ТЕСТОВИЙ КОНТРОЛЬ У НАВЧАННІ ІНОЗЕМНИХ МОВ СТУДЕНТІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Т. В. Саварин Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0001-8294-6024
  • М. Я. Кічула Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-1781-2529

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.2.14019

Ключові слова:

тест, тестовий контроль, оцінювання, моніторинг, заклад вищої освіти, студенти, іноземні мови, навчання, освітній процес

Анотація

Анотація. У статті досліджуються ключові характеристики тестів як ефективного методу оцінювання знань у викладанні іноземних мов у закладах вищої освіти. Розглянуто різні форми тестів, що використовуються на різних етапах навчального процесу, та висвітлено переваги їх застосування. Тести забезпечують цінний зворотний звʼязок як для студентів, так і для викладачів, сприяючи об’єктивному оцінюванню рівня володіння мовою та моніторингу прогресу. Вони допомагають підтримувати підзвітність, забезпечують якість освіти та активне навчання. У статті визначено основні форми тестів, що використовуються в освітньому процесі, які варіюються залежно від етапу вивчення мови. Ці форми можуть включати письмові тести, усні іспити, оцінювання розуміння мови на слух і навіть оцінювання на основі проектів. Кожна форма слугує певній меті в оцінюванні різних мовних навичок і компетенцій. Крім того, тести сприяють активному навчанню та залученню студентів. Розв’язування тестів мотивує студентів брати активну участь у вивченні мови, перевіряти та переглядати свої знання, а також прагнути до подальшого вдосконалення. Тести також заохочують студентів брати на себе відповідальність за своє навчання і ставити перед собою досяжні цілі, розвиваючи почуття відповідальності та самомотивації. Отже, використання тестів як методу оцінювання знань у викладанні іноземних мов у закладах вищої освіти має численні переваги. Серед них – структуроване оцінювання, підзвітність, цінний зворотний звʼязок та сприяння активному навчанню. Впроваджуючи тести в навчальний процес, викладачі можуть ефективно оцінювати рівень володіння мовою студентів, відстежувати їхній прогрес і забезпечувати якісний досвід вивчення мови. У статті зроблено висновок, що використання тестів у навчанні іноземних мов у закладах вищої освіти є надзвичайно вигідним як для викладачів, так і для студентів.

Біографія автора

М. Я. Кічула, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

ResearcherID Q-5170-2016

Посилання

Bykonia, O. (2007). Vykorystannia tekstovoho protsesora u navchanni dilovoi anhliiskoi movy [Using a word processor in teaching business English]. Inozemni movy – Foreign Languages, 1, 33-38 [in Ukrainian].

Haluziak, V.M., Smetanskyy, M.I., & Shakhov, V.I. (2021). Pedahohika – Pedagogy. Vinnytsia: Lohos [in Ukrainian].

Moiseiuk, N. (2020). Pedahohika – Pedagogy. Kyiv [in Ukrainian].

Okulicheva, N. (2007). Testovyi kontrol znan uchniv [Test control of students' knowledge]. Anhliiska mova ta literatura – English Language and Literature, 11(165), 28-29 [in Ukrainian].

Chorna, N. (2002). Sutnisni oznaky testiv uspishnosti v pedahohitsi SShA [Essential features of achievement tests in USA pedagogy]. Naukovi zapysky Vinnytskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni M. Kotsiubynskoho. Seriia «Pedahohika i psykholohiia» – Scientific notes of the Vinnytsia State Pedagogical University named after M. Kotsyubynskyi. Series “Pedagogy and Psychology”, 7, 75-80 [in Ukrainian].

Yakubovska, L. (2004). Vykorystannia testiv u navchanni inozemnoi movy kursantiv [The use of tests in teaching foreign language to cadets]. Naukovi zapysky Vinnytskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni M. Kotsiubynskoho. Seriia «Pedahohika i psykholohiia» – Scientific notes of the Vinnytsia State Pedagogical University named after M. Kotsyubynskyi. Series “Pedagogy and Psychology”, 10, 192-196 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-12

Як цитувати

Саварин, Т. В., & Кічула, М. Я. (2023). ТЕСТОВИЙ КОНТРОЛЬ У НАВЧАННІ ІНОЗЕМНИХ МОВ СТУДЕНТІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Медична освіта, (2), 108–113. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.2.14019

Номер

Розділ

КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД У ВИЩІЙ МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ