal of Dental Education. 2011. № 15(2). P. 73–79. DOI: https://doi.org/10.1111/j.1600-0579.2010.00641.x
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Медична освіта

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.