ПЕРСПЕКТИВИ ВИКОРИСТАННЯ КЕЙС-МЕТОДІВ НАВЧАННЯ ЗІ СТОМАТОЛОГІЧНИХ ДИСЦИПЛІН

Автор(и)

  • Р. О. Древніцька Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського Міністерства охорони здоровʼя України https://orcid.org/0000-0002-2156-8506
  • А. Б. Бойків Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського Міністерства охорони здоровʼя України https://orcid.org/0009-0003-5025-0833
  • О. В. Авдєєв Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського Міністерства охорони здоровʼя України https://orcid.org/0000-0002-4926-9989

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2024.3.14967

Ключові слова:

терапевтична стоматологія, ортопедична стоматологія, дитяча стоматологія, кейс-метод навчання студентів

Анотація

Основа педагогічної діяльності – це правильний вибір технологій навчання. Педагогічні новинки, якими би відпрацьованими вони не були, не можуть бути освоєними без необхідної організації інноваційних процесів. Однією з активних технологій навчання при проведенні практичних занять із терапевтичної, ортопедичної та дитячої стоматології є технологія аналізу клінічних ситуацій. Аналіз конкретних клінічних ситуацій – один із найбільш ефективних і поширених методів організації активної пізнавальної діяльності здобувачів вищої медичної освіти. Метод аналізу конкретних ситуацій (кейс-метод) розвиває здатність до аналізу життєвих і професійних завдань; допомагає розвивати компетентність та спроможність здобувачів вищої освіти до конкуренції, стимулює та заохочує їх до саморозвитку. Робота викладача над кейсом передбачає доаудиторну роботу над кейсом (складання кейсу) та аудиторну (проведення кейсу зі здобувачами вищої освіти на занятті). Під час доаудиторної роботи викладач має підготувати збірку кейсів, які відповідатимуть завданням конкретного курсу, зважаючи на вимоги до певних клінічних ситуацій. Для ефективної роботи здобувачів вищої освіти треба продумати домашнє завдання, яке передбачатиме або підготовку питання до конкретної ситуації, або письмовий аналіз самого кейсу. Також можна запропонувати огляд додаткової літератури з проблем, що стосуються конкретної ситуації. Велику увагу треба приділити організаційним моментам: підготувати в достатній кількості тексти самого кейсу, щоб кожен здобувач вищої освіти мав змогу за декілька днів отримати його для самостійного опрацювання; забезпечити інший роздатковий матеріал; продумати матеріально-технічне забезпечення роботи навчальної групи (результати додаткових методів обстеження пацієнтів, ортопантомограми, технічні засоби тощо); продумати розподіл часу (особливо на роботу в аудиторії).

Посилання

Zhuravlyova, L.V., & Lopina, N.A. (2019). Praktychno-oriyentovanyy keys-metod navchannya v systemi bezperervnoyi medychnoyi osvity na osnovi informatsiyno-osvitnikh vebtekhnolohiy yak sposib symulyatsiynoho navchannya [A practically-oriented case study method in the system of continuous medical education based on information and educational web technologies as a method of simulation training]. Kharkiv: HNMU [in Ukrainian].

Reva, T.V., Reva, V.B., Trefanenko, I.V., Shuper, V.O., & Shumko, G.I. (2022). Zastosuvannya metodu case study pry vykladanni klinichnykh dystsyplin za umov dystantsiynoho navchannya [Application of the case study method in teaching clinical disciplines under distance learning conditions]. Ukrayinskyy zhurnal medytsyny, biolohiyi ta sportu – Ukrainian Journal of Medicine, Biology and Sports, 7, 6(40), 167-171 [in Ukrainian].

Nazaryan, R.S., Mys, V.O., & Tkachenko, I.G. (2023). Keys-metod yak tekhnolohiya navchannya studentiv medychnykh zakladiv vyshchoyi osvity [The case method as a technology for teaching students of medical institutions of higher education]. Aktualni pytannya pedahohiky vyshchoyi medychnoyi osvity – Current issues of higher medical education pedagogy: A collection of materials of the All-Ukrainian scientific and practical conference with international participation. (pp. 190-192). Kharkiv [in Ukrainian].

Pavlyshyn, G.A., Bigunyak, T.V., & Savaryn, T.V. (2015). Keys-metod navchannya u medychniy osviti [Case-method of learning in medical education]. Medychna osvita – Medical Education, 3, 67-69 [in Ukrainian].

Gutor, N.S., Avdeev, O.V., Mits, I.R., & Boykiv, A.B. (2019). Pidhotovka maybutnikh likariv-stomatolohiv u svitli reformy vyshchoyi osvity [Training of future dentists in the light of higher education reform]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 74-78 [in Ukrainian].

Posolenyk, L.Ya., Vidoynyk, O.Ya., & Avdeev, O.V. (2019). Aktualni pytannya pidhotovky ta otsinyuvannya yakosti znan zdobuvachiv vyshchoyi osvity v haluzi znan «Okhorona zdorovya» shlyakhom skladannya testovykh ispytiv. Naperedodni zaprovadzhennya YEDKI [Actual issues of preparation and assessment of the quality of knowledge of higher education students in the field of knowledge “Health care” by taking test exams. On the eve of the introduction of EDKI]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 27-31 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-09

Як цитувати

Древніцька, Р. О., Бойків, А. Б., & Авдєєв, О. В. (2024). ПЕРСПЕКТИВИ ВИКОРИСТАННЯ КЕЙС-МЕТОДІВ НАВЧАННЯ ЗІ СТОМАТОЛОГІЧНИХ ДИСЦИПЛІН. Медична освіта, (3), 77–81. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2024.3.14967

Номер

Розділ

КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД У ВИЩІЙ МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ