ПРОБЛЕМА ФОРМУВАННЯ ЦІННОСТЕЙ СТУДЕНТІВ У КОНТЕКСТІ ЗАРУБІЖНОЇ НАУКОВОЇ ДУМКИ

Автор(и)

  • О. М. Христенко Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.2.13849

Ключові слова:

виховання,, цінності,, демократичні цінності,, студенти,, заклади освіти.

Анотація

Анотація. У статті проаналізовано результати наукових розвідок зарубіжних науковців, які вивчають тематику цінностей у середовищі вищої освіти. Йдеться про наукові висновки, що є актуальними для використання у навчально-виховному процесі в українських університетах.

Авторка визначила кілька основних тенденцій дослідження проблеми цінностей у контексті зарубіжної наукової думки: обґрунтування спільної відповідальності закладів освіти, церкви, неурядових організацій та інших суспільних інститутів за формування моральних цінностей молоді; промоція різноманітних форм соціальної активності як вияву прикладного характеру системи цінностей у контексті сучасної зарубіжної педагогіки й освіти; зростання кількості міждисциплінарних досліджень, у яких репрезентовано проблему взаємозалежності фізичного, ментального духовного та соціального благополуччя людини як інтегрованої базової цінності в умовах викликів третього тисячоліття.

Встановлено, що результати досліджень зарубіжних учених підтверджують взаємозв’язок між сприйняттям педагогами мультикультурної компетентності та рівнем сформованості у викладачів демократичних цінностей.

Проаналізовано й узагальнено висновки учених про те, що культурні цінності можуть виступати потужним чинником внутрішньої мотивації студентської молоді до навчання. Особливо, коли в університеті навчаються іноземні студенти і це детермінує необхідність організації навчально-виховного процесу з урахуванням культурних відмінностей і цінностей. Даний підхід не лише сприятиме підвищенню у студентів рівня мотивації до навчальної діяльності, а й забезпечуватиме міжкультурну співпрацю в середовищі закладу вищої освіти.

Підсумовано, що з метою ефективної реалізації індивідуальних цінностей студентів необхідно налагодити системну спів­працю провідних суб’єктів, які мають найбільший вплив на освітній процес. Зокрема, уряд країни може позитивно впливати на культуру закладів освіти шляхом творення і розвитку візії, що передбачає орієнтування адміністрації, викладачів і студентів на максимальні очікування, а високі стандарти є складовою системи цінностей університету.

Посилання

Berges Puyo, J. (2020). A Value and Character Educational Model: Repercussions for Students, Teachers, and Families. Journal of Culture and Values in Education, 4(1), 100-115. DOI 10.46303/jcve.2020.7.

Doğru, M.S., & Demirbaş, I. (2021). The Relationship Between Perceptions of Multicultural Competence and Democratic Values: Examining Science Teachers Working with International Students. Journal of International Students, 11(1), 24-40. DOI 10.32674/jis.v11i1.1356.

Donohue, D.K. (2021). Culture, Cognition, and College: How Do Cultural Values and Theories of Intelligence Predict Students’ Intrinsic Value for Learning? Journal of Culture and Values in Education, 4(1), 1-14. DOI 10.46303/jcve.2020.3.

Friedman, M. (1955). The role of government in education. Solo, R. A. (Ed.). Collected Works of Milton Friedman Project records. Rutgers University Press. Retrieved from: https://miltonfriedman.hoover.org/objects/58044/the-role-of-government-in-education.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-12

Як цитувати

Христенко, О. М. (2023). ПРОБЛЕМА ФОРМУВАННЯ ЦІННОСТЕЙ СТУДЕНТІВ У КОНТЕКСТІ ЗАРУБІЖНОЇ НАУКОВОЇ ДУМКИ. Медична освіта, (2), 80–85. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.2.13849

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ