ІННОВАЦІЇ В КЛІНІЧНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАГІСТРІВ ФІЗИЧНОЇ ТЕРАПІЇ

Автор(и)

  • А. Г. Шульгай Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-2145-5851
  • І. Р. Мисула Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0001-5830-0186
  • Ю. В. Завіднюк Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-4028-0743

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.2.13800

Ключові слова:

освітньо-професійна програма «Фізична терапія», клінічний компонент навчання, клінічна супервізія, оцінювання

Анотація

Анотація. Формування конкурентоспроможного фахівця із клінічним мисленням та інноваційними підходами до надання реабілітаційних послуг, розвиток у нього лідерських якостей, здатність до самостійного прийняття рішень та відповідальність за них – основна мета якісної підготовки фізичного терапевта. Стаття присвячена особливостям клінічного компонента підготовки здобувачів вищої освіти спеціальності 227 «Фізична терапія, ерготерапія», спеціалізації 227.1 «Фізична терапія». Проаналізовано та узагальнено процес внесення змін до освітньо-професійної програми, приділена увага комунікаціям із зовнішніми та внутрішніми стейкхолдерами. Описано елементи модернізації освітньо-професійної програми «Фізична терапія», ключову роль відведено розгляду підходів до процесу клінічного навчання, функціям клінічних супервізорів та координатора клінічного навчання, процесу оцінювання клінічної практики.

Посилання

Kormiltsev, V.V., Lazareva, O.B., Bismak, O.V., Brushko, V.V., & Havreliuk, S.V. (2022). Analiz osvitnikh prohram ta navchalnykh planiv z fizychnoyi terapiyi v krayinakh Yevropy [Analysis of educational programs and curricula in physical therapy in European countries]. Sportyvna medytsyna, fizychna terapiya ta erhoterapiya – Sports medicine, physical therapy and occupational therapy, 2, 93-99 [in Ukrainian].

Hrytsai, N. (2020). Osoblyvosti formuvannya profesiynoyi kulʹtury maybutnikh fakhivtsiv z fizychnoyi terapiyi, erhoterapiyi [Peculiarities of the formation of the professional culture of future specialists in physical therapy, occupational therapy]. Revistă ştiinţifică progresivă, 1, 3-12 [in Ukrainian].

Yezhova, O., Brizhatyi, O., Korol, S., Voropaiev, D., Sytnyk, O., & Brizhata, I. (2021). Yevropeyskyy dosvid pidhotovky fizychnykh terapevtiv: vprovadzhennya novykh mahisterskykh prohram z fizychnoyi terapiyi v Ukrayini [European experience in training physical therapists: implementation of new master's programs in physical therapy in Ukraine]. Naukovyy chasopys NPU im. M.P. Drahomanova – Scientific journal M. Dragomanov National Pedagogical University, 5(136), 54-57 [in Ukrainian].

Lianna, O., & Shuchenko, E. (2020). Komponenty formuvannya profesiynoyi kompetentnosti fakhivtsiv z fizychnoyi terapiyi ta erhoterapiyi [Components of formation of professional competence of specialists in physical therapy and occupational therapy]. Humanizatsiya navchalno-vykhovnoho protsesu – Humanization of the educational process, 1(99), 135-140 [in Ukrainian].

Fastivets, A.V. (2021). Svitovyy dosvid pidhotovky fakhivtsiv fizioterapiyi ta erhoterapiyi [World experience of training specialists in physiotherapy and occupational therapy]. Teoriya ta metodyka navchannya ta vykhovannya – Theory and methods of teaching and education, 51, 156-172 [in Ukrainian].

Chepurna, N. (2020). Profesiyna pidhotovka maybutnikh fakhivtsiv z fizychnoyi terapiyi ta erhoterapiyi v zakladakh vyshchoyi osvity Ukrayiny [Professional training of future specialists in physical therapy and occupational therapy in higher education institutions of Ukraine]. Naukovi zapysky Ternopilskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Hnatyuka. Seriya «Pedahohika» – The Scientific Issues of Volodymyr Hnatiuk Ternopil National Pedagogical University. Series “Pedagogy”, 2, 102-109 [in Ukrainian].

Lazarieva, O., Zharova, I., Kravchuk, L., Kormiltsev, V., Bannikova, R., & Gavreliuk, S. (2019). Shlyakhy stanovlennya vitchyznyanoyi systemy pidhotovky mahistriv iz fizychnoyi terapiyi v ramkakh proektu REHAB Project [Ways of formation of the national system of training masters in physical therapy within the framework of the project REHAB]. Molodizhnyі naukovyі visnyk Skhidnoіevropeіskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainky. Fizychne vykhovannіa i sport – Youth scientific bulletin of Lesya Ukrainka East European National University. Physical education and sports, 33, 15-19 [in Ukrainian].

European Skills, Competences, Qualifications and Occupations. Retrieved from: https://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=1326&langId=en.

Macauley, K. (2018). Evaluating changes in clinical decision-making in physical therapy students after participating in simulation. Health Professions Education, 4(4), 278-286.

O'Donnell, A.E. (2012). Effective mentoring in physical therapy: approaches for residency training. Doctor’s thesis. Florida. USA: Nova Southeastern University.

Casarotto, R.A., de Andrade, C.R.F., Tanaka, C., Lancman, S., & Oliver, F.C. (2016). Physical therapy, speech therapy and occupational therapy: past, present and future. Revista de Medicina, 95, 29-34.

Westervelt, K.C., Chenette, J., Merkel, L., Sibold, J., Crane, L., & Hing, W. (2018). Postprofessional physical therapist education: A report from two regions of the world. Journal of Physical Therapy Education, 32(3), 264-272.

Topp, J., Westenhöfer, J., Scholl, I., & Hahlweg, P. (2018). Shared decision-making in physical therapy: A cross-sectional study on physiotherapists’ knowledge, attitudes and self-reported use. Patient education and counseling, 101(2), 346-351.

Standards of physical therapy practice. (2011). Retrieved from: https://world.physio/sites/default/files/2020-06/G-2011-Standards-practice.pdf.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-12

Як цитувати

Шульгай, А. Г., Мисула, І. Р., & Завіднюк, Ю. В. (2023). ІННОВАЦІЇ В КЛІНІЧНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАГІСТРІВ ФІЗИЧНОЇ ТЕРАПІЇ. Медична освіта, (2), 86–90. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.2.13800

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ