РОЗВИТОК ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВИКЛАДАЧІВ ЯК НЕВІДʼЄМНА СКЛАДОВА ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ У СПОЛУЧЕНИХ ШТАТАХ ТА В УКРАЇНІ
DOI:
https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.4.14479Ключові слова:
професійна компетентність, викладачі медичних закладів, освітні системи, порівняльний аналіз, підготовка викладачів, якість медичної освітиАнотація
Анотація. Стаття присвячена дослідженню та порівняльному аналізу процесів розвитку професійно-педагогічної компетентності викладачів у медичних закладах вищої освіти у Сполучених Штатах та в Україні. Розглядаються сучасні тенденції та підходи до підготовки викладачів, аналізуються спільні та відмінні характеристики цього процесу у двох країнах. Основна увага приділяється важливості розвитку педагогічних навичок, медичних знань та ефективних методів навчання для підвищення якості медичної освіти. Здійснюючи порівняльний аналіз освітніх систем та підходів до підготовки медичних кадрів у цих країнах, у статті розглянуто основні стратегії та ініціативи, спрямовані на підвищення кваліфікації викладачів у медичній сфері. У статті проаналізовано сучасні тенденції викладання у медичних університетах та коледжах Сполучених Штатів. Висвітлено особливості використання передових педагогічних методик, інноваційних технологій, активне залучення до науково-дослідної роботи та практичних навичок у навчальний процес. У статті розглянуто необхідність удосконалення програм навчання, використання сучасних підходів до викладання та необхідність активізації наукової та педагогічної діяльності викладачів медичних закладів в Україні. Завдяки порівняльному аналізу можна виділити найкращі практики та зробити рекомендації для подальшого вдосконалення підготовки викладачів у цих країнах.
Посилання
Horpinich, T.I. (2018). Teoretychni osnovy profesiinoi pidhotovky maibutnikh likariv v universytetakh SShA [Theoretical foundations of professional training of future doctors in USA universities]. Ternopil [in Ukrainian].
Maksymenko, S.D. (2014). Pedahohika vyshchoi medychnoi osvity [Pedagogy of higher medical education]. Kyiv [in Ukrainian].
Pometun, O.I. (2004). Teoriia ta praktyka poslidovnoi realizatsii kompetentnisnoho pidkhodu v dosvidi zarubizhnykh krain [Theory and practice of consistent implementation of the competence approach in the experience of foreign countries]. Kompetentnisnyy pidkhid u suchasniy osviti: svitovyy dosvid ta ukrayinski perspektyvy – Competency approach in modern education: world experience and Ukrainian perspectives. Kyiv [in Ukrainian].
Shulhay, A.H., & Fedchyshyn, N.O. (Ed.). (2017). Profesiino-pedahohichna kompetentnist vykladachiv vyshchykh medychnykh zakladiv Kanady ta SShA [Professional and pedagogical competence of teachers of higher medical institutions in Canada and the USA]. Ternopil [in Ukrainian].
Savenkova, L.O. (2005). Profesiine spilkuvannia maibutnikh vykladachiv yak obiekt psykholoho-pedahohichnoho upravlinnia [Professional communication of future teachers as an object of psychological and pedagogical management]. Kyiv [in Ukrainian].
Sysoieva, S.O. (2006). Osnovy pedahohichnoi tvorchosti [Basics of pedagogical creativity]. Kyiv [in Ukrainian].
Bordage, G., & Harris, I. (2011). Making a difference in curriculum reform and decision-making processes. Medical Education, 45(1), 87-94. DOI: https://doi.org/10.1111/j.1365-2923.2010.03727.x
Hordijk, R., Hendrickx, K., Lanting, K., MacFarlane, A., Muntinga, M., & Suurmond, J. (2018). Defining a framework for medical teachers’ competencies to teach ethnic and cultural diversity: Results of a European Delphi study. Medical Teacher, 1-7. DOI: https://doi.org/10.1080/0142159X.2018.1439160
Albanese, M.A., Mejicano, G., Mullan, P., Kokotailo, P., & Gruppen, L. (2008). Defining characteristics of educational competencies. Medical Education, 42(3), 248-255. DOI: https://doi.org/10.1111/j.1365-2923.2007.02996.x
Vykhrushch, A.V., Khvalyboha, T.I., Fedchу- shyn, N.O., Bagriy, M.A., Fedoniuk, L.Ya., Protsyk, H.M., & Hnatyshyn, S.I. (2021). Development of medical students’ creativity as a priority of modern higher education. Wiadomosci Lekarskie, 74(12), 3204-3213. DOI: https://doi.org/10.36740/WLek202112115
Eraut, M. (1998). Concepts of Competence. Journal of Interprofessional Care, 12, 127-139. DOI: https://doi.org/10.3109/13561829809014100
Khvalyboha, T.I. (2021). System of advanced training for medical school teachers in the USA. Medical Education, 4(94), 117-122. DOI: https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2021.4.12700
Leung, W.C. (2002). Competency based medical training: review. The BMJ, 325 (7366), 693-696. DOI: https://doi.org/10.1136/bmj.325.7366.693
Fernandez, N., Dory, V., Ste-Marie, L.G., & Chaput, M. (2012). Varying conceptions of competence: an analysis of how health sciences educators define competence. Medical Education, 46, 357-365. DOI: https://doi.org/10.1111/j.1365-2923.2011.04183.x
Whitcomb, M. (2002). Competency-based graduate medical education? Of course! But how should competency be assessed? Academic Medicine, 77(5), 359-360. DOI: https://doi.org/10.1097/00001888-200205000-00001
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Медична освіта
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.