ДОСВІД ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ ОСВІТНІХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОПАНУВАННІ МЕТОДІВ ФУНКЦІОНАЛЬНОЇ ДІАГНОСТИКИ
DOI:
https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2024.4.15129Ключові слова:
медична освіта, інтерактивні методи навчання, симуляційне навчання, кейс-метод, мозковий штурм.Анотація
Анотація. Статтю присвячено дослідженню сучасних освітніх технологій та методик навчання, які використовуються у Тернопільському національному медичному університеті імені І. Я. Горбачевського МОЗ України. Зазначено, що в сучасних умовах у рамках реформування медичної галузі в закладах вищої освіти впроваджено компетентнісний підхід, що забезпечує підготовку висококваліфікованих конкурентоспроможних фахівців. Висвітлено реалізацію особистісно-орієнтованого навчання на кафедрі функціональної і лабораторної діагностики. Увагу авторів сфокусовано на використанні симуляційного навчання, кейс-методів, мозкового штурму, які допомагають відпрацювати методику того чи іншого дослідження, розвивають комунікативні навички, вміння концентруватися на деталях, формують критичне мислення тощо. Наведено приклади ситуаційного аналізу та технологій проблемно-орієнтованого навчання, які використовуються під час практичного заняття. Звертається увага на можливості використання інноваційних методів під час синхронного гібридного навчання.
Посилання
Бабов, К.Д., Бабова, І.К., Топал, О.Д. Особливості реєстрації електрокардіограми у пацієнтів з ампутаціями кінцівок на етапі реабілітації : методичні рекомендації. Одеса : Поліграф, 2024. 36 с.
Бакалець, О.В., Бегош, Н.Б., Дзига, С.В. Ретроспективний аналіз методології планування вибіркових дисциплін із функціональної діагностики на кафедрі функціональної і лабораторної діагностики Тернопільського національного медичного університету імені І.Я. Горбачевського МОЗ України. Медична освіта. 2021. № 2. С. 107–111. DOI: https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2021.2.12270
Бількевич, Н.А., Кавецька, Н.А., Чернець, Т.Ю. Інтерактивні методи навчання як методологічна основа тренування комунікативних навичок студентів медичного закладу вищої освіти. Медична освіта. 2023. № 3. С. 26–31. DOI: https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.3.14269
Бичков, О.С., Цівенко, О.І., Черкова, Н.В., Душик, Л.М. Аналіз досвіду симуляційного навчання у формуванні готовності майбутніх лікарів до практичної діяльності. Актуальні проблеми сучасної медицини. 2022. № 9. С. 5–11.
Гевкалюк, Н.О., Сидлярук, Н. І., Мисула, М.С. Досвід використання методу Case Study у фаховій підготовці студентів-медиків. Медична освіта. 2024. № 1. C. 78–83. DOI: https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2024.1.14443
Заєць, Т.А., Дзига, С.В., Бакалець, О.В., Бегош, Н.Б. Переваги та недоліки дистанційного навчання для студентів медиків у період надзвичайних ситуацій. Здобутки клінічної і експериментальної медицини. 2023. № 3. С. 6–12. DOI: https://doi.org/10.11603/1811-2471.2023.v.i3.13910
Закон України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення». https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2168-19#Text
Іванчов, П.В., Козлов, С.М., Ліссов, О.І., Переш, Є.Є. Упровадження цифрових технологій в освітній процес медичних закладів вищої освіти. Академічні візії. 2023. № 18.
Касянчук, М., Трофименко, О. Аналітичний звіт: оцінка чисельності трансгендерних людей в Україні. Київ. 2020. 40 с.
Колесник, Ю.М., Авраменко, М.О., Моргунцова, С.А., Рижов, О.А., Іванькова, Н.А. Технологія переходу до змішаної форми навчання у ЗДМУ. Актуальні питання вищої медичної (фармацевтичної) освіти: виклики сьогодення та перспективи їх вирішення : матеріали XVIIІ Всеукр. наук.-практ. конф. в онлайн- режимі за допомогою системи Microsoft Teams, м. Тернопіль, 20–21 травня 2021 р. Тернопіль : ТДМУ, 2021. С. 246–257.
Корда, М.М., Шульгай, А.Г., Машталір, А.І., Чорномидз, А.В. Дистанційне навчання – вимушений захід чи вимога часу (на прикладі ТНМУ імені І.Я. Горбачевського МОЗ України)? Медична освіта. 2021. № 2. С. 35–40. DOI: https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2021.2.12268
Олещук, О.М., Чорномидз, А.В., Маланчук, С.Л., Драпак, О.Я., Іванків, Я.І. Використання кейс-методу у викладанні фармакології для студентів медичного факультету. Art of medicine. 2018. № 2. С. 123–129.
Проєкт МОЗ України «Стратегія розвитку системи охорони здоров’я до 2030 року». https://moz.gov.ua/uploads/ckeditor/%D0%A1%D1%82% D1%80%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%B3%D1%96%D1%8F/UKR%20Health%20Strategy%20 Feb%2024.2022.pdf (accessed on June 27, 2024).].
Радченко, О., Лагодієнко В. Сучасні тенденції та стратегічні орієнтири системи охорони здоров’я України. Ринкова економіка: сучасна теорія і практика управління. 2021. № 20 (1(47). C. 34–48.
Руда, О.Ю., Сухоставець, Н.П., Приходченко, С.В. Аналіз сучасних освітніх технологій та методик навчання в медичних закладах вищої освіти України. Академічні візії. 2023. № 17.
Сельський, П.Р., П’ятковський, Т.І., Покришко, О.В. Організація гібридного навчання іноземних студентів у змішаних академічних групах: проблеми та шляхи їх подолання. Медична освіта. 2024. № 1. С. 66–70. DOI: https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2024.1.14406
Турлюн, Т.С., Саніна, Н.А., Конопкіна, Л.І. Застосування інтерактивних технологій навчання в медичній освіті. Медична освіта. 2023. № 4. C. 58–63. DOI: https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.4.14235
Фоміна, Л.В. Теоретичні засади розвитку педагогічної майстерності. Перспективи та інновації науки. 2024. № 49(43). С. 432–443. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-4952-2024-9(43)-432-443
Bashkirova, N., Dudina, K., Akhe, Y. The first experience of teaching the elective course «Instrumental methods of functional diagnostics». Перспективи та інновації науки. 2024. № 6(40). Р. 18–24. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-4952-2024-6(40)-18-24
Fechter-Leggett, E., Ansell, B.R., Harvey, R., Kidd, K.M., Weissman, D.N. Selecting Appropriate Pulmonary Function Test Reference Sex for Transgender Adults to Address Health Disparities: Methods for Data Collection and Interpretation. Am J Respir Crit Care Med. 2022. № 2. P. 05:A5110. DOI: https://doi.org/10.1164/ajrccm-conference.2022.205.1_MeetingAbstracts.A5110
Lockee, B.B. Online education in the post- COVID era. Nature Electronics. 2021. № 4(1). Р. 5–6. DOI: https://doi.org/10.1038/s41928-020-00534-0
Raes, A., Detienne, L., Windey, I., Depaepe, F. A systematic literature review on synchronous hybrid learning: gaps identified. Learning Environments Research. 2020. № 4(23). P. 269–290. DOI: https://doi.org/10.1007/s10984-019-09303-z
Shekar, P., Van Antwerp, S., Umra, S., Bernstein, E.L., Quental, A. PFTs and gender identity: applying PFT guidelines to transgender patients and providing gender-affirming pulmonary care. Chest Journal. 2024. № 4(166). P. A201–A202. DOI: https://doi.org/10.1016/j.chest.2024.06.177
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Медична освіта

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.