ДОСВІД ВИКОРИСТАННЯ ТЕСТОВИХ ВПРАВ ПРИ ВИВЧЕННІ ДИСЦИПЛІНИ «МЕДИЧНА ТА БІОЛОГІЧНА ФІЗИКА»
DOI:
https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.1.13552Ключові слова:
тестування, медична та біологічна фізика, форми завдань, онлайн-платформа Microsoft TeamsАнотація
Анотація. Представлена робота присвячена розгляду різних форм тестових завдань, які можна використовувати в навчальному процесі з метою набуття студентами знань і вмінь та їх контролю. У статті викладений власний досвід авторів, який ґрунтується на наукових досягненнях дослідників проблеми тестування як стратегії навчання. На прикладі вправ із медичної та біологічної фізики показано, що їх зміст і форма можуть бути різними – тести з однією правильною відповіддю, відкриті форми, які не містять готових відповідей, а потребують їх надання в більш або менш стислій формі, завдання на встановлення відповідності між поняттям і визначенням або фізичними величинами й одиницями їх вимірювання тощо, на позначення правильної послідовності подій, які приводять до певного результату, а використання кожного типу завдань залежать від мети їх застосування. Продемонстрована важливість і можливість забезпечення варіативності змісту тестів, призначених для контролю знань, у тому числі за допомогою фасетів, що може бути основою індивідуального підходу до кожного студента, не потребуючи занадто великих витрат часу на створення завдань і тестування. У статті обговорюються такі умови ефективного тестування, як заздалегідь визначені вимоги до складання тестів студентами, надання їм своєчасного і чесного зворотного зв’язку від викладача. Показані можливості онлайн-платформи Microsoft Teams для аналітики успішності окремих студентів і їх груп, для визначення та розрахунку показників якості тестів, що може служити вдосконаленню їх змісту. Обговорюються можливості тестування як ефективної стратегії навчання в медичній освіті у зв’язку з великим обсягом фактичних знань і вмінь, якими має володіти лікар, та високими вимогами до його професійних і етичних якостей з боку сучасного суспільства. Окреслюються перспективи подальших досліджень ефективності тестування для використання набутих студентами знань поза контекстом, в якому вони були отримані, тобто при вивченні спеціальних дисциплін.
Посилання
Augustin M. How to learn effectively in medical school: test yourself, learn actively, and repeat in intervals. Yale J Biol Med. 2014;87(2):207-12. PMID: 24910566; PMCID: PMC4031794.
Miyatsu T, Nguyen K, McDaniel MA. Five Popular Study Strategies: Their Pitfalls and Optimal Implementations. Perspect Psychol Sci. 2018;13(3):390-407. doi: 10.1177/1745691617710510. PMID: 29716455. DOI: https://doi.org/10.1177/1745691617710510
Yang BW, Razo J, Persky AM. Using Testingas a Learning Tool. American Journal of Pharmaceutical Education November 2019;83(9): 7324;doi: https://doi.org/10.5688/ajpe7324 DOI: https://doi.org/10.5688/ajpe7324
Larsen DP, Butler AC, Roediger HL 3rd. Test-enhanced learning in medical education. Med Educ. 2008; 42(10):959-66. doi: 10.1111/j.1365-2923.2008.03124.x. PMID: 18823514. DOI: https://doi.org/10.1111/j.1365-2923.2008.03124.x
Rowland CA. The effect of testing versus restudy on retention: A meta-analytic review of the testing effect. Psychological Bulletin. 2014: 140(6), 1432–1463.https://doi.org/10.1037/a0037559 DOI: https://doi.org/10.1037/a0037559
Yang C, Luo L, Vadillo MA, Yu R, Shanks DR. Testing (quizzing) boosts classroom learning: A systematic and meta-analytic review. Psychol Bull. 2021;147(4):399-435. doi: 10.1037/bul0000309. Epub 2021 Mar 8. PMID: 33683913. DOI: https://doi.org/10.1037/bul0000309
Little JL, Bjork EL, Bjork RA, Angello G. Multiple-Choice Tests Exonerated, at Least of Some Charges: Fostering Test-Induced Learning and Avoiding Test-Induced Forgetting. Psychological Science.2012; 23(11), 1337–1344. http://www.jstor.org/stable/23484536 DOI: https://doi.org/10.1177/0956797612443370
Serhiienko VP, Kukhar LO. Metodychni rekomendatsii zi skladannia testovykh zavdan. Kyiv : NPU; 2011. 41s. [in Ukrainian].
Kukhar LO, Serhiienko VP. Konstruiuvannia testiv. Kurs lektsii: navch. posib. Lutsk, 2010. 182 s. [in Ukrainian].
Nika О. Application of test control in clinical departments of medical educational establishments. Sciences of Europe. 2020; 51: 60-62. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Медична освіта
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.