ОПТИМІЗАЦІЯ ПІСЛЯДИПЛОМНОГО НАВЧАННЯ НА КАФЕДРІ ТЕРАПІЇ І СІМЕЙНОЇ МЕДИЦИНИ В РОЗРІЗІ РЕФОРМИ ІНТЕРНАТУРИ

Автор(и)

  • В. Р. Микуляк Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-9907-9569
  • О. І. Левчик Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0001-8398-492X
  • Д. В. Жегестовська Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0001-6305-4143

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.1.13836

Ключові слова:

післядипломна освіта, симуляційне навчання, оптимізація, лікарі-інтерни, практичні навички

Анотація

Анотація. Зважаючи на реформування галузі післядипломної освіти та суттєве скорочення очної частини навчання, стратегія підготовки лікарів-інтернів потребує перегляду, оптимізації, а також реорганізації навчального процесу. З цією метою на базі кафедри терапії і сімейної медицини факультету післядипломної освіти було запроваджено ряд нововведень, які дозволяють у стислі терміни узагальнити та доповнити досвід, отриманий лікарями-інтернами на базі заочного циклу інтернатури. Особлива увага приділяється обговоренню чергувань інтернів, а також аналізу складних клінічних випадків, які вони опрацьовують і представляють на внутрішньокафедральних клінічних конференціях. Поряд із засвоєнням теоретичних знань не менш важливою є їх інтеграція в практичну діяльність з основним фокусом на провідні компетентності. Одним із найефективніших способів засвоєння практичних навичок є навчання в симуляційних центрах. Відпрацювання окремих маніпуляцій, надання невідкладної допомоги, вивчення основних принципів комунікації при взаємодії зі стандартизованими пацієнтами дозволяють не лише засвоїти основні алгоритми, а й проаналізувати помилки та складнощі, які виникають у ході роботи в безпечному середовищі та з підтримкою викладача. Таким чином, широке впровадження сучасних технологій викладання дозволяє оптимізувати навчальний процес та забезпечити кваліфіковану підготовку лікарів-інтернів.

Посилання

Boychuk, A.V., Shadrina, V.S., & Khlibovska, O.I. (2022). Yakisna pidhotovka likariv-interniv i kursantiv na kafedri akusherstva ta hinekolohii FPO – vymoha suchasnosti [Quality training of interns and cadets at the department of obstetrics and gynecology of faculty of postgraduate ducation – a modern requirement]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 68-73 [in Ukrainian].

Korda, M.M., Shulhai, A.H., Mashtalir, A.I., & Chornomydz, A.V. (2021). Dystantsiine navchannia – vymushenyi zakhid chy vymoha chasu (na prykladi Ternopilskoho natsionalnoho medychnoho universytetu imeni I. Ya. Horbachevskoho MOZ Ukrainy)? [Is distance learning a compulsory measure or a demand of our time (the case of І.Horbachevsky Ternopil national medical university)?]. Medychna osvita – Medical Education, 2, 35-40 [in Ukrainian].

Parubchak, I.O., & Radukh, N.B. (2021). Realiza¬tsiia derzhavnoi polityky u haluzi okhorony zdorovia v period vyklykiv pandemii COVID-19 v Ukraini [Implemen¬tation of state health policy during the challenges of the COVID-19 pandemic in Ukraine]. Vcheni zapysky Tavriyskoho natsionalnoho universytetu imeni V. І. Vernadskoyo. Seriya «Derzgavne upravlinnia» – Scientific Notes of Vernadsky Taurida National University. Series “Public Administration”, 3, 2-46 [in Ukrainian].

Prymirna prohrama pidhotovky v internaturi [Exemplary internship training program]. Nakaz Ministerstva ohorony zdorov’ia Ukrainy vid 14.07.2022 r. № 1219 – Order of the Ministry of Health of Ukraine dated 14.07.2022 No. 1219 [in Ukrainian].

Pro vnesennia zmin do nakazu Ministerstva okhorony zdorov’ia Ukrainy vid 22 chervnia 2021 r. № 1254 vid 16.03.2022 r. [Order of the Ministry of Health of Ukraine On Amendments to the Order of the Ministry of Health of Ukraine of June 22, 2021 No. 1254 dated 16.03.2022 No. 493] [in Ukrainian].

(2021). Nakaz Ministerstva ohorony zdorov’ia Ukrainy Pro zatverdzhennia Polozhennia pro internaturu ta vtorynnu likarsku (provizorsku) spetsializatsiiu vid 20.06.2021 r. № 1254 [Order of the Ministry of Health of Ukraine On Approval of the Regulation on Internship and Secondary Medical (Pharmaceutical) Specialization dated 22.06.2021 No. 1254] [in Ukrainian].

Tantsiura, L.D., Kyselova, I.V., & Biliaiev, A.V. (2020). Audyt otsinky likariamy dystantsiinoi formy navchannia na etapi pisliadyplomnoi osvity [Audit of doctor’s evaluation of distance learning at the postgraduate education stage]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 100-104 [in Ukrainian].

Chubiі, I. (2021). Kompetentnisnyi pidkhid yak chynnyk profesiinoho stanovlennia fakhivtsiv u systemi vyshchoi medychnoi osvity [Сompetence approach as a factor of professional formation of professionals in the system of higher medical education]. Osvitni obrii – Educational Horizons, 2, 86-89 [in Ukrainian].

O’Doherty, D., Dromey, M., Lougheed, J., Hannigan, A., Last, J., & McGrath, D. (2018). Barriers and solutions to online learning in medical education–an integrative review. BMC Medical Education, 18(1), 1-11. DOI: https://doi.org/10.1186/s12909-018-1240-0

Fedchyshyn, N.O., Shulhai, A.-M.A., & Krytskyi, T.I. (2022). Digitization in education: present and prospects. Medychna osvita – Medical Education, 2(96), 5-11. DOI 10.11603/m.2414-5998.2022.2.13263.

Pan, D., & Rajwani, K. (2021). Implementation of simulation training during the COVID-19 pandemic: a New York hospital experience. Simulation in Healthcare, 16(1), 46. DOI: https://doi.org/10.1097/SIH.0000000000000535

(2019). Vectors of Digital Transformation. Digital Government Review of Brazil: Towards the Digital Transformation of the Public Sector; OECD. Paris. France. Retrieved from: https://www.sipotra.it/wp-content/uploads/2019/03/VECTORS-OF-DIGITAL-TRANSFORMATION.pdf.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-10

Як цитувати

Микуляк, В. Р., Левчик, О. І., & Жегестовська, Д. В. (2023). ОПТИМІЗАЦІЯ ПІСЛЯДИПЛОМНОГО НАВЧАННЯ НА КАФЕДРІ ТЕРАПІЇ І СІМЕЙНОЇ МЕДИЦИНИ В РОЗРІЗІ РЕФОРМИ ІНТЕРНАТУРИ. Медична освіта, (1), 126–131. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.1.13836

Номер

Розділ

РЕФОРМУВАННЯ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ