КРЕАТИВНІ ПІДХОДИ ДО НАВЧАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОГО ПРОЦЕСУ НА КАФЕДРІ АНАТОМІЇ ЛЮДИНИ ТЕРНОПІЛЬСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО МЕДИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ І. Я. ГОРБАЧЕВСЬКОГО МІНІСТЕРСТВА ОХОРОНИ ЗДОРОВʼЯ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • А. М. Пришляк Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського Міністерства охорони здоровʼя України https://orcid.org/0000-0003-4430-3735
  • Б. Я. Ремінецький Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського Міністерства охорони здоровʼя України https://orcid.org/0000-0003-1924-1827
  • С. І. Яворська Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського Міністерства охорони здоровʼя України https://orcid.org/0000-0003-2440-0001
  • А. В. Гантімуров Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського Міністерства охорони здоровʼя України https://orcid.org/0000-0001-6305-3271

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2024.3.14963

Ключові слова:

моделювання, кінестетична пам’ять, медична освіта, анатомія людини

Анотація

Навчально-методичне й організаційне забезпечення підготовки фахівців за освітньо-професійними та освітньо-науковими програмами вимагає дослідження як класичних, так і сучасних креативних методів навчання. Підвищення ефективності сприйняття інформації досягається різними способами, насамперед емоційною та естетичною складовими організації навчального процесу і позааудиторною роботою здобувачів вищої освіти. Намагаючись полегшити й оптимізувати процес засвоєння студентами предмета, на кафедрі нормальної анатомії вже кілька років використовують традиційні та сучасні методи педагогічного процесу. До ключових компетентностей студента та фахівця належить уміння вчитися, чому сприяє розширення спектра методів із врахуванням особистих здібностей здобувача вищої освіти. Моделювання є універсальним ефективним методом у процесі вивчення та закріплення морфологічних знань. Даний метод застосовується у процесі пізнання як на практичних, так і більшою мірою на заняттях анатомічного студентського гуртка, оскільки потребує більше творчості і часу, що не завжди передбачено у тривалості аудиторних занять. Згідно з експертними оцінками, найбільш успішними на ринку праці є фахівці, які вміють навчатися впродовж життя, критично мислити, ставити цілі та досягати їх, працювати в команді. Згідно з «пірамідою навчання», фокусуємо увагу на застосуванні найбільш ефективної методи (коефіцієнт засвоєння понад 90 %) оволодіння знаннями – активної діяльності. При конструюванні двовимірних та тривимірних моделей залучаються не лише зорові та слухові аналізатори, а й кінестетичний, тактильний і творчий компоненти. Істотними ознаками виготовлення матеріальної моделі є наочність, абстракція, елемент наукової фантазії й уяви, використання аналогії як логічного методу побудови. Це значно підвищує ефективність засвоєння і довготривале запам’ятовування морфологічних знань.

Посилання

Zakon Ukrainy Pro osvitu [Law of Ukraine On Education]. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 [in Ukrainian].

Zinchenko, Yu.P., & Menshykova, H.Ya. (2010). Tekhnolohii virtualnoi realnosti: metodolohichni aspekty, dosiahnennia i perspektyvy [Technologies of virtual reality: methodological aspects, achievements and prospects]. Natsionalnyi psykholohichnyi zhurnal – National Psychological Journal, 1(3), 54-62 [in Ukrainian].

Korda, M.M., Shulhai, A.H., & Mashtalir, A.I. (2023). Osoblyvosti orhanizatsii osvitnoho protsesu v Ternopilskomu natsionalnomu medychnomu universyteti imeni I. Ya. Horbachevskoho Ministerstva okhorony zdorovia Ukrainy v period voiennoho stanu [Peculiarities of the educational process at I. Ya. Нorbachevskу Ternopil National Medical University of the Ministry of Health of Ukraine during the period of martial law]. Medychna osvita – Medical Education, 2, 44-50 [in Ukrainian].

Miz, A.V., Herasymiuk, I.Ye., & Reminetskyi, B.Ya. (2023). Poiednannia novitnikh tsyfrovykh ta klasychnykh metodiv pry vykladanni anatomii liudyny u medychnomu zakladi vyshchoi osvity [Combining the latest digital and classical methods in teaching human anatomy in a medical institution of higher education]. Medychna osvita – Medical Education, 2, 97-102 [in Ukrainian].

Slobodianiuk, A.V., & Andrushchenko, N.O. (2010). Psykholohiia upravlinnia ta konfliktolohiia [Psychology of management and conflictology]. Vinnytsia [in Ukrainian].

Stravskyi, T.Ya., Herasymiuk, I.Ye., & Halytska-Kharkhalis, O.Ya. (2023). Vykorystannia interaktyvnykh zasobiv navchannia pry vykladanni anatomii liudyny. [The use of interactive teaching aids in teaching human anatomy]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 82-86 [in Ukrainian].

Chubukova, O.Yu., & Ponomarenko, I.V. (2018). Innovatsiini tekhnolohii dopovnenoi realnosti dlia vykladannia dystsyplin u vyshchykh navchalnykh zakladakh Ukrainy [Innovative technologies of augmented reality for teaching subjects in higher educational institutions of Ukraine]. Problemy innovatsiino-investytsiinoho rozvytku – Problems of innovation and investment development, 16, 20-27 [in Ukrainian].

AlQhtani, A., AlSwedan, N., Almulhim, A., Aladwan, R., Alessa, Y., AlQhtani, K., … Aldhafian, O. (2021). Online versus classroom teaching for medical students during COVID-19: measuring effectiveness and satisfaction. BMC Med. Educ., 21(1), 452.

Surxonidinovna, E.G., Madrimovich, R.K., & Nematovna, A.M. (2020). Improving The Effective Use Of Interactive Software For Biology Education. European Journal of Molecular & Clinical Medicine, 7(1), 3594-3601.

The Lüscher Color Test. Sewanee University. Archived from the original on 27 November 2022.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-09

Як цитувати

Пришляк, А. М., Ремінецький, Б. Я., Яворська, С. І., & Гантімуров, А. В. (2024). КРЕАТИВНІ ПІДХОДИ ДО НАВЧАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОГО ПРОЦЕСУ НА КАФЕДРІ АНАТОМІЇ ЛЮДИНИ ТЕРНОПІЛЬСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО МЕДИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ І. Я. ГОРБАЧЕВСЬКОГО МІНІСТЕРСТВА ОХОРОНИ ЗДОРОВʼЯ УКРАЇНИ. Медична освіта, (3), 38–43. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2024.3.14963

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ