МЕТОДИ НАВЧАННЯ В СИСТЕМІ ДИДАКТИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ГАЛИЧИНИ ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.1.13837Ключові слова:
особистість, дидактика, дидактична культура, метод, логіка, розумове вихованняАнотація
Анотація. У статті розглядаються актуальні питання методів навчання. Схарактеризовано особливості визначення поняття «дидактична культура». На основі праць авторів навчальних посібників з дидактики розглядаються проблеми поєднання основ педагогіки та філософії, зокрема вивчення основ логіки майбутніми вчителями. Особлива увага звертається на підручник М. Барановського, який багаторазово перевидавався й користувався популярністю серед фахівців. Адже саме книги з дидактики є основою для професійної підготовки, діяльності, підвищення кваліфікації вчителів. Студенти знайомляться з їх змістом, і авторські підходи стають пріоритетними в подальшій професійній діяльності. Підкреслена важливість врахування досвіду минулих років, переваг і недоліків розвитку дидактичних систем. Окреслено перспективи подальших досліджень. Важливим завданням для фахівців з історії педагогіки є підготовка хрестоматій з історії дидактики. Необхідна серія монографічних досліджень, присвячених пошуку закономірностей розумового виховання розвитку змісту, форм, методів навчання від початкової школи до університетів. Сучасна компаративістика наближається до пошуку порівняльних характеристик розвитку дидактичних систем, щоб на основі принципу новаторства виокремити досягнення мислителів минулих років, їх вплив на сьогодення. Визначення експертами римського клубу як пріоритетного завдання розвитку «інтегрального мислення» передбачає необхідність поєднання передового досвіду минулого і сучасності, а також системної оцінки досягнень представників усіх наук, у центрі яких особистість. На часі поява нового покоління підручників з дидактики, автори яких врахують досягнення попередників і запропонують якісно нові підходи до моделювання розумового виховання, засад особистісного розвитку, педевтології.
Посилання
Bilous, O.S. (2013). Formuvannya dydaktychnoyi kultury maibutnogo vykladacha vyshhoyi shkoly [Formation of the didactic culture of the future teacher of the higher school]. Naukovyj visnyk Pivdennoukrayinskoho nacionalnoho universytetu im. K. D. Ushyskogo – K. D. Ushinskyy Scientific Bulletin of the South Ukrainian National University, 7-8, 167-173 [in Ukrainian].
Vykhrushh, A.V., Gavryshchak, I.I., & Hnatyshyn, S.I. (2022). Profesiina linрvodydaktyka v konteksti osobys¬tisnoyi paradygmy [Professional language didactics in the context of the personal paradigm]. Ternopil: TNMU [in Ukrainian].
Hryniov, V.Y. (2003). Formuvannya dydaktychnoyi kultury maibutnioho vchytelia [Formation of the didactic culture of the future teacher]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kharkiv [in Ukrainian].
Zavhorodnia, T.K. (2000). Rozvytok teoriyi i praktyky navchannya v Galychyni (1919–1939 roky) [Development of the theory and practice of education in Halychyna (1919–1939). Extended abstract of Doctor’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].
Klachko, V., & Plaksin, A. (2009). Dydaktychna kultura vykladacha vyshhogo navchalnogo zakladu MVS u psyxologo-pedagogichnyx doslidzhennyax: problemnyj aspekt [Didactic culture of a teacher of a higher educational institution of the Ministry of Internal Affairs in psychological and pedagogical research: a problematic aspect]. Visnyk Akademiyi upravlinnya MVS – Bulletin of the Academy of Internal Affairs Management, 2, 164-173 [in Ukrainian].
Konyskyi, G. (1743). Pokhvala lohitsi [Praise of logic]. Retrieved from: http://litopys.org.ua/old18/old18_08.htm [in Ukrainian].
Plaksin, A. (2015). Dydaktyсhna kultura yak naukovyj fenomen, jogo struktura ta sutnisni kharakterystyky [Didactic culture as a scientific phenomenon, its structure and essential characteristics]. Osvitolohiya, Oświatologia – Education, 4, 126-130 [in Ukrainian].
Plaksin, A.A. (2018). Osoblyvosti rozvуtku dydak¬tych¬noyi kultury` maibutnikh vykladachiv zakladiv vyshhoyi osvity MVS Ukrayiny [Features of the development of didactic culture of future teachers of higher education institutions of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine ]. Molodyj vchenyi – A Young Scientist, 4, 296-300 [in Ukrainian].
Plaksin, A.A. (2018). Sutnisni kharakterstyky dydaktychnoyi kultury maibutnikh vykladachiv zakladiv vyshchoyi osvity MVS Ukrayiny [Essential characteristics of the didactic culture of future teachers of higher education institutions of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine]. Molod i rynok – Youth and the Market, 3, 52-57. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2018_3_12 [in Ukrainian].
Faulz, Dzhon (2003). Aristos [The Aristos]. Vinnytsia: PP «Vydavnytstvo «Tezys» [in Ukrainian].
Baranowski, M. (1909). Dydaktyka uzupełniona “zasadami logiki” dla użytku seminariów nauczycielskich i nauczycieli szkół ludowych. Warszawa.
Możdzień, S. (2003). Baranowski Mieczysław Tytus. Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku. Warszawa.
Szulakiewicz, W. (1996). Polskie podręcznikido dydaktyki w Galicji w latach 1860–1914. Galicja i jejdziedzictwo. Rzeszów: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Медична освіта
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.