РОЛЬ СУЧАСНИХ ІНСТРУМЕНТІВ НАВЧАННЯ ТА ВИКЛАДАННЯ У ДОСЯГНЕННІ ПРОГРАМНИХ РЕЗУЛЬТАТІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ НА КАФЕДРІ АКУШЕРСТВА І ГІНЕКОЛОГІЇ № 1

Автор(и)

  • Л. М. Маланчук Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0003-0207-3281
  • С. Л. Маланчук Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0001-5322-9309
  • В. М. Мартинюк Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-1108-134X
  • У. Я. Франчук Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-0338-2791
  • І. М. Маланчин Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0003-3899-9166
  • М. О. Франчук Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-3384-2605

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2024.2.14811

Ключові слова:

освітній процес, інтерактивні методи навчання, професійні компетентності, програмні результати навчання, основний компонент, вибірковий компонент навчання

Анотація

Освіта є динамічним процесом і має базуватися на передових стратегіях викладання й навчання із врахуванням та задоволенням потреб здобувачів освіти. Розроблена і впроваджена в Тернопільському національному медичному університеті імені І. Я. Горбачевського МОЗ України освітня програма зі спеціальності 222 «Медицина», галузі знань 22 «Охорона здоров’я» відповідно до Стандарту вищої медичної освіти реалізується з метою підготовки висококваліфікованих та конкурентоспроможних фахівців у сфері медицини, які здатні застосовувати набуті знання, уміння, навички для вирішення типових і складних задач у контексті профілактики, діагностики та лікування захворювань людини.

Для досягнення програмних результатів навчання логічно структурована матриця освітньої програми упродовж усіх років навчання передбачає вивчення основних та вибіркового компонентів. Опануванню загальних та фахових компетентностей сприяє передбачений у програмі варіант вибіркових дисциплін, зокрема на 6 курсі з профілю «Акушерство і гінекологія» для студентів, які планують обрати цю спеціальність у подальшому.

Ця стаття присвячена оцінці дискусійних питань щодо ролі сучасних інструментів навчання та викладання з метою досягнення програмних результатів освітнього процесу зі спеціальності «Акушерство і гінекологія».

Посилання

Artiomenko, V.V. (2015). Efektyvnist symulyatsiynykh metodiv navchannya [Effectiveness of simulation training methods]. Zhurnal upravlinnya zakladom okhorony zdorovya – Journal of health care facility management, 6, 70-76 [in Ukrainian].

Volch, I.R., & Mykhaylyshyn, H.I. (2022). Formuvannya profesiynykh kompetentsiy u studentiv medychnykh zakladiv vyshchoyi osvity v umovakh dystantsiynoho navchannya [Formation of professional competencies in students of medical institutions of higher education in conditions of distance learning]. Kompetentnisni pidkhody u pidhotovtsi kadriv za spetsialnistyu «Zahalna praktyka – si­meyna medytsyna» – Competency approaches in the training of personnel in the specialty “General practice – family medicine”. L.S. Babinets (Ed.) [in Ukrainian].

Hrytsenko, O., & Kopchak, O. (2023). Analiz perevah ta nedolikiv zastosuvannia interaktyvnykh metodiv navchannia u pidhotovtsi maibutnikh likariv [Analysis of the advantages and disadvantages of using interactive teaching methods in the training of future doctors]. Ukrainskyi pedahohichnyi zhurnal – Ukrainian Pedagogical Journal, 1, 128-132 [in Ukrainian].

Humenna, I.R. (2016). Struktura hotovnosti maibutnikh likariv do profesiinoi komunikatsii [Structure of future doctors readiness for professional communication]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho universytetu. Seriia «Pedahohika. Sotsialna robota» – Scientific Bulletin of Uzhhorod University. Series “Pedagogy. Social Work”, 1(38), 101-104 [in Ukrainian].

Malanchyn, I.M., Malanchuk, L.M., Martyniuk, V.M., & Lymar, L.Ye. (2019). Implementaciya symuliatciinogo navchannia v objektyvnyi strukturovanui klinichnyi ispyt dlia studentiv medychnogo fakultetu na kafedri akusherstva ta ginecologii [Implementation of simulation training in an objective structured clinical exam for the medical faculty students at the department of obstetrics and gynecology]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 93-97 [in Ukrainian].

Kozlovska, I.M., Kolotylo, O.B., & Kulachek, Y.V. (2022). Perevahy symulyatsiynoho navchannya u vidpra­tsyuvanni praktychnykh navychok i manipulyatsiy maybutnikh likariv [Advantages of simulation training in practicing practical skills and manipulations of future doctors]. Bukovynskyy medychnyy visnyk – Bukovyna medical bulletin, 2, 81-85 [in Ukrainian].

Levchenko, M., Fedenko, S., & Forostyan, F. (2022). Osoblyvosti sotsialnoyi adaptatsiyi zdobuvachiv vyshchoyi osvity do osvitnoho protsesu v umovakh voyennoho stanu [Peculiarities of social adaptation of students of higher education to the educational process in the conditions of martial law]. Aktualni pytannya humanitarnykh nauk – Current issues of humanitarian sciences, 52(2), 185-192 [in Ukrainian].

Nedohibchenko, Ye. (2017). Akademichna dobroches­nist: skladovi elementy [Academic integrity: constituent elements]. Teoriia i praktyka intelektualnoi vlasnosti – Theory and practice of intellectual property, 13-21. Retrieved from: http://www.inprojournal.org/wp-content/uploads/2017/6_2017/3.pdf [in Ukrainian].

Ostafiichuk, D.I., & Biriukova, T.V. (2019). Osoblyvosti orhanizatsii samostiinoi roboty studentiv medychnykh VNZ [Peculiarities of the organization of independent work of medical university students]. Rozvytok pryrodnychykh nauk yak osnova novitnikh dosiahnen u medytsyni – The development of natural sciences as the basis of the latest achievements in medicine: Materials of the scientific and practical internet conference. V.I. Fediv (Ed.). (pp. 310-315). Chernivtsi: BDMU [in Ukrainian].

Ostafiichuk, S.O. (2021). Formuvannya komunikatyvnykh navychok u studenta-medyka [Formation of communicative skills in a medical student]. Art of Medicine, 2, 155-159 [in Ukrainian].

Zakon Ukrainy Pro osvitu vid 05.09.2017 r. No 2145-VIII [Law of Ukraine On Education dated September 5, 2017 No. 2145-VIII]. Retrieved from: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/shou/2145-19 [in Ukrainian].

Pavlenkova, O., Kaskova, L., Amosova, L., Ulasevich, L., & Zelenska, V. (2023). Rol vykladacha vyshchoi shkoly u formuvanni svidomosti maibutnoho likaria [The role of a higher education teacher in shaping the consciousness of a future doctor]. Aktualni problemy suchasnoi medytsyny: Visnyk Ukrainskoi medychnoi stomatolohichnoi akademii – Actual Problems of the Modern Medicine: Bulletin of Ukrainian Medical Stomatological Academy, 2, 104-106 [in Ukrainian].

Malanchuk, L.M., Martyniuk, V.M., Malanchuk, S.L., Franchuk, U.Ya., & Franchuk, M.O. (2023). Suchasnyi pohliad stratehii rozvytku vyshchoi medychnoi osvity kriz pryzmu “hard i soft skills” [A modern view of the strategy for the development of higher medical education through the prism of “hard and soft skills”]. Medychna osvita – Medical Education, 2, 51-56 [in Ukrainian].

Anderson, T. (2018). Modes of interaction in distance education: Recent developments and research questions. Handbook of Distance Education. M.G. Moore, W.G. Anderson (Eds). (2nd rev. ed.). Mahwah, NJ: Routledge.

Brink, H.W., Loomans, M.G.L.C., Mobach, M.P., & Kort, H.S.M. (2021). Classrooms’ indoor environmental conditions affecting the academic achievement of students and teachers in higher education: A systematic literature review. Indoor Air, 31(2), 405-425. DOI 10.1111/ina.12745.

Ramasamy, R., Murugaiyan, S.B., Shalini, R., Vengadapathy, K.V., & Gopal, N. (2014). Communication skills for medical students: An overview. Journal of Contemporary Medical Education, 2(2), 134-140.

Herasymenko, О., Polesova, Т., Gerasymenko, V., & Kukhareva, N. (2022). Distance education in the professional training of future doctors: pro et contra. TRAUMA, 5, 38-40. DOI 10.22141/1608-1706.5.22.2021.244466.

Kitura, H.Ya., Vorona, I.I., & Kovtun, N.Ya. (2020). Communicative exercises as a component of foreign language professional competence. Medychna osvita – Medical Education, 4(89), 85-90.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-31

Як цитувати

Маланчук, Л. М., Маланчук, С. Л., Мартинюк, В. М., Франчук, У. Я., Маланчин, І. М., & Франчук, М. О. (2024). РОЛЬ СУЧАСНИХ ІНСТРУМЕНТІВ НАВЧАННЯ ТА ВИКЛАДАННЯ У ДОСЯГНЕННІ ПРОГРАМНИХ РЕЗУЛЬТАТІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ НА КАФЕДРІ АКУШЕРСТВА І ГІНЕКОЛОГІЇ № 1. Медична освіта, (2), 46–52. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2024.2.14811

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ