МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ У СТУДЕНТІВ НАВИЧОК НАПИСАННЯ КЛІНІЧНОГО ДІАГНОЗУ ЛАТИНСЬКОЮ МОВОЮ

Автор(и)

  • Г. Б. Паласюк Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-0754-6394
  • Б. М. Паласюк Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-7684-8214

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.1.13831

Ключові слова:

медична термінологія, клінічний діагноз, студент, методи навчальної діяльності

Анотація

Анотація. У статті здійснено комплексне дослідження проблеми формування у студентів-медиків навичок написання клінічного діагнозу. Зазначено, що сучасний етап розвитку методики викладання латинської мови та медичної термінології студентам медичних закладів вищої освіти характеризується високим рівнем вимог до професійної направленості навчального процесу. Наголошено, що формулювання діагнозу, стандартизація його написання латинською мовою є актуальною проблемою у професійній діяльності сучасного лікаря. Акцентовано, що діагноз можна умовно поділити на дві частини: головну і додаткову. У процесі дослідження охарактеризовано структуру першої частини складного діагнозу, проаналізовано кожен із трьох її розділів. Запропоновано клінічні вирази, які вживаються при формулюванні діагнозів. Підкреслено, що найбільшою перешкодою на шляху активного оволодіння медичною термінологією є механічне та пасивне запам’ятовування термінів. Запропоновано використання методів діяльності, які сприяють активізації пізнавальної діяльності студента в процесі вивчення нового лексичного та граматичного матеріалу, необхідного для формування навичок написання діагнозу латинською мовою.

Біографії авторів

Г. Б. Паласюк, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

ResearcherID B-9944-2017

Б. М. Паласюк, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

ResearcherID B-3382-2016
Scopus Author ID 57201357613

Посилання

Vashchenko, H.H. (1997). Zahalni metody navchannya: pidruchnyk dlya pedahohiv [General teaching methods]. Kyiv: Ukrainian Publishing Union [in Ukrainian].

Zakaliuzhnyi, M., Andreichyn, M., & Komarovskyi, P. (2017). Klinichna latyna z anhliiskymy ta ukrainskymy vidpovidnykamy [Latin clinical terminology with English and Ukrainian correspondences]. Ternopil: TDMU [in Ukrainian].

Palasyuk, H.B., Savaryn, T.V., & Fedchyshyn, N.O. (2020). Latynska mova ta medychna terminolohiya [Latin language and medical terminology]. Ternopil: TDMU [in Ukrainian].

Palasyuk, B. (2021). Mizhdystsyplinarna intehratsiya – osnova profesiynoyi spryamovanosti navchannya u vyshcho-mu medychnomu navchalnomu zakladi [Interdiscip¬linary integration is the basis of the professional orientation of education in a higher medical educational institution]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 42-46 [in Ukrainian].

Petrukh, L.I., & Holovko, I.M. (2012). Ukrainsko-latynsko-anhliiskyi medychnyi entsyklopedychnyi slovnyk [Ukrainian-Latin-English medical encyclopedic dictionary]. Kyiv: Medicine [in Ukrainian].

Palasyuk, H.B., & Kolodnytska, O.D. (2020). Ethymological Aspects of Developing future physicians’ terminological Competence as a pedagogical Problem. Medychna osvita – Medical Education, 2, 104-108.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-10

Як цитувати

Паласюк, Г. Б., & Паласюк, Б. М. (2023). МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ У СТУДЕНТІВ НАВИЧОК НАПИСАННЯ КЛІНІЧНОГО ДІАГНОЗУ ЛАТИНСЬКОЮ МОВОЮ. Медична освіта, (1), 98–103. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.1.13831

Номер

Розділ

КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД У ВИЩІЙ МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ