ДОСВІД ВИКОРИСТАННЯ ТЕСТОВИХ ВПРАВ ПРИ ВИВЧЕННІ ДИСЦИПЛІНИ «МЕДИЧНА ТА БІОЛОГІЧНА ФІЗИКА»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.1.13552

Ключові слова:

тестування, медична та біологічна фізика, форми завдань, онлайн-платформа Microsoft Teams

Анотація

Анотація. Представлена робота присвячена розгляду різних форм тестових завдань, які можна використовувати в навчальному процесі з метою набуття студентами знань і вмінь та їх контролю. У статті викладений власний досвід авторів, який ґрунтується на наукових досягненнях дослідників проблеми тестування як стратегії навчання. На прикладі вправ із медичної та біологічної фізики показано, що їх зміст і форма можуть бути різними – тести з однією правильною відповіддю, відкриті форми, які не містять готових відповідей, а потребують їх надання в більш або менш стислій формі, завдання на встановлення відповідності між поняттям і визначенням або фізичними величинами й одиницями їх вимірювання тощо, на позначення правильної послідовності подій, які приводять до певного результату, а використання кожного типу завдань залежать від мети їх застосування. Продемонстрована важливість і можливість забезпечення варіативності змісту тестів, призначених для контролю знань, у тому числі за допомогою фасетів, що може бути основою індивідуального підходу до кожного студента, не потребуючи занадто великих витрат часу на створення завдань і тестування. У статті обговорюються такі умови ефективного тестування, як заздалегідь визначені вимоги до складання тестів студентами, надання їм своєчасного і чесного зворотного зв’язку від викладача. Показані можливості онлайн-платформи Microsoft Teams для аналітики успішності окремих студентів і їх груп, для визначення та розрахунку показників якості тестів, що може служити вдосконаленню їх змісту. Обговорюються можливості тестування як ефективної стратегії навчання в медичній освіті у зв’язку з великим обсягом фактичних знань і вмінь, якими має володіти лікар, та високими вимогами до його професійних і етичних якостей з боку сучасного суспільства. Окреслюються перспективи подальших досліджень ефективності тестування для використання набутих студентами знань поза контекстом, в якому вони були отримані, тобто при вивченні спеціальних дисциплін.

Біографія автора

О. З. Іванченко, Zaporizhzhіa State Medical University

Scopus Author ID 54389231200

Посилання

Augustin M. How to learn effectively in medical school: test yourself, learn actively, and repeat in intervals. Yale J Biol Med. 2014;87(2):207-12. PMID: 24910566; PMCID: PMC4031794.

Miyatsu T, Nguyen K, McDaniel MA. Five Popular Study Strategies: Their Pitfalls and Optimal Implementations. Perspect Psychol Sci. 2018;13(3):390-407. doi: 10.1177/1745691617710510. PMID: 29716455. DOI: https://doi.org/10.1177/1745691617710510

Yang BW, Razo J, Persky AM. Using Testingas a Learning Tool. American Journal of Pharmaceutical Education November 2019;83(9): 7324;doi: https://doi.org/10.5688/ajpe7324 DOI: https://doi.org/10.5688/ajpe7324

Larsen DP, Butler AC, Roediger HL 3rd. Test-enhanced learning in medical education. Med Educ. 2008; 42(10):959-66. doi: 10.1111/j.1365-2923.2008.03124.x. PMID: 18823514. DOI: https://doi.org/10.1111/j.1365-2923.2008.03124.x

Rowland CA. The effect of testing versus restudy on retention: A meta-analytic review of the testing effect. Psychological Bulletin. 2014: 140(6), 1432–1463.https://doi.org/10.1037/a0037559 DOI: https://doi.org/10.1037/a0037559

Yang C, Luo L, Vadillo MA, Yu R, Shanks DR. Testing (quizzing) boosts classroom learning: A systematic and meta-analytic review. Psychol Bull. 2021;147(4):399-435. doi: 10.1037/bul0000309. Epub 2021 Mar 8. PMID: 33683913. DOI: https://doi.org/10.1037/bul0000309

Little JL, Bjork EL, Bjork RA, Angello G. Multiple-Choice Tests Exonerated, at Least of Some Charges: Fostering Test-Induced Learning and Avoiding Test-Induced Forgetting. Psychological Science.2012; 23(11), 1337–1344. http://www.jstor.org/stable/23484536 DOI: https://doi.org/10.1177/0956797612443370

Serhiienko VP, Kukhar LO. Metodychni rekomendatsii zi skladannia testovykh zavdan. Kyiv : NPU; 2011. 41s. [in Ukrainian].

Kukhar LO, Serhiienko VP. Konstruiuvannia testiv. Kurs lektsii: navch. posib. Lutsk, 2010. 182 s. [in Ukrainian].

Nika О. Application of test control in clinical departments of medical educational establishments. Sciences of Europe. 2020; 51: 60-62. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-10

Як цитувати

Іванченко, О. З., Мельнікова, О. З., & Мікаєлян, Г. Р. (2023). ДОСВІД ВИКОРИСТАННЯ ТЕСТОВИХ ВПРАВ ПРИ ВИВЧЕННІ ДИСЦИПЛІНИ «МЕДИЧНА ТА БІОЛОГІЧНА ФІЗИКА». Медична освіта, (1), 92–97. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.1.13552

Номер

Розділ

КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД У ВИЩІЙ МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ