ВИКОРИСТАННЯ СИМУЛЯЦІЙНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ У ВИВЧЕННІ ДИСЦИПЛІНИ «АКУШЕРСТВО ТА ГІНЕКОЛОГІЯ»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.3.14047

Ключові слова:

медична освіта, симуляційне навчання, студент

Анотація

Симуляція в медичній освіті – сучасна технологія навчання та оцінки практичних навичок, умінь і знань, заснована на реалістичному моделюванні, імітації клінічної ситуації або окремо взятої фізіологічної системи, для чого можуть використовуватися біологічні, механічні, електронні та віртуальні (комп’ютерні) моделі. Метою роботи було проведення аналізу сучасних можливостей організації симуляційного навчання при вивченні дисципліни «Акушерство та гінекологія» в умовах симуляційного центру. Симуляційне навчання є ефективним інструментом для вдосконалення теоретичних і клінічних навичок і дозволяє студентам розвивати ключові клінічні компетенції, особливо ті, яких важко досягти під час стажування або в умовах з обмеженим досвідом навчання, спілкування, командну роботу та критичне мислення.

Для опрацювання практичних навичок, окрім медичного обладнання, можливе використання сучасних електронних підручників, навчальних посібників, анатомічних моделей, фантомів – тренажерів практичних навичок, манекенів, палат інтенсивної терапії. Отже, симуляційний досвід забезпечує ефективний підхід до викладання та навчання, оскільки дозволяє студентам стати активними та повністю залученими в безпечному та контрольованому середовищі.

Для повноцінного оволодіння практичної майстерності навчальні посібники повинні максимально реалістично імітувати патологічний стан пацієнта та клінічну ситуацію. За цих умов дії майбутнього лікаря виконуються в ситуації, що імітує реальну, з використанням спеціальних засобів. З метою забезпечення впровадження новітніх інтерактивних технологій навчання у медичному закладі вищої освіти створюються симуляційні центри, в умовах яких відбувається відтворення реального процесу діяльності лікаря, що дозволяє у студентів систематизувати теоретичні знання та сформувати необхідні професійні вміння командної роботи. Симуляції також приносять користь викладачам, надаючи їм кращу можливість оцінювати студентів у безпечному середовищі.

Посилання

Artiomenko, V.V. (2015). Efektyvnist symulyatsiynykh metodiv navchannya [Effectiveness of simulation training methods]. Zhurnal upravlinnya zakladom okhorony zdorovya – Journal of health care facility management, 6, 70-76 [in Ukrainian].

Artіomenko, V.V. (2014). Rol symulyatsiynoho navchannya u pidvyshchenni yakosti medychnoyi dopomohy [The role of simulation training in improving the quality of medical care]. Zhurnal upravlinnya zakladom okhorony zdorovya – Journal of health care facility management, 12, 40-48 [in Ukrainian].

Bulavenko, O.V., & Balabueva, S.V. (2015). Osoblyvosti vykladannya akusherstva ta hinekolohiyi v umovakh reformuvannya vyshchoyi medychnoyi osvity ta pobudovy novoyi systemy okhorony zdorovya v Ukrayini na period 2015–2025 rr. [Peculiarities of teaching obstetrics and gynecology in the conditions of reforming higher medical education and building a new health care system in Ukraine for the period 2015–2025]. Problemy ta perspektyvy vyshchoyi medychnoyi shkoly u rozrobtsi ta realizatsiyi natsionalnoyi stratehiyi pobudovy novoyi systemy okhorony zdorovya v Ukrayini na period 2015–2025 rr. – Problems and prospects of the higher medical school in the development and implementation of the national strategy of building a new health care system in Ukraine for the period 2015–2025: Abstracts of academic reports. (pp. 16-17). Vinnytsia [in Ukrainian].

Dushyk, L.M., Mykhailychenko, V.E., & Tsivenko, O.I. (2021). Symulyatsiyne navchannya u pidhotovtsi maybutnikh likariv yak sposib rozvytku yikhnoho praktychnoho dosvidu [Simulation training in the training of future doctors as a way of developing their practical experience]. Teoriya i praktyka upravlinnya sotsialnymy systemamy – Theory and practice of managing social systems, 3, 80-91 [in Ukrainian].

Artiomenko, V.V., Novikov, D.A., Yehorenko, O.S., & Semenchenko, S.S. (2015). Efektyvnist symulyatsiynykh metodiv navchannya [Effectiveness of simulation teaching methods]. Upravlinnya zakladom okhorony zdorovya – Management of the health institution, 6, 70-76 [in Ukrainian].

Boychuk, T.M., Gerush, I.V., Khodorovskyi, V.M., Koloskova O.K., & Marusyk, U.I. (2018). Efektyvnist symulyatsiynykh stsenariyiv v optymizatsiyi praktychnoyi pidhotovky studentiv u zakladi vyshchoyi medychnoyiosvity Ukrayiny [The effectiveness of simulation scenarios inoptimizing the practical training of students in the institution of higher medical education of Ukraine]. Medychna osvita – Medical Education, 2, 50-55 [in Ukrainian].

Malanchyn I.M., Malanchuk, L.M., Martyniuk, V.M., & Lymar, L.Ye. (2019). Implementatsiya symulyatsiynoho navchannya v obyektyvnyy strukturovanyy klinichnyy ispyt dlya studentiv medychnoho fakultetu na kafedri akusherstva ta hinekolohiyi [Implementation of simulation training in an objective structured clinical exam for students of the Faculty of Medicine at the Department of Obstetrics and Gynecology]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 93-97 [in Ukrainian].

Kovalyova, O. (2019). Vprovadzhennia symuliatsiinykhtekhnolohii navchannia v medychnu osvitu [Implementation simulation technologies in medical education]. Neperevna profesiina osvita: Teoriia i praktyka – Continuing Professional Education: Theory and Practice, 1, 36-41. DOI 10.28925/1609-8595.2019.1.3641 [in Ukrainian].

Kozlovska, I.M., Kolotylo, O.B., & Kulachek, Y.V. (2022). Perevahy symulyatsiynoho navchannya u vidpratsyuvanni praktychnykh navychok i manipulyatsiy maybutnikh likariv [Advantages of simulation training in practicing practical skills and manipulations of future doctors]. Bukovynskyy medychnyy visnyk – Bukovyna medical bulletin, 2, 81-85 [in Ukrainian].

Ostafiichuk, S.O. (2021). Formuvannya komunikatyvnykh navychok u studenta-medyka [Formation of communicative skills in a medical student]. Art of Medicine, 2,155-159 [in Ukrainian].

Zakon Ukrainy Pro vyshchu osvitu vid 01.07.2014 r. № 1556-VII [The Law of Ukraine On Higher Education dated 01.07.2014 No. 1556-VІІ]. Retrieved from: http://zakon2. rada.gov.ua/ laws/show/1556-18 [in Ukrainian].

Artiomenko, V.V., Semchenko, S.S., Yegorenko, O.S., Novikov, D.A., Karakonstantyn, D.F., & Berlinska, L.I. (2015). Symulyatsiyne navchannya v medytsyni: mizhnarodnyy ta vitchyznyanyy dosvid [Simulation trai­ning in medicine: international and domestic]. Odeskyy medychnyy zhurnal – Odesa Medical Journal, 6, 67-74 [in Ukrainian].

Korda, M.M., Shulgai, A.G., Zaporozhan, S.Y., & Kritsak, M.Yu. (2016). Symulyatsiyne navchannya u medytsyni – skladova chastyna u protsesi pidhotovky likarya-spetsialista [Simulation training in medicine is a component in the process of training a specialist doctor]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 17-20 [in Ukrainian].

Tutchenko, M.I., & Susak, Y.M. (2013). Symulyatsiyni tekhnolohiyi v navchanni studentiv-medykiv praktychnym navychkam [Simulation technologies in teaching practical skills of medical students]. Aktualni problemy suchasnoyi medytsyny – Actual problems of modern medicine, 13(41), 326 [in Ukrainian].

Fira, D.B. (2017). Symulyatsiyne navchannya studentiv yak odyn iz perspektyvnykh metodiv formuvannya ta vdoskonalennya profesiynykh khirurhichnykh navychok u maybutnikh likariv [Simulation training of students as one of the promising methods of formation and improvement of professional surgical skills in future doctors]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 58-61 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-05

Як цитувати

Моцюк, Ю. Б., Остафійчук, С. О., & Басюга, І. О. (2023). ВИКОРИСТАННЯ СИМУЛЯЦІЙНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ У ВИВЧЕННІ ДИСЦИПЛІНИ «АКУШЕРСТВО ТА ГІНЕКОЛОГІЯ». Медична освіта, (3), 73–78. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.3.14047

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ