ЛІНГВОДИДАКТИЧНІ ЗАСАДИ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЄВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ
DOI:
https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2024.3.14969Ключові слова:
мовленнєва компетенція майбутнього лікаря, лінгводидактичні засади, принципи та методи навчанняАнотація
У статті визначено зміст поняття «мовленнєва компетентність майбутнього лікаря» як інтегральної якості студента-медика, що виявляється в загальній здатності й готовності до користування мовними засобами, закономірностями їх функціонування для побудови та розуміння мовленнєвого висловлювання в контексті професійної діяльності лікарів; обґрунтовано лінгводидактичні засади розвитку мовленнєвої компетентності майбутніх лікарів. З’ясовано, що в основі методики розвитку мовленнєвої компетентності майбутніх лікарів лежить комплекс чинників. До них належать закономірності засвоєння рідної мови, що сприяють інтенсивному розвиткові комунікативно-мовленнєвих умінь і навичок; загальнодидактичні та специфічні принципи, що визначають напрям в розробці засобів розвитку мовленнєвих умінь і навичок; форми, методи та прийоми, що відповідають основним формам роботи в закладі вищої освіти; засоби навчання, використання яких впливає на підвищення ефективності змісту навчання. Зазначено, що розвиток мовленнєвої компетентності майбутніх лікарів можна здійснювати за допомогою таких методів навчання мови, як: усний виклад викладача (розповідь, пояснення, лекція), бесіда, робота з підручником, спостереження й аналіз мовних явищ, метод вправ, програмоване навчання та інтерактивні методи. Цінними для формування мовленнєвої компетентності студентів-медиків стали методи інтерактивного навчання: робота в малих групах, імітація, симуляція, дискусія, мікрофон, ток-шоу, ротаційні трійки. Усі зазначені методи об’єднують в одне ціле діяльність викладача та студентів, яка спрямована на вдосконалення мовних знань, розвиток комунікативно-мовленнєвих умінь і навичок, дозволяють продуктивно керувати пізнавальною діяльністю студентів і реалізують освітню, виховну, розвивальну, мотиваційну, контрольно-корекційну функції навчання в умовах закладу вищої освіти.
Посилання
Vashchenko, H. (2008). Zahalni metody navchannia [General teaching methods]. Kyiv [in Ukrainian].
Lazoryshinets, V., Banchuk, M., Volosovets, O., Feshchenko, I., & Bulakh, I. Vyshcha medychna ta farmatsevtychna osvita Ukrainy na suchasnomu etapi [Higher medical and pharmaceutical education of Ukraine at the current stage]. Retrieved from: www.slideshare.net/monion/ss-presentation-779442 [in Ukrainian].
Lisovyi, M.I. (2016). Formuvannia profesiinoho movlennia maibutnikh medychnykh pratsivnykiv u vyshchykh medychnykh navchalnykh zakladakh [Formation of professional speech of future medical workers in higher medical educational institutions]. Extended abstract of candidateʼs thesis. Vinnytsia [in Ukrainian].
Nikolayeva, S.Yu. (Ed.). (2018). Metodyka navchannia inozemnoi movy v serednikh navchalnykh zakladakh [Methods of teaching a foreign language in secondary educational institutions]. Kyiv [in Ukrainian].
Pentylyuk, M. (Ed.). (2014). Metodyka navchannia ukrainskoi movy v serednikh osvitnikh zakladakh [Methods of teaching the Ukrainian language in secondary educational institutions]. Kyiv [in Ukrainian].
Ortynskyi, V.L. (2009). Pedahohika vyshchoi shkoly [Pedagogy of the higher school]. Kyiv [in Ukrainian].
Pometun, O.I. (Ed.). (2017). Entsyklopediia interaktyvnoho navchannia [Encyclopedia of interactive learning]. Kyiv [in Ukrainian].
Pentylyuk, M. (Ed.). (2013). Slovnyk-dovidnyk z ukrainskoi linhvodydaktyky [Dictionary-handbook of Ukrainian language didactics]. Kyiv [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Медична освіта
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.