АНАЛІЗ ЧИННИКІВ, ЯКІ ВПЛИВАЮТЬ НА АКАДЕМІЧНУ УСПІШНІСТЬ
DOI:
https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.3.14050Ключові слова:
академічна успішність, фактори, мотивація, студентиАнотація
Підготовка успішних та конкурентоспроможних фахівців у системі вищої освіти залишається актуальною. Тепер декларується освіта протягом усього життя та вибір індивідуальної траєкторії, що складається з набору освітніх послуг. Тому для того, хто навчається, готового повністю реалізувати свої можливості, стають важливими успішність його навчальної діяльності та якість освіти. Оскільки академічна успішність є важливою складовою не тільки для студентів, але й для закладів освіти та країн світу, отже, визначення та ідентифікація факторів, які впливають на академічну успішність студентів, також мають важливе значення.
Фактори пов’язані з успішністю студентів закладу вищої освіти, включають індивідуальні, соціальні та інституційні характеристики. Проте наукових даних щодо визначення значущих факторів у доступній літературі є дуже мало, особливо у випадку країн із середнім і низьким рівнями доходу, до яких належить й Україна. Як правило, академічна успішність пов’язана з досягненням найвищого загального середнього бала як основного показника, хоча сімейне походження, освітнє середовище та фінансові умови студентів теж є вирішальними факторами, що впливають на академічну успішність. Крім того, мотивація та стосунки між викладачами та студентами також безпосередньо пов’язані з досягненням їхніх академічних цілей. На академічну успішність впливають стать, попередня успішність, місце проживання та дохід сім’ї, соціальне оточення, середній бал у школі, бал, отриманий на загальнонаціональному вступному іспиті до університету, час, витрачений на навчання, здатність до навчання, місце проживання під час університетського життя, володіння мовою, пристосування до методології навчання, стосунки між студентом і викладачем, навички до навчання, психологічні фактори.
Серед найбільш важливих факторів академічної успішності здобувачів вищої освіти є регулярне навчання, сумлінне відвідування занять і виконання завдань, які вважаються результатом постійної праці, а також мотивація і наполегливість у досягненні поставлених цілей та свідома саморегуляція.
Посилання
Nedohibchenko, Ye. (2017). Akademichna dobrochesnist: skladovi elementy [Academic integrity: constituent elements]. Teoriia i praktyka intelektualnoi vlasnosti – Theory and practice of intellectual property, 13-21. Retrieved from: http://www.inprojournal.org/wp-content/uploads/2017/6_2017/3.pdf [in Ukrainian].
Lancia, L., Petrucci, C., Giorgi, F., Dante, A., & Cifone, M.G. (2013). Academic success or failure in nursing students: Results of a retrospective observation study. Nurse Education Today, 23-28. DOI: https://doi.org/10.1016/j.nedt.2013.05.001
van Rijsewijk, L.G.M., Oldenburg, B., Snijders, T.A.B., Dijkstra, J.K., & Veenstra, R. (2018). A. description of classroom help networks, individual network position, and their associations with academic achievement. PLoS One, 13(12). DOI 10.1371/journal.pone.0208173. DOI: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0208173
Ahmmed, Mortuza, & Salim, Zahir Raihan. (2018). Determinants of Academic Performance of Undergraduate Students in Private Universities in Bangladesh: A Case Study. Global Journal of Human-Social Science, 18, 11.
Alam, Mohammad Manjur, & Alam, Mohammed Sarwar. (2014). Factors Affecting Academic Performance of Undergraduate Students at International Islamic University Chittagong (IIUC), Bangladesh. Journal of Education and Practice, 5, 39, 143-154.
Alhadabi, A., & Karpinski, A.C. (2020). Grit, self-efficacy, achievement orientation goals, and academic performance in University students. International Journal of Adolescence and Youth, 25(1), 519-535. DOI 10.1080/02673843.2019.1679202. DOI: https://doi.org/10.1080/02673843.2019.1679202
Bavani, Shanthi, & Sanjivee, Puvanesvaran. (2015). A Study to Understand Factors Contributing Towards Weak Students’ Academic Performances in a Private University in Malaysia.” XIV International Business and Economy Conference. (pp. 122-124). DOI: https://doi.org/10.2139/ssrn.2550076
Burger, A., & Naude, L. (2019). Success in higher education: differences between first- and continuous generation students. Social Psychology of Education, 22(5), 1059-1083. DOI 10.1007/s11218-019-09513-6. DOI: https://doi.org/10.1007/s11218-019-09513-6
Brink, H.W., Loomans, M.G.L.C., Mobach, M.P., & Kort, H.S.M. (2021). Classrooms’ indoor environmental conditions affecting the academic achievement of students and teachers in higher education: A systematic literature review. Indoor Air, 31(2), 405-425. DOI 10.1111/ina.12745. DOI: https://doi.org/10.1111/ina.12745
Dikmen, M., & Tuncer, M. (2018). A meta-analysis of effects of computer assisted education on students’ academic achievement: A-10-year review of achievement effect. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 9(1), 97-121. DOI 10.16949/turkbil mat.334733. DOI: https://doi.org/10.16949/turkbilmat.334733
Dokuka, S., Valeeva, D., & Yudkevich, M. (2020). How academic achievement spreads: The role of distinct social networks in academic performance diffusion. PLoS One, 15(7). DOI 10.1371/journal.pone.0236737. DOI: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0236737
Bernacki, M.L., Vosicka, L., Utz, J.C., & Warren, C.B. (2021). Effects of Digital Learning Skill Training on the Academic Performance of Undergraduates in Science and Mathematics. Journal of Educational Psychology, 113(6), 1107-1125. DOI 10.1037/edu0000485. DOI: https://doi.org/10.1037/edu0000485
Erdem, Cumhur, Şentürk, İsmail, & Arslan, Cem Kaan. (2007). Factors Affecting Grade Point Average of University Students. The Empiical Economics Letters, 6, 5, 360-368.
Eze, Sunday C., & Inegbedion, Henry. (2015). Key Factors Influencing Academic Performance of International Students in Uk Universities: A Preliminary Investigation. British Journal of Education, 3(5), 55-68. DOI: https://doi.org/10.37745/bje.vol3.no5.P55-68.2013
Harb, Nasri, & El-Shaarawi, Ahmed. (2007). Factors Affecting Business Students’ Performance: The Case of Students in the United Arab Emirates. Journal of Education for Business, 82(5), 282-290. DOI: https://doi.org/10.3200/JOEB.82.5.282-290
Hayden, L.J., Jeong, S.Y., & Norton, C.A. (2016). An Analysis of Factors Affecting Mature Age Students' Academic Success in Undergraduate Nursing Programs: A Critical Literature Review. Int. J. Nurs. Educ. Scholarsh, 13(1), 127-138. DOI 10.1515/ijnes-2015-0086. DOI: https://doi.org/10.1515/ijnes-2015-0086
Jama, М., Mapesela, М., & Beylefeld, А. (2008). Theoretical Perspectives on Factors Affecting the Academic Performance of Students. South African Journal of Higher Education, 5, 992-1005. DOI: https://doi.org/10.4314/sajhe.v22i5.42919
Keramati, M.R., & Gillies, R.M. (2022). Perceptions of undergraduate students on the effect of cooperative learning on academic achievement. Journal of Applied Research in Higher Education, 14(1), 440-452. DOI 10.1108/JARHE-07-2020-0239. DOI: https://doi.org/10.1108/JARHE-07-2020-0239
Kyoshaba, Martha (2009). Factors Affecting Academic Performance of Undergraduate Students at Uganda Christian University. Makerere University.
Mohamed, Ali Abdi, Dahie, Abdulkadir Mohamud, & Warsame, Abdi Abshir (2018). Factors Affecting Student Academic Performance: Case Study from the University of Somalia in MogadishuSomalia. IOSR Journal of Humanities and Social Science, 23(3), 73-80.
Moradi, F., & Amiripour, P. (2017). The prediction of the students’ academic underachievement in mathematics using the DEA model: A developing country case study. European Journal of Contemporary Education, 6(3). DOI 10.13187/ejced.2017.3.432. DOI: https://doi.org/10.13187/ejced.2017.3.432
Negash, T. (2006). Education in Ethiopia: From crisis to the brink of collapse. Nordiska Afrikainstitutet, 33.
Olani, Aboma. (2009). Predicting First Year University Students’ Academic Success. Electronic Journal of Research in Educational Psychology, 7(3). DOI: https://doi.org/10.25115/ejrep.v7i19.1351
Petrusevich, D.A. (2020). The impact of e-learning and social parameters on students’ academic performance. Science for Education Today, 10(6), 143-161. Retrieved from: https://www.elibrary.ru/item.asp?id=44478886. DOI 10.15293/2658-6762.2006.08. DOI: https://doi.org/10.15293/2658-6762.2006.08
Saud, Wafa. (2021). Success factors at university from students’ perspective. Technium Social Sciences Journal, 16, 52-61. Retrieved from: www.techniumscience.com https://www.researchgate.net/publication/349223588_Success_factors_at_university_from_students'_perspective. DOI: https://doi.org/10.47577/tssj.v16i1.2359
Talan, T., & Gulsecen, S. (2019). The effect of a flipped classroom on students’ achievements, academic engagement and satisfaction levels. Turkish Online Journal of Distance Education, 20(4), 31-60. DOI 10.17718/tojde.640503. DOI: https://doi.org/10.17718/tojde.640503
Thawabieh, Ahmad M. (2016). Factors Affecting University Students’ Achievement. Journal of Education, Society and Behavioural Science, 14(4), 1-11. DOI: https://doi.org/10.9734/BJESBS/2016/23334
Norhidayah, Ali, Кamaruzaman, Jusoff, Syukriah, Ali, & Najah, Mokhtar. (2009). The Factors Influencing Students’ Performance at Universiti Teknologi Mara Kedah, Malaysia. Management Science and Engineering, 3(4), 81-90.
Wong, M.D., Strom, D., Guerrero, L.R., Chung, Paul J., Desiree, Lopez, Arellano, Katherine, & Dudovitz, Rebecca N. (2017). The Role of Social-Emotional and Social Network Factors in the Relationship Between Academic Achievement and Risky Behaviors. Acad. Pediatr, 17(6), 633-641. DOI 10.1016/j.acap.2017.04.009. DOI: https://doi.org/10.1016/j.acap.2017.04.009
UNESCO. (2004). Report on the development of education in Ethiopia to the UNESCO forty-seven session of the international conference on education. Geneva, Switzerland. Retrieved from: http://www.ibe.unesco.org/International/ICE47/English/Natreps/reports/ethiopia_ scan.pdf.
Wagaw, Teshome G. (2001). African Higher Education in Collaboration to Respond to Contemporary Development Imperatives’. Equity & Excellence in Education, 34(3), 54-55. DOI: https://doi.org/10.1080/1066568010340307
Hidajat, H.G., Hanurawan, F., Chusniyah, T., & Rahmawati, H. (2020). Why i’m bored in learning? Exploration of students’ academic motivation. International Journal of Instruction, 13(3), 119-136. DOI 10.29333/iji.2020.1339a. DOI: https://doi.org/10.29333/iji.2020.1339a
World Bank. (2005). Education in Ethiopia: Strengthening the foundation for sustainable progress. Washington, DC: The World Bank. DOI: https://doi.org/10.1596/978-0-8213-6226-6
Yigermal, Moges Endalamaw. (2017). The Determinants of Academic Performance of under Graduate Students: In the Case of Arba Minch University Chamo Campus. Advances in Sciences and Humanities, 3(4), 35-42. DOI: https://doi.org/10.11648/j.ash.20170304.12
Živčić-Bećirević, I., Smojver-Ažić, S., & Martinac Dorčić, T. (2017). Predictors of university students’ academic achievement: A prospective study. Drustvena Istrazivanja: Journal for General Social Issues, 26(4), 457-476. DOI 10.5559/di.26.4.01. DOI: https://doi.org/10.5559/di.26.4.01
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Медична освіта
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.