ВИКОРИСТАННЯ PubMed У ВИКЛАДАННІ КЛІНІЧНИХ ДИСЦИПЛІН СТУДЕНТАМ МЕДИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2024.3.14831

Ключові слова:

медицина, викладання, клінічні дисципліни, база даних, PubMed

Анотація

У статті розглянуто питання щодо використання сучасних джерел інформації у викладанні клінічних дисциплін студентам медичного університету. Постійне та швидке оновлення існуючих протоколів, схем, алгоритмів діагностики та лікування диктує необхідність використання сучасних інформаційних додатків. Потреба сьогодення в кваліфікованих медичних фахівцях, що використовують найсучасніші методи дослідження та протоколи лікування, не викликає сумніву. Одним із пріоритетних напрямів вивчення клінічних дисциплін є доцільне використання сучасних інформаційних джерел, обробка й аналіз отриманої інформації та правильність її використання не тільки для підготовки до практичних занять, але й у подальшій професійній діяльності. Здобувачі освіти без перехідних періодів прискорено впроваджують використання цифрових інформаційних застосунків для виконання навчальних планів, засвоєння практичних навичок, отримання актуальної медичної інформації з будь-якої тематики. Вивчено навчальний потенціал бази даних PubMed в оновленні змісту дисциплін професійної підготовки лікарів. Наголошено на важливості структурування змісту клінічних дисциплін. Сформульовано вимоги до відбору інформаційних матеріалів із бази PubMed із погляду навчальних, професійних, актуальних інтересів студентів медичних університетів. Визначено переваги PubMed та пов’язаного сервісу MEDLINE у викладанні клінічних дисциплін у медичному університеті. Зроблено акцент на необхідності вільного володіння англійською мовою здобувачами освіти, що значно полегшить та прискорить можливість використання сучасних медичних застосунків, обмін актуальною інформацією та спілкування з колегами. Можливість використання інформаційних застосунків забезпечить безперервність навчання як студентів, так і досвідчених лікарів, надасть можливість отримувати актуальну медичну інформацію та впроваджувати нові стандарти медичної допомоги.

Посилання

Voronenko, Yu.V., & Mintser, O.P. (2013). Rozvytok novykh tekhnolohii u pisliadyplomnii osviti likariv i provizoriv: tendentsii, ekspertni vysnovky ta realni otsinky efektyvnosti navchannia [Development of new technologies in postgraduate education of doctors and pharmacists: trends, expert opinions and real evaluations of training effectiveness]. Medychna osvita – Medical Education, 2, 10-23 [in Ukrainian].

Myhal, A., Trambovetska, N., & Yeromenko, О. (2021). Kompetentnisnyi pidkhid u medychnii osviti [Competency approach in medical education]. Kyiv [in Ukrainian].

Kucherenko, I. (2019). Psykholoho-pedahohichni osoblyvosti vyvchennia informatychnykh dystsyplin u medychnykh zakladakh vyshchoi osvity z vykorystanniam dystantsiinoho navchannia [Psychological and pedagogical features of informatics disciplines studying at medical institutions of higher education using distance learning]. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii – Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies, 1(85), 28-39 [in Ukrainian].

Palamarchuk, O. (2020). Problemy orhanizatsii dystantsiinoi ta zmishanoi osvity v universytetakh Ukrainy [Problems of organizing distance and mixed education at universities of Ukraine]. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies – Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii, 9(103), 237-248 [in Ukrainian].

Spivakovskyi, O.V. (2012). Upravlinnia IT-aktyvamy v konteksti synkhronizatsii inshymy kliuchovymy aktyvamy universytetu [Management of IT assets in the context of synchronization with other key assets of the university]. Kherson: Ailant [in Ukrainian].

Oliinyk, V.V. (Ed.) (2019). Tekhnolohiia zmishanoho navchannia v systemi vidkrytoi pisliadyplomnoi osvity [The technology of mixed learning in the system of open postgraduate education]. Kyiv [in Ukrainian].

Nalyvaiko, O., Vakulenko, A., & Zemlin, U. (2020). Features of forced quarantine distance learning. Scientific Notes of the Pedagogical Department, 1(47), 78-87.

Xu, X., Mangina, E., & Campbell, A.G. (2021). HMD-Based Virtual and Augmented Reality in Medical Education: A Systematic Review. Frontiers in Virtual Reality, 2.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-09

Як цитувати

Хапченкова, Д. С., Жигаль, Ю. В., & Кривошеєва, В. В. (2024). ВИКОРИСТАННЯ PubMed У ВИКЛАДАННІ КЛІНІЧНИХ ДИСЦИПЛІН СТУДЕНТАМ МЕДИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ. Медична освіта, (3), 49–53. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2024.3.14831

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ