ОКРЕМІ АСПЕКТИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ МЕДИЧНОЇ ГАЛУЗІ В УМОВАХ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • Л. В. Кравчук Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України
  • Т. Б. Кадобний Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-9150-2051
  • А. Т. Бучко Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.1.13827

Ключові слова:

вища освіта, змішане навчання, програмні результати навчання, медичний заклад вищої освіти, здобувач вищої освіти

Анотація

Анотація.  Обґрунтовано, що одним із ефективних способів підвищення якості освіти є досягнення програмних результатів навчання в процесі підготовки здобувачів вищої медичної освіти в умовах змішаного навчання. Досліджено окремі особливості модернізації навчального процесу у медичних закладах вищої освіти під час підготовки майбутніх фахівців медичної галузі. Розглянуто окремі аспекти вдосконалення форм, засобів і способів формування навичок та вмінь із гуманітарних дисциплін у ході підготовки студентів-медиків і набуття ними загальних та фахових компетентностей. Виділено позитивні риси змішаної форми навчання, де майбутні фахівці медичної галузі мають принаймні певний контроль над тим, коли, де і як вони працюють, використовуючи технології для персоналізації та методичні рекомендації до практичного заняття чи їх самостійної роботи. Означене забезпечує інтегрований досвід навчання, тобто дистанційна й очна форми навчання сутнісно вирівнюються. З’ясовано, що основним завданням викладачів в організації навчального процесу на теоретичній кафедрі в умовах онлайн-навчання є пошук нових освітніх технологій, які сприяють становленню професійної ідентичності майбутніх фахівців медичної галузі, розвит­ку їх професійної компетентності на засадах міждисциплінарної інтеграції й умінь швидко вирішувати проблемні ситуації. Доведено, що застосування кейс-методу поряд з іншими освітніми технологіями забезпечує належну організацію навчального процесу викладачем теоретичних дисциплін у медичному закладі вищої освіти. Оскільки досягнення програмних результатів навчання в умовах змішаного навчання вимагає від викладача комплексного підходу до викладання навчальної дисципліни (виявлення актуальної проблематики, цільовова оцінка потреб, формулювання цілей і завдань навчання, вибір освітніх стратегій, впровадження, оцінка та зворотний зв’язок; адаптація означеного до онлайн-навчання). З’ясовано, що впровадження змішаної форми навчання у медичних закладах вищої освіти вимагає динамічної розробки нових засобів і механізмів із приводу організації освітнього процесу.

Посилання

Kalynyuk, N.M. (2018). Implementatsiya mizhnarodnykh ta yevropeyskykh osvitnikh standartiv u systemu realizatsiyi derzhavnoyi osvitnoyi polityky: harmonizatsiya osvitnioho prostoru u formuvanni profesiynoyi kompetentnosti maybutnikh fakhivtsiv [Implementation of international and European educational standards in the system of implementation of the state educational policy: harmonization of the educational space in the formation of professional competence of future specialists]. Visnyk Natsionalnoyi akademiyi Derzhavnoyi prykordonnoyi sluzhby Ukrayiny – Bulletin of the National Academy of the State Border Service of Ukraine, 3(14), 243-256 [in Ukrainian].

Kalynyuk, N.M., Humenna, N.V., & Kadobnyy, T.B. (2022). Osoblyvosti dosyahnennya prohramnykh rezultativ navchannya v protsesi pidhotovky zdobuvachiv vyshchoyi medychnoyi osvity [Peculiarities of achieving program learning outcomes in the process of training students of higher medical education]. Inzhenerni ta osvitni tekhnolohiyi – Engineering and Educational Technologies, 10(3), 43-51 [in Ukrainian]. DOI: https://doi.org/10.30929/2307-9770.2022.10.03.04

Melnychuk, I.M., & Yastremska, S.O. (2019). Perevahy samoosvitnioyi diyalnosti maybutnikh mahistriv medsestrynstva v umovakh dystantsiynoho navchannya [Advantages of self-educational activities of future nursing masters in the conditions of distance learning]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 96-101 [in Ukrainian].

Melnychuk, I.M., Fedirchyk, T.D., & Kalynyuk, N.M. (2019). Sutnist osvity yak sotsialnoyi tsinnosti [The essence of education as a social value]. Visnyk Natsionalnoyi akademiyi Derzhavnoyi prykordonnoyi sluzhby Ukrayiny – Bulletin of the National Academy of the State Border Service of Ukraine, 1. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadped_2019_1_7. [in Ukrainian].

Shulhay, A.H., Fedonyuk, L.Ya., Mudra, A.Ye., & Oleshchuk, O.M. (2018). Mizhdystsyplinarna intehratsiya yak skladova problemno-oriyentovanoho navchannya u medychnomu universyteti [Interdisciplinary integration as a component of problem-oriented learning at a medical university]. Medychna osvita – Medical Education, 4(80), 113-116 [in Ukrainian]. DOI: https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.4.9342

Rohalskyy, I.O., & Kalynyuk, N.M. (2018). Osoblyvosti vykladannya medychnoho prava dlya studentiv-medykiv [Peculiarities of teaching medical law for medical students]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 46-49 [in Ukrainian].

Fedchyshyn, N.O. (2019). Inshomovna hramatychna kompetentnist yak skladova pidhotovky maybutnioho likarya u konteksti virtualno-navchalnoho seredovyshcha [Foreign language grammatical competence as a component of training a future doctor in the context of a virtual educational environment]. Medychna osvita – Medical Education, 2(82), 114-121 [in Ukrainian].

Anderson, T. (2018). Modes of interaction in distance education: Recent developments and research questions. In: Moore, M.G., Anderson, W.G., (Eds). Handbook of Distance Education. (2nd rev. ed.). Mahwah, NJ: Routledge.

Melnychuk, I., Kalyniuk, N., Humenna, N., Rohalskyi, I., Yastremska, S., Straznikova, I., & Bloshchynskyi, I. (2019). Organization of distance learningon “Nursing” specialty: methodological and legal aspects. International Journal of Applied Exercise Physiology, 8(3.1).

Bloshchynskyi, I., Borakovskyy, L., Prihodko, G., Novikova, T., Moroz, N., & Kalyniuk, N. (2021). The Comparative Analysis of the English and German Term-Formation in the Legislative Documents (Based on the Schengen Border Code). International Journal of Society. Culture and Language, 9(3), 73-81.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-10

Як цитувати

Кравчук, Л. В., Кадобний, Т. Б., & Бучко, А. Т. (2023). ОКРЕМІ АСПЕКТИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ МЕДИЧНОЇ ГАЛУЗІ В УМОВАХ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ. Медична освіта, (1), 59–64. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.1.13827

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ