АНАЛІЗ ЧИННИКІВ, ЯКІ ВПЛИВАЮТЬ НА АКАДЕМІЧНУ УСПІШНІСТЬ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.3.14050

Ключові слова:

академічна успішність, фактори, мотивація, студенти

Анотація

Підготовка успішних та конкурентоспроможних фахівців у системі вищої освіти залишається актуальною. Тепер декларується освіта протягом усього життя та вибір індивідуальної траєкторії, що складається з набору освітніх послуг. Тому для того, хто навчається, готового повністю реалізувати свої можливості, стають важливими успішність його навчальної діяльності та якість освіти. Оскільки академічна успішність є важливою складовою не тільки для студентів, але й для закладів освіти та країн світу, отже, визначення та ідентифікація факторів, які впливають на академічну успішність студентів, також мають важливе значення.

Фактори пов’язані з успішністю студентів закладу вищої освіти, включають індивідуальні, соціальні та інституційні характеристики. Проте наукових даних щодо визначення значущих факторів у доступній літературі є дуже мало, особливо у випадку країн із середнім і низьким рівнями доходу, до яких належить й Україна. Як правило, академічна успішність пов’язана з досягненням найвищого загального середнього бала як основного показника, хоча сімейне походження, освітнє середовище та фінансові умови студентів теж є вирішальними факторами, що впливають на академічну успішність. Крім того, мотивація та стосунки між викладачами та студентами також безпосередньо пов’язані з досягненням їхніх академічних цілей. На академічну успішність впливають стать, попередня успішність, місце проживання та дохід сім’ї, соціальне оточення, середній бал у школі, бал, отриманий на загальнонаціональному вступному іспиті до університету, час, витрачений на навчання, здатність до навчання, місце проживання під час університетського життя, володіння мовою, пристосування до методології навчання, стосунки між студентом і викладачем, навички до навчання, психологічні фактори.

Серед найбільш важливих факторів академічної успішності здобувачів вищої освіти є регулярне навчання, сумлінне відві­дування занять і виконання завдань, які вважаються результатом постійної праці, а також мотивація і наполегливість у досягненні поставлених цілей та свідома саморегуляція.

Посилання

Nedohibchenko, Ye. (2017). Akademichna dobrochesnist: skladovi elementy [Academic integrity: constituent elements]. Teoriia i praktyka intelektualnoi vlasnosti – Theory and practice of intellectual property, 13-21. Retrieved from: http://www.inprojournal.org/wp-content/uploads/2017/6_2017/3.pdf [in Ukrainian].

Lancia, L., Petrucci, C., Giorgi, F., Dante, A., & Cifone, M.G. (2013). Academic success or failure in nursing students: Results of a retrospective observation study. Nurse Education Today, 23-28.

van Rijsewijk, L.G.M., Oldenburg, B., Snijders, T.A.B., Dijkstra, J.K., & Veenstra, R. (2018). A. description of classroom help networks, individual network position, and their associations with academic achievement. PLoS One, 13(12). DOI 10.1371/journal.pone.0208173.

Ahmmed, Mortuza, & Salim, Zahir Raihan. (2018). Determinants of Academic Performance of Undergraduate Students in Private Universities in Bangladesh: A Case Study. Global Journal of Human-Social Science, 18, 11.

Alam, Mohammad Manjur, & Alam, Mohammed Sarwar. (2014). Factors Affecting Academic Performance of Undergraduate Students at International Islamic University Chittagong (IIUC), Bangladesh. Journal of Education and Practice, 5, 39, 143-154.

Alhadabi, A., & Karpinski, A.C. (2020). Grit, self-efficacy, achievement orientation goals, and academic performance in University students. International Journal of Adolescence and Youth, 25(1), 519-535. DOI 10.1080/02673843.2019.1679202.

Bavani, Shanthi, & Sanjivee, Puvanesvaran. (2015). A Study to Understand Factors Contributing Towards Weak Students’ Academic Performances in a Private University in Malaysia.” XIV International Business and Economy Conference. (pp. 122-124).

Burger, A., & Naude, L. (2019). Success in higher education: differences between first- and continuous generation students. Social Psychology of Education, 22(5), 1059-1083. DOI 10.1007/s11218-019-09513-6.

Brink, H.W., Loomans, M.G.L.C., Mobach, M.P., & Kort, H.S.M. (2021). Classrooms’ indoor environmental conditions affecting the academic achievement of students and teachers in higher education: A systematic literature review. Indoor Air, 31(2), 405-425. DOI 10.1111/ina.12745.

Dikmen, M., & Tuncer, M. (2018). A meta-analysis of effects of computer assisted education on students’ academic achievement: A-10-year review of achievement effect. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 9(1), 97-121. DOI 10.16949/turkbil mat.334733.

Dokuka, S., Valeeva, D., & Yudkevich, M. (2020). How academic achievement spreads: The role of distinct social networks in academic performance diffusion. PLoS One, 15(7). DOI 10.1371/journal.pone.0236737.

Bernacki, M.L., Vosicka, L., Utz, J.C., & Warren, C.B. (2021). Effects of Digital Learning Skill Training on the Academic Performance of Undergraduates in Science and Mathematics. Journal of Educational Psychology, 113(6), 1107-1125. DOI 10.1037/edu0000485.

Erdem, Cumhur, Şentürk, İsmail, & Arslan, Cem Kaan. (2007). Factors Affecting Grade Point Average of University Students. The Empiical Economics Letters, 6, 5, 360-368.

Eze, Sunday C., & Inegbedion, Henry. (2015). Key Factors Influencing Academic Performance of International Students in Uk Universities: A Preliminary Investigation. British Journal of Education, 3(5), 55-68.

Harb, Nasri, & El-Shaarawi, Ahmed. (2007). Factors Affecting Business Students’ Performance: The Case of Students in the United Arab Emirates. Journal of Education for Business, 82(5), 282-290.

Hayden, L.J., Jeong, S.Y., & Norton, C.A. (2016). An Analysis of Factors Affecting Mature Age Students' Academic Success in Undergraduate Nursing Programs: A Critical Literature Review. Int. J. Nurs. Educ. Scholarsh, 13(1), 127-138. DOI 10.1515/ijnes-2015-0086.

Jama, М., Mapesela, М., & Beylefeld, А. (2008). Theoretical Perspectives on Factors Affecting the Academic Performance of Students. South African Journal of Higher Education, 5, 992-1005.

Keramati, M.R., & Gillies, R.M. (2022). Perceptions of undergraduate students on the effect of cooperative learning on academic achievement. Journal of Applied Research in Higher Education, 14(1), 440-452. DOI 10.1108/JARHE-07-2020-0239.

Kyoshaba, Martha (2009). Factors Affecting Academic Performance of Undergraduate Students at Uganda Christian University. Makerere University.

Mohamed, Ali Abdi, Dahie, Abdulkadir Mohamud, & Warsame, Abdi Abshir (2018). Factors Affecting Student Academic Performance: Case Study from the University of Somalia in MogadishuSomalia. IOSR Journal of Humanities and Social Science, 23(3), 73-80.

Moradi, F., & Amiripour, P. (2017). The prediction of the students’ academic underachievement in mathematics using the DEA model: A developing country case study. European Journal of Contemporary Education, 6(3). DOI 10.13187/ejced.2017.3.432.

Negash, T. (2006). Education in Ethiopia: From crisis to the brink of collapse. Nordiska Afrikainstitutet, 33.

Olani, Aboma. (2009). Predicting First Year University Students’ Academic Success. Electronic Journal of Research in Educational Psychology, 7(3).

Petrusevich, D.A. (2020). The impact of e-learning and social parameters on students’ academic performance. Science for Education Today, 10(6), 143-161. Retrieved from: https://www.elibrary.ru/item.asp?id=44478886. DOI 10.15293/2658-6762.2006.08.

Saud, Wafa. (2021). Success factors at university from students’ perspective. Technium Social Sciences Journal, 16, 52-61. Retrieved from: www.techniumscience.com https://www.researchgate.net/publication/349223588_Success_factors_at_university_from_students'_perspective.

Talan, T., & Gulsecen, S. (2019). The effect of a flipped classroom on students’ achievements, academic engagement and satisfaction levels. Turkish Online Journal of Distance Education, 20(4), 31-60. DOI 10.17718/tojde.640503.

Thawabieh, Ahmad M. (2016). Factors Affecting University Students’ Achievement. Journal of Education, Society and Behavioural Science, 14(4), 1-11.

Norhidayah, Ali, Кamaruzaman, Jusoff, Syukriah, Ali, & Najah, Mokhtar. (2009). The Factors Influencing Students’ Performance at Universiti Teknologi Mara Kedah, Malaysia. Management Science and Engineering, 3(4), 81-90.

Wong, M.D., Strom, D., Guerrero, L.R., Chung, Paul J., Desiree, Lopez, Arellano, Katherine, & Dudovitz, Rebecca N. (2017). The Role of Social-Emotional and Social Network Factors in the Relationship Between Academic Achievement and Risky Behaviors. Acad. Pediatr, 17(6), 633-641. DOI 10.1016/j.acap.2017.04.009.

UNESCO. (2004). Report on the development of education in Ethiopia to the UNESCO forty-seven session of the international conference on education. Geneva, Switzerland. Retrieved from: http://www.ibe.unesco.org/International/ICE47/English/Natreps/reports/ethiopia_ scan.pdf.

Wagaw, Teshome G. (2001). African Higher Education in Collaboration to Respond to Contemporary Development Imperatives’. Equity & Excellence in Education, 34(3), 54-55.

Hidajat, H.G., Hanurawan, F., Chusniyah, T., & Rahmawati, H. (2020). Why i’m bored in learning? Exploration of students’ academic motivation. International Journal of Instruction, 13(3), 119-136. DOI 10.29333/iji.2020.1339a.

World Bank. (2005). Education in Ethiopia: Strengthening the foundation for sustainable progress. Washington, DC: The World Bank.

Yigermal, Moges Endalamaw. (2017). The Determinants of Academic Performance of under Graduate Students: In the Case of Arba Minch University Chamo Campus. Advances in Sciences and Humanities, 3(4), 35-42.

Živčić-Bećirević, I., Smojver-Ažić, S., & Martinac Dorčić, T. (2017). Predictors of university students’ academic achievement: A prospective study. Drustvena Istrazivanja: Journal for General Social Issues, 26(4), 457-476. DOI 10.5559/di.26.4.01.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-05

Як цитувати

Дужич, Н. В., Мялюк, О. П., & Марущак, М. І. (2023). АНАЛІЗ ЧИННИКІВ, ЯКІ ВПЛИВАЮТЬ НА АКАДЕМІЧНУ УСПІШНІСТЬ. Медична освіта, (3), 54–61. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.3.14050

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ