ВПЛИВ РОБОТИ СТУДЕНТІВ В ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНИХ ОПЕРАЦІЙНИХ НА ЗАСВОЄННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ З КЛІНІЧНОЇ АНАТОМІЇ ТА ОПЕРАТИВНОЇ ХІРУРГІЇ
DOI:
https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.1.13829Ключові слова:
клінічна анатомія та оперативна хірургія, навчальний матеріал, засвоєнняАнотація
Анотація. Сьогодні в медичній освіті постійно йде пошук нових технологій, навчання, розробка ефективних навчальних програм, які дозволять істотно покращити підготовку висококваліфікованих спеціалістів з якісно новим ступенем сучасних медичних знань. Мета дослідження – вивчити вплив роботи студентів медичного факультету в експериментальних операційних на засвоєння навчального матеріалу з клінічної анатомії та оперативної хірургії. Досліджено вплив роботи студентів-медиків в експериментальних операційних на засвоєння навчального матеріалу з клінічної анатомії та оперативної хірургії. Встановлено, що студенти, в яких не було пропусків практичних занять у навчальних операційних, засвоювали навчальну дисципліну найкраще, що підтверджувалося відсотком відмінних і добрих оцінок та якісною успішністю. Засвоєння навчального матеріалу з клінічної анатомії та оперативної хірургії найгіршим виявилося у студентів, які з поважних причин пропустили половину практичних занять, що проводилися в операційних.
Отримані результати проведеного дослідження свідчать, що регулярне та систематичне проведення практичних занять зі студентами медичного факультету в експериментальних операційних дозволяє досконало освоїти необхідні практичні навички, сприяє інтенсифікації навчального процесу, розвиває ініціативність, елементи творчості та самостійності при вирішенні нестандартних завдань, стимулює студента систематично звертатися за необхідною для навчання інформацією і сприяє суттєвому покращанню засвоєння клінічної анатомії та оперативної хірургії.
Посилання
Hnatyuk, M.S., Slabyy, O.B., Tatarchuk, L.V., & Kritsak, M.Yu. (2020). Alhorytmy vykonannya praktychnykh navychok iz klinichnoyi anatomiyi ta operatyvnoyi khirurhiyi [Algorithms for performing practical skills in clinical anatomy and operative surgery]. Ternopil: Ukrmedknyha [in Ukrainian].
Grzhibovsky, A.I., Ivanov, O.V., & Gorbatova, M.A. (2016). Sravnennia kolichestvennych dannych dvuch parnych vyborok s ispolzovanijm programnogo obespechenia Statistica i SPSS; parametricheskie and neparametricheski criteria [Comparison of Quantitative Data of Two Paired Samples Using Statistica and SPSS Software: Parametric and Nonparametric Tests]. Nauka i zdrovokhranenie – Science and Health, 3, 5-25 [in Ukrainian].
Zaporozhan, V. M., & Ariaiev, M.L. (2013). Bioetyka ta biobezpeka [Bioethics and biosafety]. Kyiv: Zdorovia [in Ukrainian].
Hnatyuk, M.S., Slabyy, O.B., Tatarchuk, L.V., & Pokhodun, K.A. (2020). Zasvoyennya likaryamy praktychnykh navychok z endoskopichnoyi khirurhiyi [Acquisition by doctors of practical skills in endoscopic surgery]. Medychna osvita – Medical Education, 2, 46-49 [in Ukrainian]. DOI: https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.2.11148
Volosovets, A.O., Slonetskyy, B.I., & Zozulya, I.S. (2019). Praktychni navyky dlya likariv na kafedri medytsyny nevidkladnykh staniv: optymizatsiya metodyky vykladannya [Practical skills for doctors at the department of emergency medicine: optimization of teaching methods]. Medychna osvita – Medical Education, 3, 71-73 [in Ukrainian].
Andreychyn, M.A., Ivakhiv, O.L., & Vyshnevska, N.Yu. (2018). Praktychni navychky dlya studentiv medychnoho fakulʹtetu na kafedri infektsiynykh khvorob z epidemiolohiyeyu: novi pidkhody ta optymizatsiya navchannia [Practical skills for students of the Faculty of Medicine at the Department of Infectious Diseases with Epidemiology: new approaches and optimization of training]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 19-21 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Медична освіта
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.