ДОСВІД СТВОРЕННЯ ВИБІРКОВОЇ ДИСЦИПЛІНИ «ОСНОВИ НЕОНАТОЛОГІЇ» ДЛЯ ПІДГОТОВКИ МАГІСТРІВ ЗІ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ 222 «МЕДИЦИНА» ТА 228 «ПЕДІАТРІЯ»

Автор(и)

  • О. П. Волосовець Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, Київ https://orcid.org/0000-0001-7246-0768
  • І. О. Логінова Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, Київ
  • С. П. Кривопустов Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, Київ
  • О. В. Мозирська Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, Київ https://orcid.org/0000-0001-9936-8304
  • О. Ф. Черній Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, Київ https://orcid.org/0000-0003-2034-2115
  • Т. І. Шевцова Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, Київ https://orcid.org/0000-0003-1884-5987
  • Л. М. Гелескул Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, Київ https://orcid.org/0000-0001-8394-3116

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.1.13819

Ключові слова:

основи неонатології, освітня програма, вибіркова дисципліна

Анотація

Анотація. У статті представлений досвід опорної кафедри педіатрії № 2 Національного медичного університету імені О. О. Богомольця щодо розробки та впровадження у навчальний процес методичного забезпечення вибіркової дисципліни ВБ  5.1. «Основи неонатології» для студентів медичних факультетів закладів вищої медичної освіти 5-го року навчання освітньо-кваліфікаційного рівня «Магістр», кваліфікації «Лікар», галузі знань 22 «Охорона здоров’я», спеціальності 222 «Медицина» та ВБ 5.2. «Основи неонатології» – спеціальності 228 «Педіатрія». У програмі вибіркової дисципліни «Основи неонатології» заплановані 10 тем, що відображають найбільш актуальні питання неонатології.

Розроблена програма та силабус вибіркової дисципліни «Основи неонатології» відповідають стандартам вищої освіти і навчаль­ному плану підготовки магістрів медицини та магістрів педіатрії й базуються на такій її структурі: загальна кількість годин – 90, з них практичні заняття – 30 год, самостійна робота – 60 год. Вид контролю: диференційний залік.

При оцінюванні знань студентів ми застосовували стандартизовані методи контролю, такі, як: тестування, робота із стандартною медичною документацією, структуровані письмові роботи, стандартизований за методикою виконання контроль практичних навичок.

Викладання у навчальному курсі вибіркової дисципліни «Основи неонатології» має сприяти розширенню і поглибленню знань майбутніх сімейних лікарів та педіатрів щодо особливостей перебігу захворювань у неонатальному періоді, оцінки найбільш поширених симптомів і синдромів, які спостерігаються при патології різних органів та систем у новонародженої дитини, удосконаленню компетентностей щодо надання невідкладної допомоги новонародженим.

Біографії авторів

О. П. Волосовець, Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, Київ

Scopus Author ID 57204219098

С. П. Кривопустов, Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, Київ

ResearcherID AAD-1339-2020
Scopus Author ID 57202620713

О. В. Мозирська, Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, Київ

ResearcherID ABA-2634-2021
Scopus Author ID 57218346722

Посилання

Zabolotko, V.M., Rudenko, N.G., & Rudenko, O.V. (2021). Monitorynh yakosti nadannya medychnykh posluh pid chas reformuvannya akushersko-pediatrychnoyi dopomohy naselennyu Ukrayiny u zakladakh okhorony zdorovya, shcho perebuvayut u sferi upravlinnya MOZ Ukrayi¬ny [Monitoring the quality of medical services during the reform of obstetric and pediatric care to the population of Ukraine in health care facilities under the management of the Ministry of Health of Ukraine]. Kyiv: DU «Tsentr medychnoi statystyky MOZ Ukrainy». Retrieved from: https: //www.ukrmedstat@medstat.gov.ua [in Ukrainian].

Volosovets, O.P., Kryvopustov, S.P., Pochynok, T.V., Loginova, I.O., Shevtsova, T.I., Sliusar, N.A., & Korkh, L.M. (2022). Model ekzamenatsiynoyi pediatrychnoyi stantsiyi «Pochatkova ta reanimatsiyna dopomoha novonarodzheniy dytyni» yak komponenty obyektyvnoho strukturovanoho praktychnoho (klinichnoho) ispytu zdobuvachiv stupenya vyshchoyi osvity Mahistr za spetsialnistyu 222 «Medy¬tsyna» haluzi znan «Okhorona zdorovya» [Model of examination pediatric station “Primary and resuscitation care for newborns” as a component of the objective structured practical (clinical) examination for applicants for higher education master’s degree in 222 “Medicine” in the field of knowledge 22 “Health care”]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 43-47. Retrieved from: https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/12940. DOI 10.11603/m.2414-5998.2022.1.12940 [in Ukrainian].

Kanikovskyi, O.E., Zhebel, V.M., Bulat, L.M., Franchuk, S.V., & Makhovskyi, O.L. (2021). Robocha prohrama z dohlyadu za khvorymy za napryamom pidhotovky haluzi znan 22 «Okhorona zdorovya», spetsialnistyu 228 «Pediatriya» [Work program for patient care in the direction of training in the field of knowledge 22 “Health care”, specialty 228 “Pediatrics”]. Retrieved from: https://www.vnmu.edu.ua/downloads/pdf/vp_rp_dogl-hv_pediatr_20220201-105607.pdf [in Ukrainian].

Antipkin, Yu., Znamenska, T., Marushko, R., Dudina, E., Lapshin, V., & Vlasov, O. (2020). Stan medychnoyi dopomohy novonarodzhenym v Ukrayini [The state of medical care for newborns in Ukraine]. Neonatolohiya, khirurhiya ta perynatalna medytsyna – Neonatal Surgery and Perinatal Medicine, 4(38), 5-24. DOI 10.24061/2413-4260.X.4.38.2020.1.

Volosovets, O.P., Kryuchko, T.O., Veselskyi, V.L., Kryvopustov, S.P., Volosovets, T.M., Shatilo, V.Y., & Dudnik, V.M. (2020). Congenital anomalies in children of Ukraine: 25-year monitoring of morbidity and prevalence. Wiad. Lek., 73(10), 2193-2197. PMID: 33310946.

CDC (2022). Preterm Birth. Retrieved from: https://www.cdc.gov/reproductivehealth/maternalinfanthealth/pretermbirth.htm.

WHO (2022). Preterm birth. Retrieved from: https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/preterm-birth.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-10

Як цитувати

Волосовець, О. П., Логінова, І. О., Кривопустов, С. П., Мозирська, О. В., Черній, О. Ф., Шевцова, Т. І., & Гелескул, Л. М. (2023). ДОСВІД СТВОРЕННЯ ВИБІРКОВОЇ ДИСЦИПЛІНИ «ОСНОВИ НЕОНАТОЛОГІЇ» ДЛЯ ПІДГОТОВКИ МАГІСТРІВ ЗІ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ 222 «МЕДИЦИНА» ТА 228 «ПЕДІАТРІЯ». Медична освіта, (1), 15–21. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.1.13819

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ