ФОРМУВАННЯ ОСОБИСТОСТІ МАЙБУТНЬОГО ЛІКАРЯ ТА ФАРМАЦЕВТА В УМОВАХ ВІЙНИ В УКРАЇНІ ЧЕРЕЗ ПРИЗМУ ВИВЧЕННЯ ФАРМАКОЛОГІЇ

Автор(и)

  • Х. І. Мочернюк Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-7799-0618
  • О. М. Олещук Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-1491-1935
  • О. О. Шевчук Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0003-2473-6381

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2024.4.15141

Ключові слова:

суспільно-виховна робота, фармакологія, війна в Україні, медична освіта.

Анотація

Анотація. Повномасштабна війна в Україні ставить нові виклики перед системою медичної освіти щодо підготовки майбутніх лікарів та фармацевтів, при цьому важливу роль у підготовці здобувачів вищої освіти відіграє не лише набуття професійних навичок, а й формування морально-психологічних та творчих якостей. Суспільно-виховна діяльність на кафедрі фармакології з клінічною фармакологією Тернопільського національного медичного університету імені І.Я. Горбачевського спрямована на розвиток стресостійкості, патріотизму, соціальної відповідальності та навичок інноваційного мислення. Особлива увага приділяється адаптації студентів до кризових ситуацій, організації емоційної підтримки студентів та створенню атмосфери співпраці через волонтерську роботу та взаємодію з викладачами. Інтерактивні методи навчання, такі як рольові ігри, дискусії та моделювання складних клінічних ситуацій, сприяють розвитку критичного мислення, командної роботи та практичних навичок. У ці складні часи колектив кафедри застосовує інноваційні підходи до навчання та розвитку студентів, формуючи не лише професіоналів, а й відповідальних громадян, здатних діяти в умовах сучасних викликів, шляхом реалізації комплексних освітніх та виховних заходів сприяє підготовці висококваліфікованих фахівців, здатних надавати якісну медичну допомогу в умовах надзвичайних ситуацій і створювати необхідні умови для розвитку гармонійних, морально стійких і творчих фахівців системи охорони здоров’я України.

Посилання

Асламова М. Аксіологічні основи виховання морально-етичних якостей майбутнього лікаря. Витоки педагогічної майстерності, 2014, (13), 38–42.

Кічула М.Я., Заворотна В.М., Трущенкова Л.В., Вишньовський А.В. Психічне здоров’я студентів в умовах воєнного стану як соціальна парадигма. Вісник соціальної гігієни та організації охорони здоров’я України, 2024, (4), 23–28. https:// doi.org/10.11603/1681-2786.2023.4.14422.

Лазоришинець В.В., Банчук М.В., Волосовець О.П. та ін. Вища медична освіта України на сучасному етапі. Проблеми сучасної медичної науки та освіти, 2008, (2), 5–10.

Лещенко Т.О., Юфименко В.Г. «Холодний Яр» Юрія Горліса-Горського і формування національно-патріотичних світоглядних позицій майбутнього українського лікаря. Національна пам’ять (на вшанування жертв тоталітаризму): міжуніверситетський зб. наук. праць. Львів: Друкарня ЛНМУ імені Данила Галицького, 2018, 77–82.

Лимар Л.В. Аналіз дослідження сформованості готовності до безконфліктної взаємодії з пацієнтами студентів-медиків. Вісник Чернігівського нац. пед. ун-ту ім. Т.Г. Шевченка. Серія «Психологічні науки», 2010, (82), т. 1, 366–371.

Пресслужба. Фармацевтична галузь під час війни: онлайн-зустріч українських HR. Щотижневик АПТЕКА, 2022, (10/11). URL: https:// www.apteka.ua/article/635345 (дата звернення: 25.05.2022).

Скрипник І.М., Приходько Н.П. Використання дистанційних методів навчання в медичній освіті. Проблеми безперервної медичної освіти та науки, 2020, (3), 29–32. DOI: 10.31071/promedosvity2020.03.029. DOI: https://doi.org/10.31071/promedosvity2020.03.029

Скрипник І.М., Приходько Н.П., Шапошник О.А. Медична освіта в умовах війни: досвід Полтавського державного медичного університету. Медична освіта, 2022, (3), 60–64. DOI: 10.11603/m.2414-5998.2022.3.13191. DOI: https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.3.13191

Тарасенко К.В., Могильник А.І., Сонник Є.Г. Особливості навчання студентів медичних університетів під час війни в Україні. Науково- методичні аспекти підвищення якості підготовки фахівців у медичних закладах вищої освіти: матеріали наук.-практ. конф. з міжнар. участю, м. Полтава, 28 березня 2024 р. Полтава, 2024, 239–240.

Юфименко В.Г. Виховання особистості майбутнього лікаря як педагогічна проблема. Основні напрямки удосконалення підготовки медичних кадрів у сучасних умовах: матеріали навч.-наук. конф. з міжнар. участю. Полтава, 2015, 278–280.

OSCE Project Co-ordinator in Ukraine. Забезпечення якості вищої освіти в умовах війни: Онлайн-форум. 2022 URL: https:// www.youtube.com/watch?v=9WZyu7QFu0s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-02-28

Як цитувати

Мочернюк, Х. І., Олещук, О. М., & Шевчук, О. О. (2025). ФОРМУВАННЯ ОСОБИСТОСТІ МАЙБУТНЬОГО ЛІКАРЯ ТА ФАРМАЦЕВТА В УМОВАХ ВІЙНИ В УКРАЇНІ ЧЕРЕЗ ПРИЗМУ ВИВЧЕННЯ ФАРМАКОЛОГІЇ. Медична освіта, (4), 77–81. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2024.4.15141

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ