СИСТЕМА ВПРАВ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ГРАМАТИЧНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ МАЙБУТНІХ МЕДИКІВ НА ЗАНЯТТЯХ ЛАТИНСЬКОЇ МОВИ
DOI:
https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.3.14279Ключові слова:
компетенція, граматична компетенція, латинська мова, медична термінологія, система вправАнотація
У cтaттi зазначено, що вивчення латинської мови є важливою передумовою професійного спілкування медиків; розглянуто проблему формування граматичної компетенції студентів на заняттях латинської мови, адже одним із важливих елементів при вивченні мови є правильне використання граматики для утворення медичних термінів. Встановлено, що для побудови граматично правильного професійного мовлення необхідно володіти граматичними поняттями та системно вивчати всі аспекти граматики: фонетичний, орфографічний, морфологічний, синтаксичний. Володіння граматичною компетенцією допомагає застосовувати знання граматики у професійній мовленнєвій діяльності медиків. Зазначено, що формування граматичних умінь відбувається у три етапи: аналіз граматичних правил; застосування цих правил при виконанні вправ; використання граматики для правильного вживання медичних термінів. Для формування граматичної компетенції важливу роль відіграє система вправ для закріплення, визначено особливості класифікації вправ та подано систему вправ для підвищення граматичної компетенції на заняттях латинської мови при вивченні теми «Прикметник, граматичні категорії прикметника, поділ на групи, словникова форма. Узгоджене означення».
Посилання
Vorona, І.І. (2015). Rol latynckoi movy u formuvanni terminolohichnoi kompetentnocti maibutnikh medykiv [The role of the Latin language in the formation of the terminological competence of future doctors]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 77-79 [in Ukrainian].
Danylenko, O. (2018). Formuvannia hramatychnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv u protsesi navchannia anhliiskoi movy pislia nimetskoi za dopomohoiu vprav dlia samostiinoi roboty [Formuvannia hramatychnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv u protsesi navchannia anhliiskoi movy pislia nimetskoi za dopomohoiu vprav dlia samostiinoi roboty]. Naukovi zapysky Ternopilskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Hnatiuka. Seriia «Pedahohika» – Scientific notes of Ternopil National Pedagogical University named after Volodymyr Hnatyuk. Series “Pedagogy”, 2, 65-73 [in Ukrainian]. DOI: https://doi.org/10.25128/2415-3605.18.2.9
Kasatkina, O.V. (2011). Do pytannia rozvytku hramatychnoi kompetentnosti studentiv na zaniattiakh inozemnoi movy [To the issue of the development of students' grammatical competence in foreign language classes]. Visnyk Zhytomyrskoho derzhavnoho universytetu. Seriia «Pedahohichni nauky» – Bulletin of Zhytomyr State University. Series “Pedagogical sciences”, 59, 52-55 [in Ukrainian].
(2002). Metodyka navchannia inozemnykh mov u serednikh navchalnykh zakladakh [Methods of teaching foreign languages in secondary educational institutions] [in Ukrainian].
Navolska, H. (2013). Osoblyvosti formuvannia hramatychnoi kompetentsii studentiv filolohichnykh fakultetiv pid chas navchannia latynskoi movy [Peculiarities of the formation of grammatical competence of students of philological faculties during the study of the Latin language]. Naukovyi visnyk Skhidnoievropeiskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainky. Seriia «Filolohichni nauky» – Scientific Bulletin of Lesya Ukrainka East European National University. Series “Philological sciences”, 20(269), 145-149 [in Ukrainian].
Skliarenko, N.K. (2011). Metodyka formuvannia inshomovnoi hramatychnoi kompetentsii v uchniv zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv [Methodology of formation of foreign language grammatical competence in students of general educational institutions]. Inozemni movy – Foreign languages, 1, 15-25 [in Ukrainian].
Shovkovyi, V.M., Lazer-Pankiv, O.V., & Shovkova, T.A. (2020). Zmist latynskomovnoi linhvistychnoi kompetentnosti maibutnikh filolohiv – fakhivtsiv z inozemnykh mov [Content of Latin-speaking linguistic competence of future philologists – specialists in foreign languages]. Inozemni movy – Foreign languages, 4, 3-10 [in Ukrainian].
van Ek, J. (1993). Objectives for Foreign Language Learning. (Vol. I). Strasbourg.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Медична освіта
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.