СУЧАСНІ ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ФАХОВОМУ НАВЧАННІ ХІРУРГІВ

Автор(и)

  • А. М. Чайка Одеський національний медичний університет, Одеса

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.2.13779

Ключові слова:

інформаційні технології, медична освіта, хірургія, безперервна освіта

Анотація

Анотація. Метою роботи була оцінка перспектив застосування сучасних інформаційних технологій у фаховому навчанні хірургів. Проведений інформаційний пошук у відкритих базах даних дозволив встановити, що сучасний етап розвитку педагогічних іновацій у галузі вищої медичної освіти вимагає на додипломному та післядипломному рівнях застосування інформаційних технологій. При викладанні хірургічних дисциплін можуть застосовуватися технології інтерактивного навчання із застосуванням систем медичної симуляції, робототехніки та автоматизованих систем підтримки клінічного рішення із використанням штучного інтелекту та інтегрованих систем відеофіксації інтраопераційних подій.

Посилання

Losiev, O.O., & Melnichenko, M.H. (2011). Vykladannia «dytiachoi khirurhii» v Odeskomu natsionalnomu medychnomu universyteti [Teaching “children surgery” in Odesa National Medical University]. Medychna osvita – Medical Education, 3, 102-104 [in Ukrainian].

Lupaltsov, V.I., Yahniuk, A.I., & Miroshnychenko, O.V. (2017). Optymizatsiia vykladannia praktychnykh navychok po khirurhii [Optimization of teaching practical skills in surgery]. Suchasni pidkhody do vyshchoi medychnoi osvity v Ukraini – Modern approaches to higher medical education in Ukraine: Proceedings of the XIV AllUkrainian science and practice conf. from international participation dedicated to the 60th anniversary of TDMU. Ternopil: TDMU [in Ukrainian].

Ilina-Stohniienko, V.Yu., Kolotvin, A.O., Maidaniuk, V.P., Kvasnevskyi, O.A., Kashtalian, N.M., & Kvasnevskyi, Ye.A. (2021). Nash dosvid dystantsiinoho navchannia zahalnoi khirurhii v umovakh pandemii koronavirusu [Our experience of distant teaching general surgery in the conditions of coronavirus pandemia]. Visnyk morskoi medytsyny – Journal of Marine Medicine, 1(90), 12-16 [in Ukrainian].

Drabovskyi, V.S., Kundii, Zh.P., Martynenko, N.V., Chelishvili, A.L., & Osipov, O.S. Suchasni metodyky vykladannia khirurhichnykh dystsyplin v medychnomu koledzhi [Modern methodics of teaching surgery disciplines in the medical college]. Retrieved from: https://core.ac.uk/download/pdf/200105223.pdf [in Ukrainian].

Chen, R., Rodrigues, A.P., Krause, C., Siu, K.C., & Oleynikov, D. (2020). A comprehensive review of robotic surgery curriculum and training for residents, fellows, and postgraduate surgical education. Surg. Endosc., 34(1), 361-367. DOI 10.1007/s00464-019-06775-1. PMID: 30953199.

Hashimoto, D.A., Rosman, G., Rus, D., & Meireles, O.R. (2018). Artificial Intelligence in Surgery: Promises and Perils. Ann. Surg., 268(1), 70-76. DOI 10.1097/SLA.0000000000002693. PMID: 29389679; PMCID: PMC5995666.

Moglia, A., Georgiou, K., Georgiou, E., Satava, R.M., & Cuschieri, A. (2021). A systematic review on artificial intelligence in robot-assisted surgery. Int. J. Surg., 95, 106151. DOI 10.1016/j.ijsu.2021.106151. PMID: 34695601.

Co, M., Cheung, K.Y.C., Cheun, W.S., Fok, H.M., Fong, K.H., Kwok, O.Y., … Chu, K.M. (2022). Distance education for anatomy and surgical training – A systematic review. Surgeon, 20(5), e195-e205. DOI 10.1016/j.surge.2021.08.001. PMID: 34483055; PMCID: PMC8514899.

Nguyen, L., Brunicardi, F.C., Dibardino, D.J., Scott, B.G., Awad, S.S., Bush, R.L., & Brandt, M.L. (2006). Education of the modern surgical resident: Novel approaches to learning in the era of the 80-hour workweek. World J. Surg., 30(6), 1120-1127.

Malpani, A., Vedula, S.S., Lin, H.C., Hager, G.D., & Taylor, R.H. (2020). Effect of real-time virtual reality-based teaching cues on learning needle passing for robot-assisted minimally invasive surgery: a randomized controlled trial. Int. J. Comput. Assist. Radiol. Surg., 15(7), 1187-1194. DOI 10.1007/s11548-020-02156-5. PMID: 32385598.

Khaliq, T., & Atif, Q.A.A. (2019). Simulation in Surgery. J. Coll. Physicians Surg. Pak., 29(3), 199-200. DOI 10.29271/jcpsp.2019.03.199. PMID: 30823940.

Madani, A., Hashimoto, D.A., Alseidi, A., & Altieri, M.S. Machines for Surgical Education? A Review of Applications of Deep Learning for Training and Assessment. Retrieved from: https://www.facs.org/for-medical-professionals/news-publications/journals/rise/articles/deep-learning/.

Maizels, M., & Meade, P. (2019). Computer-enhanced visual learning interactive: judging suitability for newborn circumcision. J. Pediatr. Urol., 15(2), 189-191. DOI 10.1016/j. Retrieved from: https://www.rcseng.ac.uk/education-and-exams/courses/rcs-elearning/esurgery/jpurol.2019.02.025. PMID: 31103193.

Dedeilia, A., Sotiropoulos, M.G., Hanrahan, J.G., Janga, D., Dedeilias, P., & Sideris, M. (2020). Medical and Surgical Education Challenges and Innovations in the COVID-19 Era: A Systematic Review. In Vivo, 34(3), 1603-1611. DOI 10.21873/invivo.11950. PMID: 32503818; PMCID: PMC8378024.

Rods&Cones is a remote assistance solution for medical environments. Retrieved from: https://www.rods-cones.com/our-kits/.

Sachdeva, A.K. (2007). The changing paradigm of residency education in surgery: A perspective from the American College of Surgeons. Am. Surg., 73(2), 120-129.

Surgery Assistance Smart Glasses: new tech partnership means revolution in the Operating Theatre. Retrieved from: https://iristick.com/resources/surgery-assistance-smart-glasses.

Villet, R. (2020). Teaching surgery in 2020. J. Visc. Surg., 157(3), S71-S72. DOI 10.1016/j.jviscsurg.2020.03.003. PMID: 32284242.

Wang, R.S., & Ambani, S.N. (2021). Robotic Surgery Training: Current Trends and Future Directions. Urol. Clin. North Am., 48(1), 137-146. DOI 10.1016/j.ucl.2020.09.014. PMID: 33218588.

Williams, T.P., Klimberg, V., & Perez, A. (2021). Tele-education assisted mentorship in surgery (TEAMS). J. Surg. Oncol., 124(2), 250-254. DOI 10.1002/jso.26495. PMID: 34245580.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-12

Як цитувати

Чайка, А. М. (2023). СУЧАСНІ ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ФАХОВОМУ НАВЧАННІ ХІРУРГІВ. Медична освіта, (2), 114–120. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.2.13779

Номер

Розділ

РЕФОРМУВАННЯ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ