АДАПТАЦІЙНИЙ КОМПОНЕНТ ЯК СКЛАДОВА УСПІШНОГО НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ У МЕДИЧНИХ УНІВЕРСИТЕТАХ УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.4.14477Ключові слова:
адаптаційний компонент, іноземні студенти-медики, мовний барʼєр, культурний шок, позааудиторна виховна роботаАнотація
Анотація. У статті проаналізовано основні завдання вищої медичної освіти в Україні. Зазначається, що одним із глобальних завдань розвитку вищої медичної освіти в Україні є якісна підготовка іноземних студентів. Успішний процес їхнього навчання виступає своєрідним показником високого рівня освіти в Україні, підтвердженням його міжнародного наукового, освітнього та культурного авторитету. Вказано, що залучення іноземних студентів до українських медичних закладів вищої освіти виконує не тільки економічні функції, поповнюючи бюджет країни за рахунок студентів, які навчаються на контрактній формі навчання, а й стимулює культурний обмін між країнами, впливає на формування майбутньої медичної еліти. Особливий інтерес для дослідження представляють іноземні студенти, які після закінчення українських закладів вищої освіти залишаються в нашій країні. За час навчання вони не тільки здобувають освіту, але й опановують українську мову, адаптуються до економічних, культурних та інших умов життя. Такі випускники є дуже цінними для майбутнього нашого країни. У звʼязку з цим актуалізується питання про адаптацію іноземних студентів до проживання та навчання в Україні, оскільки від її успішності залежать якість здобутої освіти та професійна соціалізація іноземців.
Адаптаційний компонент відіграє важливу роль у процесі навчання іноземних студентів. Із труднощами адаптації здобувачі освіти зустрічаються із перших днів навчання. Іноземці потрапляють у незвичне для них культурне, мовне, побутове та соціальне середовище, яке їм потрібно освоїти, тому освітній процес супроводжується пристосуванням до нових умов життя. Важливу роль у процесі адаптації іноземних студентів в університетах України відіграють організація самого навчального процесу та безпосередня участь викладача у ньому. Однак успішній реалізації адаптаційного компонента сприяє не лише аудиторна робота, а й позааудиторна, оскільки вона є невід’ємною частиною освітнього та виховного процесів.
Посилання
Holdenberh, Yu.M. (2013). Adaptatsiia inozemnykh studentiv do navchannia u vuzakh yak sotsialna problema [Adaptation of foreign students for studying at higher education institution as a social problem]. Svit medytsyny ta biolohii – The world of medicine and biology, 1, 182-184 [in Ukrainian].
Honcharenko, S.U. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk [Ukrainian pedagogical dictionary]. Kyiv [in Ukrainian].
Hrutsiak, V.I. (2005). Pro systemu kontroliu znan inozemnykh studentiv v umovakh pidhotovchoho fakultetu [About system of foreign students' knowledge control in context of preparatory faculty]. Kyiv [in Ukrainian].
Kulturnyi shok [Culture shock]. Retrieved from: https://ukrayinska.libretexts.org/ [in Ukrainian].
Lavryk, M. (2019). Problema movnoi pidhotovky inozemnykh hromadian na pidhotovchykh viddilenniakh universytetiv u vitchyznianii naukovii dumtsi [The problem of foreign citizens’ language training at preparatory departments of universities in the national scientific literature]. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii – Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies, 4(88), 63-75 [in Ukrainian].
Ovcharenko, H. (2008). Piznavalna diialnist studentiv u vyshchykh navchalnykh zakladakh: sutnisni kharakterystyky, struktura ta osoblyvosti [Cognitive activity of students in higher education institutions: essential characteristics, structure and features]. Osvita Donbasu – Donbas education, 5-6(130-131), 35-38 [in Ukrainian].
Semenenko, Ye.I. (2014). Osoblyvosti fakhovoi pidhotovky inozemnykh studentiv vyshchykh tekhnichnykh navchalnykh zakladiv [Peculiarities of foreign students professional training at higher education technical institutions]. Pedahohichnyi protses: teoriia i praktyka – Pedagogical process: theory and practice, 2, 33-36 [in Ukrainian].
Uvarova, T.Yu. (2016). Formy orhanizatsii pozaaudytornoi diialnosti inozemnykh studentiv z metoiu yikhnoi samorealizatsii [Forms of organization of extracurricular activities of foreign students for the purpose of the self-realization]. Pedahohichni nauky – Pedagogical sciences: Collection of scientific papers. (Vol. 2). (p. 177) [in Ukrainian].
Berry, J., & Ataca, B. (2007). Factors of Cultural Stress. Encyclopedia of Stress. G. Fink (Ed.). (Vol. 1). (pp. 672-678). San Diego, CA: Academic Press. DOI: https://doi.org/10.1016/B978-012373947-6/00106-9
Furham, A., & Boche, S. (1986). Culture Shock. Psychological reaction to Unfamiliar Environments. NY.
Oberg, K. (1960). Cultural Shock: Adjustment to New Cultural Environments. Practical Anthropology, 7, 177-182. DOI: https://doi.org/10.1177/009182966000700405
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Медична освіта
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.