АНАЛІЗ ЯКОСТІ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ НА КАФЕДРІ МІКРОБІОЛОГІЇ, ВІРУСОЛОГІЇ ТА ІМУНОЛОГІЇ ТЕРНОПІЛЬСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО МЕДИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ І. Я. ГОРБАЧЕВСЬКОГО МОЗ УКРАЇНИ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • Л. Б. Романюк Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-8844-8082

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.2.14016

Ключові слова:

навчальний процес, мікробіологія, вірусологія та імунологія, анкетування, якість освіти

Анотація

Анотація. Якість освіти для підготовки медичних працівників відіграє надзвичайно важливу роль. Дані про ефективність надання освітніх послуг у медичних закладах вищої освіти в умовах карантину досить обмежені, однак зростаючі потреби у медичних працівниках внаслідок епідемії та військових дій змусили медичні навчальні заклади адаптуватися до існуючих умов. Метою нашого дослідження було визначити ступінь повноти інформаційного забезпечення для студентів медичного факультету з мікробіології, вірусології та імунології, активність щодо використання різних джерел інформації та форм надання освітніх послуг для даної категорії здобувачів вищої медичної освіти, вплив дистанційного формату навчання на якість засвоєння матеріалу. Проведено аналіз інформаційних ресурсів із питання дистанційного навчання у медичній сфері, з використанням методу анкетування проведено збір й обробку інформації щодо використання електронної бази кафедри для підготовки студентів до занять, частоти перегляду відеолекцій, забезпечення підручниками та посібниками з дисципліни, методики проведення практичних занять та якості підготовки до ліцензійного іспиту «Крок 1». У результаті проведеного дослідження зʼясували, що зниження якості надання освітніх послуг відзначає приблизно половина студентів (48,15 %), 82,22 % респондентів іноді використовували відеолекції для підготовки до практичних занять, 65,19 % опитаних повною мірою задоволені обсягом та наповненням матеріалів для підготовки, 81,48 % студентів використовують паперові носії для підготовки до занять (підручники, посібники).

Працівники кафедри мікробіології, вірусології та імунології, завдяки отриманим результатам, будуть вдосконалювати та частково змінювати плани проведення практичних занять та лекцій, враховуючи думку здобувачів вищої освіти, для покращення якості навчального процесу.

Посилання

Dubyna, S.O., Khapchenkova, D.S., Bondarenko, S.V., & Fedorova, I.O. (2022). Vykorystannia robochykh zoshytiv yak zasib optymizatsii osvitnoho protsesu na kafedri anatomii liudyny za umov dystantsiinoho navchannia [The use of workbooks as a means of optimizing the educational process at the department of human anatomy under distance learning conditions]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 18-22. DOI 10.11603/m.2414-5998.2022.1.12779.

Yeshchenko, A.V. (2013). Vykorystannia dystantsiinoho navchannia v systemi pisliadyplomnoi osvity: suchasne i maibutnie [The use of distance learning in the system of postgraduate education: present and future]. Problemy bezperervnoi medychnoi osvity ta nauky – Problems of continuous medical education and science, 2, 5-9. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Psmno_2013_2_3.

Kravchuk, I.V. (2015). Vprovadzhennia dystantsiinykh tekhnolohii navchannia v medytsynu ta systemu medychnoi osvity [Implementation of remote learning technologies in medicine and the medical education system]. Zb. nauk. prats spivrobitnykiv NMAPO im. P. L. Shupyka – Coll. of science works of employees of NMAPO named after P. L. Shupyk, 24(1), 615-627. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Znpsnmapo_2015_24(1)__103.

Kuchyn, Yu.L., & Lymar, L.V. (2022). Osnovni pryntsypy orhanizatsii dystantsiinoho navchannia medykiv [Basic principles of the organization of distance education of doctors]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 30-37. DOI 10.11603/m.2414-5998.2022.1.12652.

Melnychuk, I.M. (2014). Aktualnist vykorystannia dystantsiinoho navchannia pry pidhotovtsi medychnykh sester-mahistriv u SShA [The relevance of using distance learning in the training of master's nurses in the USA]. Naukovyi ohliad – Scientific review, 3(2).

Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy vid 08.09.2020 r. № 1115 [Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine dated September 8, 2020 No. 1115]. Retrieved from: http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/RE35224.html.

Ariaiev, M.L., Kaplina, L.Ye., Senkivska, L.I., & Pavlova, V.V. (2020). Pershyi dosvid dystantsiinoho navchannia v medychnykh vuzakh Ukrainy v umovakh COVID-19-karantynu [The first experience of distance learning in medical universities of Ukraine under the conditions of the COVID-19 quarantine]. Zdorovia dytyny – Child's Health, 15(3), 195-199. Retrieved from: http://nbuv.gov .ua/UJRN/Zd_2020_15_3_10. DOI: https://doi.org/10.22141/2224-0551.15.3.2020.204555

Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy Pro zapobihannia poshyrenniu na terytorii Ukrainy hostroi respiratornoi khvoroby COVID-19, sprychynenoi koronavirusom SARS-CoV-2 vid 11.03.2020 r. № 211 [Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine On preventing the spread of the acute respiratory disease COVID-19 caused by the SARS-CoV-2 coronavirus on the territory of Ukraine dated 03/11/2020 No. 211]. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/211-2020-%D0%BF#Text.

Fedchyshyn, N.O., Shulhai A.-M.A., & Krytskyi, T.I. (2022). Didzhytalizatsiia v osviti: sohodennia ta perspektyvy [Digitization in education: present and prospects]. Medychna osvita – Medical Education, 2, 5-11. DOI 10.11603/m.2414-5998.2022.2.13263.

Lymar, L., & Storozhuk, K. (2021). Peculiarities of Distance Medical Learning during the COVID 2019 Lockdown: Practical Experience of Teaching Medical English. Wiadomosci Lekarskie (Warsaw, Poland, 1960), 74(8), 1964-1969. DOI: https://doi.org/10.36740/WLek202108132

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-12

Як цитувати

Романюк, Л. Б. (2023). АНАЛІЗ ЯКОСТІ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ НА КАФЕДРІ МІКРОБІОЛОГІЇ, ВІРУСОЛОГІЇ ТА ІМУНОЛОГІЇ ТЕРНОПІЛЬСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО МЕДИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ І. Я. ГОРБАЧЕВСЬКОГО МОЗ УКРАЇНИ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ. Медична освіта, (2), 68–73. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.2.14016

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ