ПРАКТИКА ВИКОРИСТАННЯ ПЛАТФОРМИ MICROSOFT TEAMS В ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ

Автор(и)

  • І. І. Ворона Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-4038-5836
  • Г. І. Кліщ Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-1074-1772
  • Г. Я. Кітура Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0001-7271-6364

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2024.4.15132

Ключові слова:

дистанційне навчання, англійська мова за професійним спрямуванням, латинська мова, платформа Microsoft Teams.

Анотація

Анотація. Статтю присвячено обґрунтуванню особливостей використання онлайнплатформи Microsoft Teams для організації освітнього процесу на кафедрі іноземних мов ТНМУ імені І.Я. Горбачевського МОЗ України в умовах війни. Із початком війни в Україні цифрові платформи стали не потенційною можливістю, а основним варіантом для організації синхронної взаємодії учасників освітнього процесу під час різних видів навчальної діяльності, створення та доставки різнотипного контенту. Під час дистанційного та змішаного навчання викладачу необхідно проводити онлайн-заняття в синхронному режимі відповідно до затвердженого розкладу, організовувати різні види навчальної діяльності, використовуючи відповідні інструменти для проведення відеоконференцій, тощо. До таких інструментів, які дають змогу запланувати зустріч, провести заняття онлайн, а також надати доступ для опрацювання різнотипного навчального контенту, відносять сервіс Microsoft Teams (MS Teams), який дає змогу активізувати мовленнєву діяльність студентів, розвивати вміння використання комп’ютерної техніки. MS Teams забезпечує ефективне онлайн- середовище для дистанційного чи змішаного навчання за допомогою набору інформаційних інструментів, а саме: формування команд та каналів із власним контентом, організація відеонарад у межах команди чи каналу, розподіл студентів на групові кімнати, чат, демонстрація екрану, дошка, підняття руки, запис нарад, можливість планувати, створювати та виконувати різноманітні письмові та усні завдання тощо. Застосування різноманітних цифрових технологій платформи Microsoft Teams на заняттях допомагає студентам оволодіти іншомовною термінологічною лексикою, граматично-синтаксичними конструкціями, мовленнєвими моделями та комунікативними вміннями, необхідними для фахового спілкування. Опанування викладачами та студентами сучасних технологій платформи Microsoft Teams та їх упровадження у навчальний процес створюють передумови для успішного навчання та вивчення іноземних мов у дистанційному форматі. З’ясовано, що використання платформи Microsoft Teams в умовах воєнного стану на заняттях англійської мови за професійним спрямуванням та латинської мови розвиває мовленнєві навички та вміння, які надають можливість висловлювати думку, розвивати мислення, а також мають високі мотиваційні характеристики, ураховуючи сучасні реалії.

Посилання

Бондар Н.В. Технологія «перевернутого навчання» у форматі дистанційного викладання курсу «Латинська мова та медична термінологія». International scientific and practical conference «Philological sciences, intercultural communication and translation studies: theoretical and practical aspects» (26–27 February 2021). Venice, Italy, 2021. PDF viewofthefile 91.pdf (baltijapublishing.lv) DOI: https://doi.org/10.30525/978-9934-26-039-1-91

Васильченко Л. Функціонал програм Microsoft Teams та Zoom у дистанційному навчанні англійської мови. Наука сьогодення: від досліджень до стратегічних рішень : матеріали V Міжнародної студентської наукової конференції, м. Київ, 2 грудня, 2022 р. Вінниця : ГО «Європейська наукова платформа», 2022. С. 226–228. URL: https://archive.liga.science/ index.php/conference-proceedings/issue/view/inter- 02.12.2022/18

Ворона І.І., Прокоп І.А., Кітура Г.Я. Особливості змішаного навчання в умовах війни. Медична освіта. 2024. № 1. C. 71–77. DOI: https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2024.1.14584

Глазунова О.Г., Корольчук В.І., Волошина Т.В., Саяпіна Т.П. Оцінювання Microsoft Teams як інструменту для синхронної взаємодії під час дистанційного та гібридного навчання. Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету. 2023. № 14. С. 1–11.

Іванькова Н.А., Рижов О.А., Андросов О.І. Алгоритм формування групового та персонального навчального середовища засобами структурування освітнього простору університету на базі сервісів MS Office365 та MS Teams. Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету. 2020. № 9. С. 26–40. URL: https:// doi.org/10.28925/2414-0325.2020.9.3 DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2020.9.3

Про затвердження Положення про дистанційне навчання : Наказ МОН України від 25 квітня 2013 р. № 466. https://osvita.ua/legislation/ Dist_osv/2999/.

Самолюк Н., Швець М. Актуальність і проблемність дистанційного навчання. Нова педагогічна думка. 2013. № 1.1. С. 193–197.

Сергіна С.В. Викладання іноземної мови в умовах карантину за допомогою сервісу Microsoft Teams. Соціально-гуманітарний вісник. 2020. Вип. 36. С. 55–57.

Цепко Т.А. Використання новітніх інформаційно-комунікативних технологій на заняттях з англійської мови у ЗВО (немовні спеціальності). Академічні візії. 2023. Вип. 16. https://academy-vision.org/index.php/av/article/ view/199

Karthikeyan D. Assessingtheeffectivenessof Microsoft Teamsduring COVID-19 foronlinelearning: A students’ perceptive. Efficacyof Microsoft Teamsduring COVID-19- A Survey. 2020. Р. 479–495.

Sarerusaenye I. Teaching Approachusing Microsoft Teams: Case Study on Satisfaction versus Barriersin Online Learning Environment. Journal of Physics Conference Series, 1874(1):012020. 2021. URL: https://doi.org/10.1088/1742-6596/1874/1/012 020 DOI: https://doi.org/10.1088/1742-6596/1874/1/012020

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-02-28

Як цитувати

Ворона, І. І., Кліщ, Г. І., & Кітура, Г. Я. (2025). ПРАКТИКА ВИКОРИСТАННЯ ПЛАТФОРМИ MICROSOFT TEAMS В ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ. Медична освіта, (4), 31–36. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2024.4.15132

Номер

Розділ

КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД У ВИЩІЙ МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ